سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با حمایت دولت

تکمیل طرح انتقال آب از سد تالوار به همدان تا تابستان

استاندار همدان گفت: طرح انتقال آب از سد تالوار تابستان امسال تکمیل می‌شود.

استاندار همدان  گفت: دولت سیزدهم از تسریع در اتمام این طرح حمایت می‌کند و تا اول تابستان سال جاری طرح انتقال آب از سد تالوار به شهر همدان تکمیل می‌شود.

علیرضا قاسمی‌فرزاد  افزود: اکنون با توجه به قرار داشتن در یک وضعیت بحرانی نیازمند به مدیریت و برنامه‌ریزی جدی برای تامین و حفظ آب آشامیدنی و مصرفی مردم هستیم و انتقال آب از سد تالوار به شهر همدان در راستای حل بحران و تامین آب مصرفی مردم در دستور کار قرار گرفته است.

استاندار همدان گفت: اقدامات صورت گرفته برای تامین آب آشامیدنی شهر همدان از سرعت و پیشرفت قابل توجهی برخوردار است با این وجود با حرکتی همه‌جانبه، جهادی و انقلابی دنبال رفع این معضل بزرگ شهر همدان برای همیشه هستیم.

قاسمی فرزاد گفت: میزان مصرف آب و مقدار مورد نیاز برای واحد‌های تولید، در یک سطح قرار دارد که این مشکل نیز باید رفع شود.

او می گوید: با پیگیری مجموعه مدیریتی استان، وزیر نیرو اعتبار لازم برای تکمیل این طرح را اختصاص داد به گونه‌ای که در یک مرحله ۱۰۰ میلیارد تومان، مرحله دیگر ۳۰۰ میلیارد تومان و از محل هدفمندی یارانه‌ها نیز ۵۰۰ میلیارد تومان برای این طرح پیش بینی و اختصاص یافت.

استاندار همدان گفت: تامین آب آشامیدنی مورد نیاز و مطمئن شهر همدان یک‌مطالبه عمومی و خواست مردمی است که دستگاه‌های متولی باید هرچه سریع‌تر با کار و کوشش شبانه روزی به آن جامه عمل بپوشانند.

قاسمی فرزاد اضافه کرد: به منظور حمایت از محیط زیست به تامین گاز مورد نیاز نیروگاه شهید مفتح و جلوگیری از استفاده سوخت «مازوت» که برای محیط زیست زیان‌بار است تاکید شده همچنین کارخانه‌های سیمان مکلف به نصب تهویه‌ها و فیلتر‌های مخصوص، در راستای حفظ محیط زیست شدند.

طرح انتقال آب از سد تالوار زنجان به همدان به طول ۱۴۰ کیلومتر از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان همدان است که با اجرای این طرح آب دراز مدت ۱۲ شهر همدان، جورقان، مریانج، بهار، صالح آباد، لالجین، قهاوند، مهاجران، فامنین، کبودراهنگ، گل تپه و شیرین سو و ۱۵۹ روستا و پایگاه نوژه همدان تامین می‌شود.

استان همدان در دسته استان‌های سرد و خشک کشور محسوب می‌شود و میانگین بلند مدت بارش در این استان سالانه ۳۶۰ میلیمتر به ثبت رسیده است.

سد‌های آبشینه، اکباتان، سرابی تویسرکان، شنجور رزن، شیرین سو، نعمت آباد اسدآباد و کلان ملایر از سد‌های بزرگ استان همدان به حساب می‌آیند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.