سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با پیگیری شورای حفظ حقوق بیت المال کرمان؛

هزار و ۲۸۸ هکتار اراضی دولتی به بیت المال اعاده شد

رییس دادگستری استان کرمان گفت: باکمک اعضای شورای حفظ حقوق بیت المال استان هزار و ۲۸۸ هکتار اراضی دولتی تصرفی به بیت المال اعاده شد.

یدالله موحد گفت:  ارزش تقریبی این اراضی هشت هزار و ۱۸۶ میلیارد و ۹۸۰ میلیون  ریال بوده است که با تشکیل و رسیدگی به دو هزار و ۴۲۷ پرونده به بیت المال اعاده شده است.

او با اشاره به این مطلب که در سال گذشته ۹۴۸ پرونده مرتبط با زمین خواری و تصرف غیرقانونی اراضی منجر به صدور رای قضایی شده است، اظهارداشت: در این رابطه یک هزار و ۴۶۹ متهم نیز به دستگاه قضایی احضار شده اند.

به گفته موحد، به همت اعضای شورای حفظ حقوق بیت المال استان و با صدور احکام قاطع قضایی، ۳۶۰ مورد قلع و قمع مستحدثات در اراضی تصرف شده نیز انجام شده است.

او می گوید: اقدامات انجام شده در حوزه حفظ حقوق بیت المال در استان کرمان با پیگیری دستگاه قضایی و همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، جهادکشاورزی شمال و جنوب استان، راه و شهرسازی شمال و جنوب و منابع طبیعی شمال و جنوب استان انجام شده است.

رییس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر این مطلب که تمام دستگاه‌های دولتی استان مسئول حفاظت و صیانت از اراضی دولتی تحت اختیار خود هستند و هیچ کوتاهی از مدیران پذیرفته نیست، گفت: دستگاه‌ها موظف شده اند پیشنهادات و برنامه خود برای تعیین تکلیف اراضی دولتی در سال ۱۴۰۱ را ارائه کنند و حتما دستگاه قضایی استان پیگیری لازم در این حوزه را انجام خواهد داد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.