سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر طرح بیمه مناطق کم برخوردار کشور:

۲۰۲۰ محله کم برخوردار کشور بیمه حاشیه نشینی شدند

مدیر طرح بیمه مناطق کم برخوردار کشور گفت: ۲۰۲۰ محله کم برخوردار کشور تا پایان سال قبل تحت پوشش بیمه رایگان قرار گرفتند.

محمد جعفری گفت: یکی از کار‌هایی که از کرمان آغاز شد بیمه نقاط کم برخوردار بود.

او می‌گوید: بعد از آن با تفاهمی که سازمان بیمه سلامت کشور با وزارت کشور انجام داد به  محله کشوری تعمیم داده شد.

به گفته او مردم محروم و یا کم اطلاع ساکن در مناطق کم برخوردار تحت پوشش بیمه قرار گرفته و هم از خدمات رایگان پزشکی خانواده بهره‌مند شدند.

این موضوع را مدیر طرح بیمه مناطق کم برخوردار کشور در نشست شورای اطلاع رسانی استان کرمان مطرح کرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان می‌گوید: بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز درمانی که بابت درمان بیماران در سال قبل تقبل کرده بودیم انجام شد.

او گفت: وضعیت پرداخت‌های مراکز درمانی تا پایان سال قبل در وضع خوبی بود. پزشکان خانواده دارای بروز‌ترین پرداخت شد و پرداختی به داروخانه ها، مراکز سرپایی و مطب ها تا آخر بهمن تسویه شد و مطالبات مراکز بستری تا آذر واریز شد و رضایت مراکز حاصل شد.

او گفت: صد و سی میلیارد تومان بابت ماه‌های آخر سال به بخش بستری دولتی باقی مانده .

جعفری می‌گوید: کل بودجه سال قبل وصول شد و این سه ماه اخر از بودجه سال جدید خرج پارسال کنیم.

به گفته او در سال گذشته تثبیت سازمان الکترونیک را پشت سرگذاشتیم و رییس جمهور نیز دستور اجرایی دادند که همه مراکز الکترونیک خدمات بدهند.

جعغری می گوید: تحولی در حوزه الکترونیک کشور رقم خورد که نتایج حاصل از آن هم به نفع بیماران، هم بیمه‌ها و هم نظام سلامت کشور است که با اطلاعات دقیق‌تر بتوانند تصمیم سازی کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: دومین کار بزرگی که از کرمان آغاز شد طرح پزشک خانواده شهری از ابتدای سال قبل آغاز و به تدریج بقیه استان‌ها وصل شدند و سه تا چهار استان اولیه همه بیمه شده‌های صندوق بیمه رایگان دارای پزشک خانواده شدند.

جعفری گفت: برای سال جاری برنامه‌های متعددی داریم، اما تداوم گسترش و تمدید بیمه درمان از طریق ارزیابی وسع یکی ازبرنامه هاست، دومین برنامه تثبیت شرایط سلامت الکترونیک از طریق تقویت نظارت‌ها بر ارایه خدمات بستری و سرپایی در سطح استان خداهد بود.

او گفت: ازدیگر برنامه‌های امسال توسعه اطلاع رسانی‌ها برای کاهش مراجعات مردم به بیمه و استفاده از ابزار‌های الکترونیکی و اینترنتی برای خدمات بیمه‌ای است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: مردم درهنگام مراجعه به پزشک کدملی را داشته باشند و دکتر نیز مطابقت کند، اگر پیامکی مبنی برمراجعه شما به پزشک بود درحالی که به پزشک مراجعه نکردید  مراتب را از طریق ۱۶۶۶ گزارش دهید.

جعفری می‌گوید: اگر مردم اگاهی داشته باشند ما نیز تقویت نظارت‌ها در سال جدید وظیفه خود می‌دانیم.

او گفت: درسالی گذشت هر دو هفته یک بار وبینار سلامت محور برنامه داشتیم ودرسال جدید این برنامه داریم از طریق آپارات قابل دسترسی است ، کلیپ‌های کوتاه نیز در زمینه بذخیمی‌ها تروما‌ها بیماری قلبی وعروقی و روانی داریم.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به همکاری با مراکز تسهیل گری در حاشیه های شهر، گفت: در سال جدید حضور در مساجد را در شهرکرمان بیشترخواهیم کرد تا ارتباط داشته باشیم وابتدا از نقاط کم برخوردار شروع میکنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.