سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت یک میلیون اقامت نوروزی در استان اصفهان

استاندار اصفهان گفت: حدود یک میلیون اقامت ثبت شده است و بیش از چهار میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از اماکن تاریخی بازدید کرده‌اند که عالی‌قاپو، چهل‌ستون و باغ فین کاشان در صدر بازدید‌های نوروزی بوده است.

سیدرضا مرتضوی امروز _یکشنبه، هشتم فروردین‌ماه ۱۴۰۱_ در بازدید فرماندهی نیروی انتظامی کشور از پلیس راه اصفهان-شیراز، گفت: اصفهان به دلیل قرار گرفتن در مرکز راه‌های مواصلاتی کشور، حجم تردد قابل توجهی دارد. از طرفی حدود ۲۲ هزار اثر تاریخی، گردشگری و طبیعی در استان وجود دارد که سیل زیاد مسافران را به استان جذب می‌کند.

او می گوید: با توجه به وضعیت بیماری کرونا در کشور و شروع دیرهنگام برنامه‌های نوروزی، ستاد خدمات سفر‌های نوروزی در استان اصفهان از ابتدای بهمن‌ماه شروع به کار کرد و همه عوامل مجاهدانه به میدان آمدند و از بیست‌وچهارم اسفندماه، طرح نوروزی مجموعه پلیس و عوامل امدادی آغاز به کار کرد که تاکنون خدمات خوبی به صورت هم‌افزایی ارائه شده است.

استاندار اصفهان گفت: حدود یک میلیون اقامت در استان ثبت شده است و بیش از چهار میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از اماکن تاریخی بازدید کرده‌اند که عالی‌قاپو، چهل‌ستون و باغ فین کاشان در صدر بازدید‌های نوروزی بوده است.

به گفته مرتضوی با توجه به حجم زیاد تردد‌ها عملکرد خوب پلیس منجر به ایجاد امنیت و کاهش تلفات شده است، در بخش تأمین امکانات به خوبی عمل نشده و فشار زیادی بر کارکنان پلیس وجود دارد. اصفهان نیازمند افزایش تعداد نیروی پلیس و تجهیزات مورد نیاز است، امسال حدود ۲۰۰ واحد امکانات حمل‌ونقلی در اختیار پلیس اصفهان قرار گرفت، اما لازم است همچنان پشتیبانی‌های تخصصی از پلیس انجام شود.

او می گوید: تجهیز و آماده‌سازی ۵۴ مجتمع خدماتی و رفاهی بین راهی، ایجاد ۱۰ ایستگاه امنیت و سلامت جاده‌ای، ۱۹ ایستگاه امنیت و سلامت در محور‌های روستایی و بیش از ۲۵۰ پایگاه امداد و نجات با ظرفیت ۱۰ هزار نفر در قالب ۷۰۰ تیم، از جمله اقدامات ستاد نوروزی استان اصفهان است.

استاندار اصفهان گفت: در قالب خدمات هوایی با استقرار دو فروند بالگرد خدمت‌رسانی مناسبی انجام شد و جان پنج نفر از هموطنان از این طریق نجات داده شد، کمک‌رسانی به حدود ۶۰۰ حادثه شهری و برون‌شهری و ۵۰۰ خودرو در مسیر جاده‌ها نیز از جمله اقدامات انجام شده است.

مرتضوی معتقد است: تجهیزات، افزایش نیرو و رفع نقاط حادثه‌خیز از مهم‌ترین چالش‌های استان است که باید برای رفع آن اقدامات لازم انجام شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.