عیسی خادمی گفت: ضرورت ارتقای نظارت بر خدمات ناوگان عمومی مازندران و افزایش ضریب ایمنی برای کاربران جادهای و مسافران در ایام نوروز تشدید شده است.
او میگوید: سیاست این اداره کل، حمل ایمن مسافران است و در این راستا نظارت مضاعفی بر نحوه عملکرد شرکتها انجام میشود.
ضد عفونی کردن اتوبوسهای ناوگان حمل و نقل عمومی جادهای، توزیع آب آشامیدنی در بطریهای یکبار مصرف، توزیع ماسک یکبار مصرف در بین مسافران، ضدعفونی کردن سالنهای انتظار مسافرین، قرار دادن محلولهای ضدعفونی در پایانههای مسافری، نصب بنر در محوطههای پایانههای مسافری و ارسال پیامهای بهداشتی از طریق پیامک و فضای مجازی به رانندگان برای مقابله با ویروس کرونا از جمله اقداماتی است که به صورت همه روزه انجام میپذیرد.
به گفته خادمی در بخش جا به جایی مسافر اقدامات خوبی انجام شده است، به گونهای که در حال حاضر بسیاری از خدمات به مسافران اعم از فروش بلیت بر بستر وب به آنها ارائه میشود و لزوم ارتقای خدمات با توجه به مطالبات مسافران جزو ضروریات ادامه فعالیت در این بخش است.
او میگوید: در سیستم حملونقل زمینی، شرکتهای مسافربری، رانندگان اتوبوس و خدمه سفر در قبال مسافران خود مسئولیتهایی دارند و موظف به رعایت قوانین هستند.
۲۱۲ شرکت حمل و نقلی در بخش مسافر در مازندران فعال هستند.