سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون سیاسی، امنیتی استانداری کرمانشاه:

سرپل‌ذهاب پذیرای شمار زیادی از مسافران نوروزی است

معاون سیاسی، امنیتی استانداری کرمانشاه از حضور گردشگران نوروزی در شهرستان سرپل‌ذهاب خبر داد.

حسین خوش اقبال گفت: سرپل ذهاب پذیرای شمار زیادی از مسافران نوروزی است و از ابتدای تعطیلات نوروز تا کنون میهمانان بسیاری از اقصی نقاط کشور به این شهرستان آمده و از آثار تاریخی، مناطق تفریحی، اماکن زیارتی و یادمان‌های دفاع مقدس بازدید کرده اند.

وی اظهار داشت: دستگاه‌های ستاد استقبال نوروزی سرپل‌ذهاب به خصوص آموزش و پرورش و شهرداری تلاش زیادی متحمل شده بودند که قابل قدردانی است.

خوش اقبال گفت: از هموطنان و هم استانی‌های عزیز دعوت می‌کنیم با سفر به شهرستان‌های مرزی کرمانشاه به خصوص سرپل‌ذهاب از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی و یادمان‌های دفاع مقدس این شهرستان‌های مرزی استان بازدید کنند.

 مردم خوب و مهمان نواز سرپل‌ذهاب استقبال خوبی از مسافران داشتند و تا پایان تعطیلات همچنان مهمان‌نوازی خواهند کرد.

جاذبه‌های گردشگری سرپل‌ذهاب 

وجود جاذبه‌های طبیعی گردشگری، آثار تاریخی فراوان و آب و هوای بسیار خوب باعث شده که حجم بسیاری از سفر‌های درون و برون استانی به سرپل ذهاب انجام شود.

سرپل ذهاب دارای ۲۲۴ اثر تاریخی است و از این تعداد ۱۴۶ اثر آن به ثبت ملی رسیده که از طریق میراث فرهنگی برای معرفی مکان‌های تفریحی و باستانی شهرستان تمهیدات لازم پیش بینی شده است.

بقعه مطهر احمد ابن اسحاق قمی (ره) که پس از زلزله امسال اولین سالی است که بازسازی آن به اتمام رسیده و مقصد دل‌های عاشق بسیاری است، وجود آبشار پیران، آبشار خلیج فارس، زیارتگاه امامزاده عباس، سراب‌های گرم، قلعه شاهین و ماراب و آثار تاریخی آنو بانی نی، دکان داوود، زیج منیژه، طاق گرا، دشت ذهاب و یادمان‌های شهید شیرودی، شهدای بازی دراز و شهدای گمنام از مناطق دیدنی شهرستان سرپل ذهاب است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.