سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس پلیس فتا کرمانشاه:

مردم هنگام رزرو باغ و ویلا فریب کلاهبرداران را نخورند

رئیس پلیس فتا کرمانشاه در خصوص کلاهبرداری اینترنتی در ایام نوروز به شهروندان هشدار داد.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از شهروندان خواست ضمن پرهیز از پرداخت هرگونه وجهی به عنوان بیعانه برای رزرو منزل، ویلا و سوئیت در ایام تعطیلات نوروز، تاکید کرد که حتما از اقامتگاه‌های مجوزدار اقدام به رزرو کنند.

سرهنگ علی عباسی کسانی گفت: با توجه به افزایش تقاضای شهروندان جهت رزرو باغ و ویلا در روز‌های تعطیلات سال نو و مخصوصا روز طبیعت، کلاهبرداران سایبری اقدام به درج آگهی با تصاویر جذاب و قیمت ارزان در سایت‌های واسطه‌گر اینترنتی کرده و مبالغی را بابت رزرو این اماکن دریافت می‌کنند.

به گفته کسانی، قربانیان پس از واریز وجه و مراجعه به محل متوجه کلاهبرداری شده و فرد کلاهبردار دیگر پاسخگوی تماس آن‌ها نخواهد بود.

سرهنگ کسانی به کاربران هشدار داد: افرادی که قصد دارند از طریق فضای مجازی و به ویژه سایت‌های درج آگهی به دنبال اجاره باغ و ویلا برای گذراندن تعطیلات نوروز باشند باید پس از رویت محل مورد نظر و اطمینان از صحت موضوع مبلغ را پرداخت و از واریز هرگونه وجهی به عنوان بیعانه خودداری کنند.

 سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

کسانی گفت: شهروندان همچنین در صورت نیاز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری و یا شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت ۲۴ ساعته با همکاران ما در میان بگذارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.