سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون استانداری کرمانشاه:

نظارت بر بازار و کنترل قیمت‌ها ادامه می‌یابد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از تداوم روند نظارت بر وضعیت بازار و کنترل قیمت اقلام اساسی در آستانه ماه مبارک رمضان خبر داد.

بهزاد باباخانی در جلسه اقدام مشترک تنظیم بازار استان، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با درایت و هوشمندی چندین سال است که به بحث اقتصاد و تولید توجه ویژه دارند که ناشی از اهمیت این مقوله در رشد و تعالی ایران اسلامی و در زندگی مردم دارد.

به گفته باباخانی، روند بهبود سازوکار‌های کنترل قیمت‌ها و هوشمند سازی نظارت‌ها براساس ابزار‌ها و سیاست‌های تنظیم بازار از تولید تا توزیع را راهبردی موثر برای تحقق اهداف است.

در ایام پیش رو و در آستانه ماه مبارک رمضان دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد باید با انسجام و یکپارچگی درعرصه مدیریت بازار فعالیت و نقش آفرینی فعالانه داشته باشند، بگونه‌ای که آرامش در بازار حاکم باشد.

 روند کنونی نظارت بر بازار به صورت دقیق و مستمر با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان تداوم خواهد داشت تا قیمت کالا‌های ضروری و اقلام پرمصرف سبد خانوار افزایش نداشته باشد.

 تعادل عرضه و تقاضا منجر به تنظیم بازار می‌شود و تقویت بخش تولید به تنظیم بازار و در نهایت کنترل تورم کمک می‌کند.

توجه ویژه به اقتصاد دانش بنیان در تنظیم بازار بسیار مهم است و با ابزار دانش می‌توان با هوشمندسازی توزیع و نظارت بر اقلام و کالا‌ها با دقت بیشتری بر بازار کنترل داشت.

 در این نشست آخرین وضعیت تغییرات قیمت‌ها در بازار بر اساس گزارش دستگاه‌های اجرایی بررسی شد.

باباخانی گفت: با وجود پیک مصرف و افزایش تقاضا در ایام پایان سال، در مجموع وضعیت بازار با آرامش نسبی همراه بوده و البته نظارت‌ها در مقطع فعلی نیز به صورت میدانی افزایش خواهد یافت.

 نظارت بر زنجیره تأمین راهبردی اساسی برای تنظیم بازار است و نباید بازرسی به انتهای زنجیره تولید و توزیع یعنی خُرده فروش‌ها محدود شود و باید این نظارت‌ها از مرحله تولید شروع و عرضه و توزیع را نیز شامل شود.

به گفته باباخانی، حمایت از طرح‌ها و پروژه‌های توسعه‌ای دانش بنیان و کسب و کار‌های نوپا و دانش محور در اولویت برنامه‌های اقتصادی استان در سال جاری است.

باباخانی گفت: نهادینه سازی اقتصاد دانش بنیان راهکار اصلی توسعه پایدار و ایجاد اشتغالزایی با رویکرد کاهش هزینه ها، افزایش بهره وری و بهره مندی از دانش فنی در تولید کالا و خدمات است و بر این اساس تجاری سازی ایده‌های خلاقانه را تسهیل خواهیم کرد و با حمایت از پارک علم و فناوری می‌توانیم در معرفی محصولات به بازار‌ها کسب و کار‌های دانش محور را حمایت کنیم.

باید در تمامی بخش‌ها به دنبال رفع خلاء‌های تولید در استان باشیم و با آینده نگری و برنامه ریزی دقیق بر شیوه تولید برخی کالا‌ها و اقلام نظارت هوشمند و مستمر داشته باشیم تا ضمن مدیریت تقاضا امکان تولید محصول در فصل مناسب برای تنظیم بازار فراهم شود.

دستگاه‌های ذیربط وظیفه دارند در راستای هوشمندسازی شبکه‌های توزیع و نظارت بر کالا‌ها با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان استفاده و اقدامات و برنامه‌های خود را دنبال کنند.

به گفته وی، توجه به برنامه ریزی آینده نگرانه برای تامین به موقع کالا‌های اساسی و همچنین توجه به قیمت گذاری کالا‌ها و نظارت دقیق بر کشتارگاه‌ها نیز مورد تاکید قرار داد.

برای تامین کالا‌های اساسی در چند روز باقیمانده ایام نوروز و همچنین در ماه مبارک رمضان نباید مشکلی وجود داشته باشد و با توجه به تلاش‌ها و اقداماتی که در این زمینه در حال انجام است مشکلی برای توزیع این کالا‌ها در استان وجود نخواهد داشت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.