سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معدوم سازی بیش از ۳۳ تن مواد غذایی فاسد در خراسان رضوی

رئیس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد از کشف و معدوم سازی بیش از ۳۳ تن موادغذایی فاسد و غیر قابل مصرف خبرداد.

علی‌اصغر حسنی یزدی گفت: از ابتدای طرح سلامت نوروزی تاکنون در بازدید‌های صورت گرفته از مناطق تحت پوشش این دانشگاه ۳۳ هزار و ۵۶۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف کشف و معدوم‌سازی شده است.

او گفت: از آغاز اجرای این طرح ۲۲ هزار و ۵۸۶ مورد بازدید از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی، اماکن عمومی و بین راهی، مراکز اقامتی، واحد‌های صنفی و کارگاهی، پایانه‌های مسافربری تحت پوشش این دانشگاه انجام شده است که طی این بازدید‌ها هزار و ۴۹۴ مورد تخلف به مراجع قضایی معرفی شده و ۹۵ مورد به پلمب واحد‌ها منجر شده است.

رئیس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در این طرح همچنین از ۸۷۸ مرکز اقامتی بازدید شده که ۲۲ مورد تخلف به مراجع قضایی ارجاع شده و سه مورد از این مراکز پلمب شده است.

حسنی یزدی گفت: همچنین در این مدت از ۱۶ هزار و ۵۴۶ مرکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی بازدید و پرونده هزار و ۲۵۸ مورد تخلف به مراجع قضایی ارسال شده که به پلمب ۸۹ واحد انجامیده است.

او گفت: همچنین در این مدت از سه هزار و ۶۵۶ مکان عمومی و مراکز بین راهی بازدید شده که ۲۰۵ مورد تخلف به مراجع قضایی معرفی شده و سه مورد پلمب شده است.

رئیس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از مجموع این بازدید‌ها هزار و ۶۳۸ مورد به صورت مشترک با همکاری بازرسان اتاق اصناف، نیروی انتظامی، نماینده استانداری، نماینده فرمانداری مشهد و بازرسان قوه قضاییه انجام شده است.

حسنی یزدی گفت: روزانه ۱۰۰ تا ۱۳۰ تماس مردمی با سامانه ۱۹۰ برای ثبت شکایات صورت می‌گیرد، شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلفی در حوزه سلامت محیط و کار، مورد را به سامانه تلفنی ۱۹۰ اعلام کنند تا بازرسان اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد در کوتاه‌ترین زمان ممکن در محل حاضر شده و برخورد لازم را با متخلفان داشته باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.