سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک شبکه بزرگ خرید و فروش سنجاب در سردشت متلاشی شد

رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: با همکاری پلیس آگاهی و تلاش یگان‌های حفاظت محیط زیست این شهرستان و استان کردستان، یک شبکه بزرگ خرید و فروش غیرقانونی سنجاب ایرانی کشف و متلاشی شد.

خالد بایزیدی گفت: اعضای این شبکه با زنده گیری این گونه مهم و با ارزش از سنجاب در جنگل‌های سردشت، قصد فروش در فضای مجازی و انتقال آن به سایر نقاط کشور را داشتند که با دستگیری سردسته شبکه، موفق به این عمل مجرمانه خود نشدند.

او گفت: در یک ماموریت منسجم و یکپارچه، ۳۲ بطانه بچه سنجاب ایرانی از اعضای این شبکه کشف و در این راستا یک نفر دستگیر و یک دستگاه خودرو نیز توقیف شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت می گوید: براساس اعترافات متهم، دیگر اعضای این شبکه نیز شناسایی و تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند.

بایزیدی  گفت: تا زمان رشد کامل این سنجاب‌ها، آن‌ها به مدت یک ماه نگهداری خواهند شد و سپس در دامن طبیعت رهاسازی می‌شوند.

او گفت: سنجاب ایرانی گونه‌ای از جوندگان پستاندار با ارزش حفاظتی بالاست که زیستگاه اصلی آن جنگل‌های زاگرس است و نقش مهمی در رویش و حفظ جنگل‌های بلوط به دلیل مخفی کردن بذر بلوط به عنوان غذای زمستانه‌اش دارد.

بایزیدی گفت: زنده گیری و انتقال سنجاب‌ها به شهر‌های بزرگ جهت کسب سود از فروش آن به عنوان حیوان خانگی، علاوه بر به خطر انداختن این گونه با ارزش، به طور غیر مستقیم به رویش و بازآفرینی جنگل‌های بلوط صدمه جبران ناپذیر وارد می‌کند.

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
یاشار
۲۰:۴۴ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
بزرگواری بیان میکرد؛
نوح نبی(سلام بر ایشان باد)،که سنجاب جزو اولین موجودات و مخلوقات خداوند متعال بوده که پیامبر عظیم شأن،فراخوانده اند برای نجات از مرگ حتمی.
بخاطر پول انسان،به هر ترتیبی سعی در صدمه زدن به خود و بقیه مخلوقات خداوند هست.
واقعا مگر نمیشه زندگی کرد بدون اینکه به نظم طبیعت آسیب زد،
هنوز انسان ها نمیدانند چه به سر زمین دارند میارند،
اگر به انسان ها بگی دارند روی چرخش مدار زمین دست میارند باور نمیکنند و قبول نمیکنند،تا زمانیکه به فاجعه نرسند به یقین نمی رسند و زمانیکه فاجعه رخ بده دیگه....