سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام بیش از ۲۱۴ بازدید بهداشتی در هفته اول ایام نوروز ۱۴۰۱ در ایذه

رئیس اداره دامپزشکی ایذه از انجام بیش از ۲۱۴ بازدید بهداشتی در هفته اول ایام نوروز ۱۴۰۱ توسط کارشناسان دامپزشکی شهرستان خبر داد.

داریوش شاهپری گفت: در هفته اول تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۱ و اجرای طرح تشدید نظارت و کنترل بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی بالغ بر بیش از ۱۸۰ کیلو فرآورده خام دامی غیربهداشتی در شهرستان ایذه ضبط و از این میزان بالغ بر ۷۸ کیلوگرم معدوم شد.

او  می‌گوید: در بازرسی‌های انجام گرفته در هفته اول نوروز سال ۱۴۰۱ تاکنون بیش از ۲۱۴ مورد بازدید از انواع واحد‌های تولید، توزیع و عرضه فرآورده خام دامی شامل مراکز بخش، سردخانه ها، مراکز قطعه بندی و بسته بندی و همچنین کشتارگاه دام در سطح شهرستان صورت پذیرفته است که براساس این بازدید‌ها ۸ مورد تخلف به مراجع قضایی ارجاع شده است.

به گفته رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ایذه در همین راستا به بیش از ۱۶ واحد عرضه فرآورده خام دامی در سطح شهرستان تذکرات بهداشتی داده شده است.

شاهپری گفت: فرآورده‌های خام دامی توقیفی مورد آزمایش و نمونه برداری قرار گرفته و بنابر نتیجه آزمایش، اجازه مصرف مشروط آن اخذ می‌شود در غیر این صورت فرآورده‌های مزبور معدوم خواهد شد.

این مقام مسئول گفت: برای کاهش میزان تخلف در مراکز تهیه، تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی اقداماتی نظیر برگزاری دوره‌های آموزشی وترویجی، بکارگیری مسئولین فنی بهداشتی، پایش‌های دوره‌ای و خود اظهاری و بازدید‌های مشترک با سایر دستگاه‌های مرتبط انجام گرفته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.