سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مراکز اقامتی کردستان با حفظ حرمت ماه رمضان خدمات ارائه می‌دهند

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: تاسیسات گردشگری اعم از رستوران‌های بین‌راهی و مراکز اقامتی، در ایام ماه مبارک رمضان با حفظ حرمت این ماه آماده ارائه خدمات موردنیاز به مسافران و گردشگران استان هستند.

آرمان وطن‌دوست در جلسه ساماندهی و شیوه خدمات‌رسانی مراکز اقامتی و پذیرایی سطح استان در ماه مبارک رمضان که با حضور دستگاه‌های مرتبط نظارتی برگزار شد، گفت: در ایام تعطیلات نوروز امسال و پس از گذشت ۲ سال از شیوع ویروس کرونا شاهد ورود حجم زیادی مسافر به استان گردشگرپذیر کردستان هستیم که بعد از این ایام وارد ماه مبارک رمضان خواهیم شد و پیش‌بینی می‌شود این حجم از سفر‌ها در فصل بهار نیز ادامه داشته باشد.

 

او می گوید: در این ایام با توجه به حفظ حرمت و رعایت شئونات ماه مبارک رمضان، مشکلی از حیث برخورداری از خدمات برای مسافران و گردشگران نخواهیم داشت.

به گفته معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان:  رستوران‌های بین‌راهی و مراکز اقامتی استان اعم از هتل‌ها، مهمانپذیر‌ها و رستوران‌ها با کسب مجوز و رعایت شئونات این ماه مبارک فعالیت خود را برای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران ادامه داده و مجاز به رعایت تمامی ضوابط و مقررات مربوطه هستند.

 

وطن دوست گفت: رستوران‌ها و غذا‌های آماده سطح شهر که دارای سالن پذیرایی هستند، نیز برابر شیفت‌بندی اتحادیه مربوطه در ۲ نوبت ۱۵ روزه فعالیت می‌کنند و گشت‌های مشترک به صورت روزانه با حضور ادارات نظارتی انجام خواهد شد.

 

او می گوید: با توجه به قرار گرفتن در ایام نوروز و پس از آن ماه مبارک رمضان، طرح بازدید نظارتی مشترک از تاسیسات گردشگری استان شامل واحد‌های اقامتی، رستوران‌های بین‌راهی، هتل‌ها و مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی، با حضور نمایندگان دستگاه‌های نظارتی سازمان صنعت، معدن و تجارت، نیروی انتظامی، تعزیرات حکومتی، مرکز بهداشت و دامپزشکی استان آغاز شده است و همواره ادامه دارد.

به گفته وطن دوست: امیدواریم با رعایت ضوابط و مقررات توسط تاسیسات گردشگری بتوانیم خدمات مناسبی به گردشگران ارائه کرده و حرمت این ماه را نیز حفظ کنیم.

 

در این جلسه برای تعدادی از واحد‌های صنفی و نحوه خدمات‌دهی صنوف و حفظ حرمت و شئون اسلامی در این ماه مبارک با همفکری با دستگاه‌های مرتبط نظارتی استان تصمیماتی اتخاذ شد.

 

پارک آبیدر و موزه خانه کُرد سنندج، دریاچه زریبار مریوان، منطقه هورامان، غار کرفتو دیواندره، روستای پالنگان کامیاران، بازار شهر‌های سنندج، بانه و مریوان و قرآن تاریخی نگل از جمله مکان‌های گردشگری استان کردستان است که هرساله بیشترین آمار بازدید گردشگران را به خود اختصاص می‌دهد.

 

تاکنون ۲ هزار اثر شامل آثار تاریخی، غار‌های طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول (بناها، محوطه و تپه‌ها)، قنات و مکان‌های طبیعی در استان کردستان شناسایی شده که از این تعداد ۹۵۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.