سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه اصفهان:

عمل به دستورات رهبری و کار برای انقلاب باید در اولویت امور باشد

امام جمعه اصفهان گفت: اجابت عملی دستورات رهبر معظم انقلاب و کار و تلاش برای انقلاب باید در اولویت امور باشد.

آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، امروز در آیین ادای احترام به مقام شامخ شهدا، میثاق با آرمان‌های نظام و پیروی از رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب در گلزار شهدای اصفهان گفت: باید در کنار شهدا تصمیم بگیریم تا همواره گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب و تلاش برای بقای انقلاب اسلامی باشیم.

ما امروز در جایی حضور داریم که فرزندان ما بسوی خدا بازگشته‌اند و اکنون آنان در سایه لطف حضرت حق زندگی می‌کنند و به بازماندگان نیز بشارت می‌دهند که اگر با خدا باشید از هیچ چیز نخواهید ترسید.

به گفته او عید در زبان عربی به معنی بازگشت است ونو شدن طبیعت همانطور که برای مجموعه زمین شامل حیوانات و گیاهان یک عید است برای انسان‌ها نیز می‌تواند عید خداپرستی و خداشناسی باشد.

او انتخاب عنوان عید به معنی بازگشت برای شروع سال را گزینش خوبی توصیف کرد و گفت: کُل زمین در اول فروردین به طبیعت خود باز می‌گردد و انسان هم که فطرت خداشناس و خداجو دارد به معشوق و آفریننده زمین و زمان که خداوند یکتاست، برمی‌گردد.

ذکر دعای تحویل سال با این معنا که "خدایا حال ما را به بهترین حال تحویل کن" نیز گویای پیام بازگشت انسان به طبیعت خویش است.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد عید‌های قربان و فطر را جزو اعیاد انسان‌ها برشمرد و گفت: انسانی که یک ماه خالصانه روزه گرفته است بعد از یک ماه به طبیعت خود بازگردد و عید قربان نیز برای حاجیانی است که ۱۰ روز تسلیم خداوند هستند و همه فرامین او را انجام می‌دهند.

مسئولان استان اصفهان، امروز با حضور در گلستان شهدای اصفهان به مقام شامخ شهدا ادای احترام و با آرمان‌های متعالی نظام جمهوری اسلامی و رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب تجدید میثاق کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.