سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان هندیجان:

۲۴۷ بازدید بهداشتی در هفته نخست تعطیلات نوروز صورت پذیرفت

قنواتی گفت: در هفته اول تعطیلات نوروز ۲۴۷ بازدید بهداشتی از سوی اداره دامپزشکی هندیجان صورت پذیرفت.

قنواتی می‌گوید: در هفته اول تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۱ و اجرای طرح تشدید نظارت و کنترل بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی بالغ بر ۳ هزار و ۱۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی در شهرستان هندیجان ضبط و از این میزان بالغ بر ۱۰۰ کیلوگرم معدوم شد.

او درباره فرایند بازرسی از مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی افزود: در بازرسی‌های انجام گرفته در هفته اول نوروز سال ۱۴۰۱ و از شروع طرح تشدید نظارت و کنترل بهداشتی فرآورده‌های خام دامی ویژه نوروز و ماه رمضان تاکنون بیش از ۲۴۷ مورد بازدید از انواع واحد‌های تولید، توزیع و عرضه فرآورده خام دامی صورت پذیرفت.

آقای قنواتی گفت: این بازدید‌ها شامل مراکز بخش، سردخانه ها، مراکز قطعه بندی و بسته بندی و همچنین کشتارگاه‌های دام و طیور در سطح شهرستان بود که بر اساس این بازدید‌ها یک مورد تخلف به مراجع قضایی ارجاع شده است.

به گفته رئیس اداره دامپزشکی شهرستان هندیجان در همین جهت به بیش از ۷ واحد عرضه فرآورده خام دامی در سطح شهرستان تذکرات بهداشتی داده شده است.

این مقام مسئول یادآور شد که فرآورده‌های خام دامی توقیفی مورد آزمایش و نمونه‌برداری قرار گرفته و بنابر نتیجه آزمایش، اجازه مصرف مشروط آن اخذ می‌شود و در غیر این صورت فرآورده‌های مزبور معدوم خواهد شد.

او همچنین درباره اقداماتی جهت کاهش تخلف در این بخش گفت: برای کاهش میزان تخلف در مراکز تهیه، تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی اقداماتی نظیر برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویجی، بکارگیری مسئولین فنی بهداشتی، پایش‌های دوره‌ای و خود اظهاری و بازدید‌های مشترک با سایر دستگاه‌های مرتبط انجام گرفته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.