سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد فضا‌های ورزشی درون مدرسه‌ای در مناطق محروم کشور

نهضت ملی ایجاد فضا‌های ورزشی درون مدرسه‌ای در مناطق محروم کشور از زیلایی کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در آئین کلنگ زنی فضا‌های ورزشی در منطقه عشایری زیلایی در کهگیلویه و بویراحمد گفت: در قالب این طرح ۲ هزار فضای ورزشی با اولویت مناطق محروم و حاشیه شهر‌ها تا مهرماه سال ۱۴۰۱ ایجاد می‌شود.

صادق ستاری فرد می گوید: این طرح در راستای سند تحول بنیادین و با هدف بهینه سازی، مناسب سازی و طراحی فضا‌های ورزشی درون مدرسه‌ای با اعتبار ۴ هزار میلیارد ریال برای سال تحصیلی آینده در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت.

او می گوید: در اجرای اصل سوم و دهم قانون اساسی مبنی بر تربیت بدنی رایگان برای تمام همه از جمله خانواده‌ها، طرح آزاد سازی و مردمی سازی مجموعه‌های ورزشی با عنوان طرح شهید خرازی در ۱۴ استان کشور نیز آغاز شده است.

به گفته معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، در قالب این طرح هزار فضای ورزشی در روز‌های پنج شنبه در اختیار دختران دانش آموز و مادران آنان و روز‌های جمعه در اختیار پسران و پدران آن‌ها به صورت صد در صد رایگان قرار می‌گیرد.

او می گوید: این طرح با هدف فراگیر سازی و همگانی شدن ورزش در سطوح مختلف و مشارکت خانواده‌ها در انجام فعالیت‌های ورزشی و تقویت بنیان خانواده از طریق محیط ورزشی و تربیتی شدن محیط‌های ورزشی تا پایان سال تحصیلی در همه استان‌های کشور اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد نیز در آئین کلنگ زنی گفت: در طرح شهید سلیمانی ۵۳ فضای ورزشی برای مدارس استان پیش‌بینی شده است.

حسنعلی عزت خواه می گوید: این تعداد فضای پیش بینی شده برای استان از نظر جمعیت دانش آموزی در رتبه اول کشور قرار دارد.

او گفت: با توجه به اینکه سرانه فضا‌های ورزشی در مدارس عشایری بخش زیلایی صفر است یک سالن ورزشی و سه چمن مصنوعی با مساحت ۲ هزار و ۴۳۲ مترمربع برای این بخش پیش‌بینی و کلنگ زنی شده که با همکاری استانداری، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و خیران تا مهرماه آینده تکمیل و در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

رئیس آموزش و پرورش عشایر استان هم گفت: از مجموع ۳ هزار و ۸۶۰ دانش آموز عشایری استان ۲ هزار و ۲۰۰ دانش آموز در ۵۷ مدرسه بخش زیلایی مشغول به تحصیل هستند.

مختار اندرخور می گوید: مهمترین مشکل مدارس عشایری این بخش نبود هنرستان فنی و حرفه ای، کمبود تجهیزات آموزشی در مدارس و نامناسب بودن سرویس‌های بهداشتی مدارس است و ۲۵ مدرسه نیز نیاز به تخریب و بازسازی دارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.