سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اشتری:

سفر‌های نوروزی در سال ۱۴۰۱ بیش از ۴۷ درصد افزایش یافت

فرمانده کل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: بر اساس گزارش‌های دریافتی سفر‌های نوروزی امسال بین ۴۷ تا ۵۱ درصد افزایش یافته است.

سردار حسین اشتری امروز  چهارشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ در سفر به چهارمحال و بختیاری گفت: امسال با افزایش ۴۷ تا ۵۱ درصدی سفرهای نوروزی، تصادفات و تلفات جاده‌ای در این مدت حدود ۲۲ درصد کاهش داشته است.

دلیل عمده کاهش تصادفات مربوط به همکاری خوب مردم با نیروی انتظامی است.

 توصیه می‌شود مسافران نوروزی بازگشت خود را به روز‌های پایانی تعطیلات موکول نکنند و اگر امکان بازگشت بعد از ۱۳ فروردین برای آنان مقدور است، برای کاهش حجم تردد و ترافیک در محورها، پس از پایان تعطیلات به مبدا خود بازگردند.


بیشتر بخوانید


در حال حاضر وضعیت تمامی مسیر‌ها خوب است، اما همچنان تصادفات نگران‌کننده است و از همه رانندگان خواسته می‌شود در زمان خستگی و خواب‌آلودگی از ادامه رانندگی خودداری کنند و مسیر رسیدن به مقصد را بخشی از سفر دانسته و در آرامش و بدون عجله از این بخش از سفر نیز لذت ببرند.

 اگرچه بخشی از نقاط حادثه خیر برطرف شده و یا با آشکارسازی به رانندگان اطلاع‌رسانی شده است، اما تعداد قابل ملاحظه دیگری از نقاط حادثه‌خیز همچنان وجود دارد که امید است طی ۲ سال آینده با همکاری وزارت راه و شهرسازی برای رفع آن‌ها اقدام شود.

پلیس خودرو‌های فاقد استاندارد لازم را شماره‌گذاری نمی‌کند

 فرمانده کل نیروی انتظامی کشور گفت: بر اساس قانون، خودرو‌هایی که استاندارد لازم را نداشته باشند از طرف نیروی انتظامی شماره‌گذاری نمی‌شوند و این موضوع بار‌ها به خودروسازان اعلام شده است و پلیس به وظیفه ذاتی خود در این باره عمل خواهد کرد.

رییس جمهور نیز بر این موضوع تاکید دارد و پلیس به وظیفه ذاتی خود در این باره عمل خواهد کرد.

 کسانی که در مسیرها، رانندگی آن‌ها خطرآفرین است و رانندگی آن‌ها به گونه‌ای است که موجب مشکل می‌شود، بدانند که با آن‌ها برخورد خواهد شد و خودرو آن‌ها توقیف می‌شود و این افراد رعایت کنند تا حادثه‌ای پیش نیاید.

سردار حسین اشتری فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران امروز چهارشنبه به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

این سفر یکروزه به منظور بازدید از مقر‌های انتظامی و برگزاری جلسه قرارگاه نوروزی با حضور مدیران و فرماندهان انتظامی استان و بازدید از یگان‌های انتظامی و عرض خداقوت خدمت همکاران انتظامی که از ۲۵ اسفندماه تاکنون به صورت آماده‌باش در خدمت مردم هستند، انجام شد.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.