سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با پایان سفرهای نوروزی؛

کم فروشی در جایگاه‌های سوخت را اطلاع رسانی کنید

صنف جایگاهداران سوخت و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، دو مرجع رسیدگی به شکایات درباره کم فروشی احتمالی در جایگاه‌های سوخت هستند.

اغلب شکایت‌ها از کم فروشی جایگاه‌های سوخت که به باشگاه خبرنگاران جوان می‌رسد، مربوط به این است که مالکان خودرو اعلام می‌کنند، در بنزین هوا وجود دارد؛ آقای کرامت ویس کرمی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در این باره می‌گوید: عرضه بنزین و گازوئیل در تمام جایگاه‌ها توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و سازمان ملی استاندارد همواره مورد آزمایش قرار می‌گیرد و تنها در صورت رعایت استانداردها اجازه فعالیت داده می‌شود.

مدیر توزیع و تامین شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی هم گفته بود: از نظر فنی امکان این که هوا وارد باک خودرو شود، وجود ندارد؛ چرا که نازل‌های عرضه سوخت در فاصله ۲۰ سانتی‌متری کف مخزن هستند و از آن جا که هوا و گازی وجود ندارد، بنزین را به سمت باک خودرو ارسال می‌کنند.

علت اصلی این که برخی افراد تصور می‌کنند در بنزین هوا وجود دارد، به گفته اعضای صنف جایگاهداران سوخت، این است که این افراد در هنگام سوختگیری به سرعت نازل را فشار می‌دهند و بنزین که مانند نوشابه گازدار است، با سرعت وارد باک می‌شود که در نهایت گاز آن خارج می‌شود؛ این جایگاهداران توصیه می‌کنند که باید به آهستگی و بدون عجله بنزین زد.

شیوه صحیح سوختگیری هم این است که نازل باید تا انتها درون باک قرار بگیرد؛ اما فردی که سوختگیری می‌کند باید آرام آرام فنر روی آن را بالا بیاورد که برای ورود بنزین به داخل باک خودرو، جایی وجود داشته باشد.

از آن‌جا که سوختگیری اغلب از سوی کارگران جایگاه‌های عرضه سوخت انجام می‌شود، اگر جایگاهداران به صورت تعمدی شیوه صحیح سوختگیری را رعایت نکنند، حجم کمتری بنزین نسبت به آن چه که در نمایشگر نشان داده می‌شود، وارد باک شده و مالک خودرو با بررسی آمپر بنزین می‌تواند متوجه کم فروشی شود.

به گفته آقای اسدالله قلیزاده رئیس صنف جایگاهداران سوخت، با وجود دوربین‌های مدار بسته، اصلا امکان دستکاری نازل وجود ندارد؛ اما اگر مردم چنین تخلفاتی را مشاهده کردند، می‌توانند با شماره تلفن ۷۷۵۲۲۶۷۸ مربوط به صنف جایگاهداران سوخت تماس بگیرند تا رسیدگی شود.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هم گفته بود: سامانه ثبت شکایات مردمی در خصوص فعالیت مجاری عرضه سوخت با شماره تماس ۰۹۶۲۷ به صورت ۲۴ ساعته فعال است و افرادی که شکایتی از قبیل کم فروشی در جایگاه‌های سوخت دارند، می‌توانند با آن تماس بگیرند و شماره جایگاه، ردیف سوختگیری و شماره تلمبه را به این سامانه اعلام کنند تا ظرف مدت ۷۲ ساعت به آن رسیدگی شود.

