سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرویس اطلاعات کره جنوبی: کره شمالی برای آزمایش هسته‌ای آماده می‌شود

مقامات کره جنوبی اعلام کردند که پیونگ یانگ در حال آماده سازی تاسیسات خود برای انجام یک آزمایش هسته‌ای زیرزمینی است.

منابع دولتی کره جنوبی اعلام کردند که کره شمالی در حال کار برای ایجاد یک ورودی فرعی در تونل یکی از سایت‌های هسته‌ای خود در منطقه «پونگی-ری» با هدف آماده سازی برای هفتمین آزمایش هسته‌ای زیرزمینی این کشور پس از حدود چهار سال است.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، مقامات نظامی و اطلاعاتی کره جنوبی نشانه‌هایی از تمرکز پیونگ یانگ بر ایجاد یک میانبر در تونل ۳ در منطقه کوهستانی شمال شرقی کره شمالی را شناسایی کرده اند و می‌گویند که این تاسیسات می‌تواند ظرف یک ماه مجدداً بازسازی شود.

یک منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت: «کره شمالی به طور ناگهانی بازسازی ورودی تونل ۳ را متوقف کرد و در حال حفر یک راه فرعی است. به این ترتیب به نظر می‌رسد تا یک ماه آینده بتوان امکانات را برای انجام یک آزمایش هسته‌ای دیگر فراهم کرد.»

کارشناسان می‌گویند که کره شمالی ممکن است در روز تاسیس ارتش این کشور یک سلاح هسته‌ای تاکتیکی کوچک را که توانایی نصب روی موشک‌های بالستیک را دارد، آزمایش کند.

بنا بر گزارش ها، چهار تونل در منطقه پونگی-ری وجود دارد که به طور رسمی در سال ۲۰۱۸ تعطیل شد و کار تخریب آن در حضور گروهی از خبرنگاران خارجی انجام شد. برخی از ناظران معتقدند که بازسازی فوری تونل‌های ۱ و ۲، جایی که کره شمالی آزمایش‌های هسته‌ای قبلی خود را انجام داده، دشوار خواهد بود، اما تونل‌های ۳ و ۴ می‌توانند پس از  بازسازی قابل استفاده باشند.

این در حالی است که پنجشنبه گذشته رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی پس از گزارش اولیه مبنی بر شلیک «پرتابه ناشناس» به سمت دریای ژاپن از سوی کره شمالی اعلام کرد که این موشک پیونگ یانگ از نوع بالستیک دوربرد بوده است. سه روز پیش از این نیز، مقامات نظامی کره جنوبی گفتند که کره شمالی چهار پرتابه از چندین سامانه پرتاب موشک به سمت آب‌های غربی دریای زرد شلیک کرده است و در عرض یک ساعت، چهار پرتابه به دریا سقوط کرد.  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.