سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واسیلی نبنزیا:

تحریم‌های غرب علیه روسیه به بحران اقتصادی جهانی در مقیاس تاریخی منجر می‌شود

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت تحریم‌های غرب علیه روسیه دلیل اصلی آشفتگی در بازار جهانی مواد غذایی است.

واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل متحد، اتهامات مبنی بر اینکه اقدامات مسکو در اوکراین موجب ایجاد مشکلاتی جدی در بازار جهانی مواد غذایی شده است را رد کرد و در عوض تحریم‌های غرب علیه روسیه را عامل این موضوع دانست.

نماینده روسیه در سازمان ملل متحد اعلام کرد: تلاش برای منزوی ساختن روسیه از نظر اقتصادی، مالی و لجستیکی از کانال‌های همکاری چند ساله در حال حاضر منجر به یک بحران اقتصادی در مقیاس تاریخی شده است.

او گفت: حتی برای یک فرد ساده هم واضح است که تنها امتناع از اقدامات محدودکننده غیرقانونی یکجانبه می‌تواند تنش‌ها را در حمل‌ونقل، لجستیک و روابط مالی کاهش دهد تا از عرضه بی‌وقفه جلوگیری و بازارهای بین‌المللی کشاورزی و مواد غذایی را تثبیت کند.

وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا هم در نشست شورای امنیت گفت: اعمال این تحریم‌ها سبب تشدید بحران غذا در سطح جهان نمی‌شود و مسئولیت آغاز جنگ با اوکراین و تاثیرات این جنگ بر امنیت غذایی جهانی تنها بر عهده رئیس جمهور پوتین است.

این در حالی است که برنامه جهانی غذا که زیر نظر سازمان ملل متحد قرار دارد هشدار داد جنگ در اوکراین در حال از بین بردن تلاش‌های برنامه جهانی غذا برای ارسال مواد غذایی برای حدود ۱۲۵ میلیون نفر در سطح جهان است، زیرا اوکراین «از سبد نان جهان به دریافت کننده نان» تبدیل شده است.

به گفته دیوید بیسلی، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا در نشست شورای امنیت، این روند نه تنها اوکراین و منطقه را نابود می‌کند، بلکه تأثیری فراتر از آنچه طی جنگ جهانی دوم دیده ایم خواهد داشت.  ۵۰ درصد غلات خریداری شده از سوی برنامه جهانی غذا از طریق اوکراین تامین می‌شود.  این بحران به واسطه کمبود کود از بلاروس و روسیه تشدید شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
خب بشه اصلا قحطی جهانی بیاد مگه این چیزا برا آمریکا مهمه ؟