شما مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان هم در صورتی که تجربه ای از کم فروشی در جایگاه‌های سوخت دارید، می‌توانید با ذکر نشانی جایگاه سوخت، مشکل خود را در قسمت نظرات همین خبر اطلاع دهید یا هرگونه مدارک خود در این زمینه را از طریق شبکه‌های اجتماعی به شناسه shahrvandyjc@ یا شماره ۰۹۳۰۳۰۰۱۹۴۷ ارسال کنید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۱
در انتظار بررسی: ۰
مجید
۲۲:۱۱ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
پمپ بنزینی واقع در سایت صنعتی فولادشهر هست که بنده باک ماشینم پنجاه لیتر بیشتر ظرفیت نداره ولی در این پمپ بنزین معجزه میشود و باک خودرو من شصت لیتری میشود...
ناشناس
۲۳:۱۲ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
یعنی چی کم فروشی اصلا معنی کم فروشی و دزدی رو میدونید ... اسم دزدی رو گذاشتن کم فروشی
ناشناس
۲۲:۱۷ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
چرا جایگاه سی ان جی خودشون گاز به متر مکعب می خرن و به کیلو می فروشن؟؟؟؟؟
ماشین من تابستون ۹ کیلو می گیره زمستون ۱۲ کیلو ولی در هر دو صورت با هر باک گاز چیزی حول حوش ۲۳۰ کیلومتر جاده برون شهری پیمایش دارم بنظرتون باید به این پدیده چی بگیم کم فروشی ، گران فروشی ، یا دزدی ؟؟؟؟؟
ناشناس
۲۳:۵۴ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
دوست بزرگوار، جایگاه‌ها با نرخ مترمکعبی سوخت تحویل میگیرند و با نرخ معادل آن که بر حسب کیلوگرم هست میفروشند ، قیمتها برحسب جرم حجمی گاز تبدیل میشود و معادل هم هستند. ضمنا اگر با فرض صحت موضوع مطرح شده توسط شما ، جرم بیشتری گاز در زمستان دریافت کنید ، منطقی است که هزینه بیشتری بپردازید و موضوع تساوی پیمایش ، مسئله دیگری است که لزوما مساوی جرم گاز دریافت شده نیست و حداقل به تغییر توان موتور اتومبیل شما در فصول مختلف سال برحسب تغییر دمای هوای ورودی به موتور و نیز تغییر غلظت آن بستگی دارد.
ناشناس
۲۲:۰۵ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
مردم رو مسخره نکنید لطفا یه کاری کنید جایگاه دار دزدی نکنه،
مگه جایی وجود داره تو ایران دزدی و غش و... انجام نشود؟
از عسل بگیر که شکر داره و از ماست که نشاسته و....
ناشناس
۲۱:۵۲ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
نیاز به گزارش مردم نیست شما می توانید بصورت مخفیانه با گالن های مخصوص این کار را براحتی انجام دهید و عملکرد جایگاهها را کنترل کنید .
ناشناس
۲۰:۲۲ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
فردیس کرج فلکه پنجم بنرینش هوا داره.اهالی منطقه فهمیدن اونجا نمیرن دیگه
ناشناس
۱۹:۱۷ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
وای بر کم فروشان
بینام
۱۹:۱۳ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
در موقع بنزین زدن ، پرش هایی در شمارش بنزین صورت می گیرد ، متصدیان ، دستگاه را طوری تنظیم می کنند که موقع بنزین زدن ، پرش هایی در شماره انداز دستگاه صورت می گیرد۔ این عمل در واقع کم فروشی در لیتراژ بنزین است۔
علی
۱۸:۳۳ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
کم فروشی جای خود جریمه های اشتباهی که یا از روی تخلف راننده از دستکاری پلاکش است یا کار سهوی مامور که بیگناه همه جا بی خبر باید تاوان جریمه راننده خاطی را پس دهد این است عند عدالت که یک عده بی وجدان حرامخور انجام می دهند
ناشناس
۱۸:۱۰ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
وقتی خود مدیران مجموعه نفت با رانت انتخاب شده اند و کوچکترین سواد فنی ندارند بهتر از این هم نمیشود . واقعا مجموعه نفت کشور به چه فلاکتی افتاده ؟
ميثم
۱۷:۱۶ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
توي بندرعباس بك پمپ بنزين درست كار نميكنه و همش دستكاري شده، كافيه فقط يه بار بنزينبزنيد دوباره بايد فرداش بياييد سوختگيري كنيد. متاسفانه اين شهر هيج امكاناتي نداشته و دزدي ورشوه هم توش موج ميزنه
سعید
۱۶:۱۵ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
من در تبریز زندگی می کنم دو پمپ بنزین در آزاد راه کسایی در جاده فرعی سبلان دو پمپ بنزین هستن هر کدام دو طرف آزاد راه کسایی هستن ، که هر وقت بنز ین می زنم بخاطر هوای داخل بنزین ، شلنگ صدا می کند ، متاسفم براای مسولین که در این کشور اسلامی زندگی می کنند که اینگونه اتفاقات می افته
