سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خواص گل‌ها برای سلامت روح و روان

مطالعات نشان داده است گل‌ها و حضور آن‌ها در هر محیطی باعث نشاط و شادی می‌شود.

گل‌ها، گیاهان زیبایی هستند که می‌توانند جلوه‌ای شگفت‌انگیز به خانه ببخشند. بسیاری از مطالعات نشان می‌دهند که بودن در کنار گل‌ و گیاه تازه، سلامت جسم و روح را افزایش می‌دهد.

تصفیه هوا

هنگامی که گیاهان تنفس می‌کنند، به طور طبیعی اکسیژن حیاتی را که در محیط مصرف می‌شود را دوباره بر می‌گرداند و سطح دی اکسید کربن سالم را در جو حفظ می‌کنند.

از آنجایی که گل‌های تازه علاوه بر جایگزینی دی اکسید کربن با اکسیژن می‌توانند نقش مهمی در تصفیه اتمسفر داخل خانه ایفا کنند، گل‌ها و گیاهان تازه می‌توانند سایر سموم را نیز از هوا جذب کنند.

تسکین استرس

یک مطالعه رفتاری توسط نانسی ال. اکوف روانشناس و محقق در دانشکده پزشکی هاروارد تأکید کرده است که زندگی با گل‌ها احساس اضطراب و افسردگی را کاهش می‌دهد. شرکت کنندگان در این مطالعه تنها پس از چند روز ماندن در اطراف گل‌ها در خانه، احساس منفی کمتر داشته و اشتیاق، شادی و انرژی آن‌ها در محل کار نیز افزایش یافت.

تسکین درد

به لطف خواص تصفیه کننده هوای گل ها، خانواده کمتر مستعد ابتلا به سرماخوردگی و آلرژی‌های ناشی از سموم موجود در هوا خواهند بود و به ویژه برای کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، مفید است.

خواب بهتر

خواب خوب شبانه فواید بسیاری برای سلامت جسمی و روانی دارد، زیرا استرس‌های زندگی مدرن و سریع، خواب کافی را برای بسیاری دشوار می‌کند.

بهبود سلامت روحی و جسمی

گل‌ها علاوه بر زیبایی، تصفیه‌کننده‌ها و رایحه‌های طبیعی به شمار می‌روند که فضا را پر از عطر‌های زیبا می‌کنند و بیانگر هنر، شخصیت و محبت هستند. همه این ویژگی‌ها گل‌ها را به گیاهان دارویی هم برای بدن و هم برای ذهن تبدیل می‌کند.

منبع: اخبارالیوم

برچسب ها: گل ها ، گیاهان ، خواص گل ها
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
عمار
۱۳:۱۰ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
به نام خداوند جان و خرد :
قدیما مردم در خانه های حیاط دار با صفا زندگی می کردند و جسم جانشان از هر لحاظ سالمتر و بانشاطتر از آدمهای امروزی آپارتمان نشینها بودند در قدیمیها حیاط خانه هایشان چند درخت میوه و گل گیا و حوض زیبا فواره ایی داشتند و عصر تا عصر هر روز یه آبی با شیلنگ می ریختند کف حیاطشان بوی خاک گل بلند می شد و به گل گیاهان درختان هم آب می دادند به اندازه کافی و بوی معطر گل گیاهان و درختان میوه جسم جانشان را طراوت و شادابی می داد و دلشان هم توی خونه های حیاط دارشان نمی گرفت و نمی پوسید که بخواهند مداوم از خانه هاشون بیان بیرون در سطح شهر ایجاد ترافیکهای مسخره بکنند آپارتمان عامل اصلی خستگی و افسردگی و ترافیک در شهر ها هستند زندگی آپارتمان نشینی زندگی غربیها بود که متاسفانه مهندسین غربگرا آن را به ایران آوردند شبیه یه نوع تهاجم فرهنگی بوده است زندگی ایرانی اسلامی اینگونه نبوده الان بسیاری از شهر نشینان در دوران بازنشستگیشان به خارج از شهرها در دهاتها و روستاها مهاجرت می کنند فکر می کنید برای چیست ؟ برای این است که جسم جانشان واقعا خسته و افسرده شده نیاز به طبیعت زیبای خدادادی و خانه های حیاط دارپر گل گیاه درخت دارند زندگی شهر نشینی در آپارتمانها با اون همه قوانین آپارتمان نشینی واقعا جسم جان مردم ایران رو خسته و افسرده کرده شما فکر می کنید چرا یه تعطیلی و بین التطیلین در کشور ایران رخ می دهد در جاده های بیرون از شهرها ترافیک بسیار سنگین ایجاد می شود یا خیابانهایی که به بوستانها و پارکها می رسد برای اینه که مردم در آپارتمانهاشون جسم جانشان خسته و افسرده شده دلشون پوسیده می خواهند بروند در یه محیط آزاد طبیعت نفس بکشند با صدای بلندفریاد بزنند با شور حرارت پای کوبی کنند بدون آنکه احدی از مدیران آپارتمانی و همسایگانشان برایشان ایجاد مزاحمت کنند در خوشحالیشان و بگویند بلند حرف زدن و بلند خوشحالی کردن و بلند فریاد زدن و بلند به صدای موسقی گوش دادن و پای کوبی از خوشحالی قدغن است طبق قانون آپارتمان نشینی مردم ایران اسلامی خانه هایشان می بایست در همان طرح ملی مسکن مهر مسکنئ مهر حیاط دار 150 متر و 200 متری و 250 متری برایشان مستقل و یک طبقه می ساختند نه جنگلهایی از آپارتمانهای مختلف غیر استاندارد امید که روزی برسد که ایرانیان همانند دوران قدیم فرهنگ نکبت تهاجم فرهنگی آپارتمان نشینی غرب دلتنگی رو بزارن کنار و به فرهنگ غنی ایرانی اسلامی با صفا به یک زندگی سالم پر شور نشاط روی بیاورند در خانه های حیاط دار کاملا مستقل متبوع آرامش و آسایش بخش جسم جانشان . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه عادلانه خداپسندانه .