سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۲۲ درصدی سفر با ناوگان اتوبوس برون شهری اصفهان

رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان از افزایش ۲۲ درصدی سفر با اتوبوس در پایانه های مسافربری اصفهان از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا هشتم فروردین امسال خبر داد.

حسین بیغمیان گفت: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا هشتم فروردین امسال بیش از ۲۴ هزار سفر با حدود ۲۶۸ هزار و ۹۱۵ نفر از طریق پایانه‌های مسافربری استان اصفهان انجام شد.

تعداد سفر‌های نوروزی دراین مدت در پایانه‌های مسافربری اصفهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش، اما تعداد مسافران ۲۲ درصد افزایش داشته است، زیرا پارسال به دلیل شیوع کرونا تنها از یک سوم گنجایش اتوبوس‌ها استفاده می‌شد.

نوروز امسال با وجود رعایت شیوه نامه‌ها محدودیتی برای تکمیل ظرفیت صندلی اتوبوس‌ها نبود و تمام ظرفیت صندلی‌ها استفاده شد.

به گفته او حدود یک هزار و ۸۰۰ دستگاه اتوبوس مسافربری در استان اصفهان فعال هستنداما به دلیل کاهش حجم سفر‌ها در دوران کرونا بسیاری از رانندگان اتوبوس به سمت حمل و نقل بار رفتند و ظرفیت اتوبوس و راننده در بخش مسافربری کاهش پیدا کرد.

همچنین برای جابه جایی ۲۰ هزار نفر در اردو‌های راهیان نور با سپاه صاحب الزمان هماهنگ شد که تاکنون حدود ۲۰۲ سفر با هشت هزار و ۱۲۲ نفر مسافر انجام شده است.

بیغمیان می‌گویددر روز ۲۳ اسفند سال گذشته در طرح منتظران حضرت مهدی (عج)، ۲۰ هزار نفر برای جمکران اعزام شدند.

بیشترین سفر از اصفهان با اتوبوس به سمت استان‌های مشهد مقدس، خوزستان، بوشهر و هرمزگان و استان شمالی و بعد تهران بوده است.

به گفته رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان از ۱۱ تا۱۳ فروردین مجدد پیک سفر داریم که از اکنون پیش فروش بلیت‌ها به مقصد‌های مورد نظر در حال انجام است.

او می‌گوید در صورتی که برای جابه جایی مسافران نوروزی با توجه به در پیش بودن ماه رمضان با کمبود اتوبوس مواجه شویم از امکانات فولاد مبارکه و ذوب آهن استفاده می‌کنیم.

۳۱ پایانه عمومی مسافربری در شهر اصفهان وجود داردکه ۲۹ پایانه اختصاصی شرکتی نیز درسطح استان فعال هستند.

منبع:ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.