ناشناس
۱۵:۲۹ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
آب داره من بنزین زدم دیدم ماشین درست کار نمیکنه از باکش بنزین کشیدم ته طرف آب جمع شد
م م
۱۵:۰۱ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
متولیان نظارت برنازلهای سوخت شرکت پخش فرآورده‌های نفتی است مردم وقتی سر نازل را داخل باک میگذارند از کجا پیمانه بزنند که چند لیتر سوخت داخل باک شده؟
ناشناس
۱۴:۰۲ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
بیشتر پمپ بنزین های شیراز هم قاطی با نفت میباشد و مشکل دارد
شهرام گلستانی
۱۳:۵۷ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
بنده دقیقا این مشکل رو دارم و پمپ های مختلف رو امتحان کردم .چرا که بعد از سوخت گیری در بعضی از پمپ ها به سرعت آمپر بنزین رو به اتمام می شود و این به نظر بنده هوا نیست که در بنزین است بلکه با نفت قاطی شده که باعث سریع مصرف شدن بنزین می شود.در واقع بنزین ناخالص میباشد که به اشتباه می گویند هوا در بنزین است.
ناشناس
۱۳:۴۸ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
ما چیکاره هستین گزارش بدیم شرکت خودش بازرس داره بصورت نامحسوس بره. نه مثل بازرس خبازان که میاد هرسری 200تومن از نانوایی محل میگیره میره بازرسی بفرستن که اهل حرام وحلال باشه وپول نگیره. بهتر نیست ماهم مثل ترکیه بنزین را رقابتی کنیم تا رانت نشه
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
خیلی از پمپ بنزین های بین راهی، بنزین بوی بسیار بدی داره. مشخصه خیلی قاطی داره
ناشناس
۱۳:۰۸ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
سلام وقت بخیر
من دوبار اعلام کردم هر دوبار از روی سوابق کارت سوخت چک کردند و مابقی پول را به حسابم ریختند و کاربر رو تعلیق کردند.
ناشناس
۱۲:۴۴ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
عزیز من بازرسان با یک ظرف بیست لیتری به جایگاه بروند و بصورت تصادفی شروع کنند ببینند واقعا از نظر حجم درسته ثانیآ نمونه روببرند ببینند چقدر گازوئیل و آب مخلوط کردند .بخدا وقتی بنزین میزنی اصلا بوی بنزین رو متوجه نمیشی بوی گازوئیل میده .و زود باک خالی میشه.
حمید
۱۳:۲۳ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
راه حل رو گفتید . ولی سوادها نم کشیده. والا با یک بطری ۱.۵ لیتری هم میتونند اندازه بگیرند. مشگل از جای دگر است
ناشناس
۱۲:۱۶ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
اگر بگوییم نیت مسئولین ناظر بر تقلبهای برخی جایگاههای بنزین خیر است ، ولی بنظر میرسد متقلبین همیشه یک قدم جلوتر از دستگاههای نظارتی عمل می کنند !!!!
حسن
۱۱:۲۶ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
مشکل ریشه ای
علی
۱۱:۰۷ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
اصلا امکان کم زدن ویا هوا زدن وجود نداره الکی مردم را علیه جایگاهداران تحریک نکنید.هر هفته توسط ماموران شرکت نفت و استاندارد همه نازلها چک می‌شوند.
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
به کی؟
همه دزدند.
مهیار
۱۰:۲۲ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
سلام
لطفاً به کم فروشی جایگاه شماره ۱۳۵ پل بهاران رسیدگی شود.هیچوقت من نتونستم باکم رو که ظرفیتش ۵۰ لیتر هست رو با ۶۰ لیتر بنزین پر کنم.برای تست ظرف ۵ لیتری بردم با ۶ لیتر بنزین داخلش پر شد!!!!!!!!
لطفاً پیگیری شود
ناشناس
۱۰:۰۵ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
دکتر مرید شوشتری از اختلاس مسؤلین بانک سرمایه پرده برداشت الان از کار اخراجش کردن.
9جممیترسیم ما هم افشاگر بشیم کارت سوختمون بسوزه.
ناشناس
۰۹:۱۴ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
هوا داره .اطلاع رسانی هم فایده نداره.باید ریشه ای حل بشه
ناشناس
۰۹:۱۴ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
هر سری میریم عیدی میخوان.تو این عید هر پمپ بنزینی رفتیم هربار عیدی گرفت
مهدی
۰۸:۵۴ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
بله شهرستان فسا پمپ بنزین ابراهیم پور هم کم فروشی می‌کنه هم بنزینش قاطی داره