سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار کردستان مطرح کرد

آینده‌ای روشن در انتظار صنعت گردشگری استان کردستان

زارعی کوشا گفت:با توجه به ظرفیت‌ها و استعداد‌های در اختیار، آینده‌ای روشن در انتظار صنعت گردشگری کردستان قرار دارد.

استاندار کردستان در بازدید از سه عمارت شاخص خانه کُرد، موزه سنندج و عمارت خسروآباد به بیان توانمندی‌های کردستان در بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پرداخت و گفت:یکی از مهمترین ظرفیت‌های کردستان وجود اماکن تاریخی، طبیعت بکر و صنایع دستی است که باید از این ظرفیت به نفع رونق اقتصادی استان استفاده شود.

زارعی کوشا گفت:بی گمان گردشگری مهمترین حوزه بخش خدمات است که می‌تواند اشتغال و درآمد قابل توجهی را عاید استان کند.

او گفت:با در نظر گرفتن مجموع توانمندی‌ها کردستان می‌تواند قطب مطرح گردشگری در منطقه و کشور باشد.

استاندار کردستان می گوید:برگزاری جشن‌های نوروزی و اجرای برنامه‌های متنوع و شاد در ایام نوروز برای گردشگران در راستای شناساندن و معرفی استان صورت می گیرد، این اقدامات انجام شده و استقبال گرم هموطنان از سفر به کردستان تا حدود زیادی اهداف پیش بینی شده محقق شده است و تلاش خواهیم کرد در سال آینده برنامه ریزی‌های گسترده‌تری در این راستا صورت بگیرد.

زارعی کوشا گفت:با عزم راسخی که در مدیران دولت سیزدهم وجود دارد و همکاری و ایجاد فضا برای فعالیت بخش خصوصی می‌توان اطمینان داد که آینده روشنی در انتظار صنعت گردشگری کردستان است.

به گفته او هدف اصلی مدیریت استان این است که کردستان فرهنگی با همه ظرفیت هایش در سطح ملی و جهانی به مردم معرفی شود و مطمئنا در سالیان آینده شاهد شکوفایی همه جانبه استان خواهیم بود.

نوروزگاه‌ها ظرفیتی برای معرفی کردستان است

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: نوروزگاه‌ها را ظرفیتی بسیار مناسبی برای معرفی جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی کردستان تست و خوشبختانه در این نوروزگاه‌ها علاوه بر معرفی آداب و رسوم نوروزی استان، ظرفیت‌های گردشگری، صنایع‌دستی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری به‌خوبی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

یعقوب گویلیان گفت:لازمه توجه به دو حوزه گردشگری و صنایع دستی استان، معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و همچنین حمایت از هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی است.

او گفت:استان ما با توجه به تنوع بالای تولیدات صنایع‌دستی می‌تواند به رونق روز افزون تولید، بازاریابی و عرضه آن شتاب بخشد.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان  گفت:در استان هماهنگی خوبی را بین دستگاه‌های ستاد اجرایی خمات سفر شاهد هستیم که حضور این حجم از مسافر مرهون تلاش و همدلی همگانی است.

گویلیان گفت:امیدواریم با ازسرگیری سفر‌های گردشگران پس از دوسال وقفه، شاهد رونق گردشگری و همچنین فروش صنایع‌دستی باشیم.

دکتر زارعی کوشا ضمن بازدید از خانه کُرد، عمارت خسروآباد و موزه سنندج علاوه بر گفتگو با مردم و مسافران از نزدیک در جریان نحو خدمت رسانی به گردشگران و اجرای برنامه‌های نوروزی در این اماکن تاریخی قرار گرفت.

در جریان این بازدید‌ها اقشار مختلف مردم به ویژه شماری از مسافران نوروزی با استاندار کردستان به گفتگو پرداختند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.