سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صالح آبادی مطرح کرد

اجرای برنامه جامع تحول شبکه بانکی در سال ۱۴۰۱

رئیس کل بانک مرکزی از عملیاتی شدن برنامه جامع تحول شبکه بانکی و اصلاح رابطه بانک ها با بانک مرکزی و مشتریان در سال جدید خبر داد.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: نظارت بر انضباط مالی بانک ها و بهداشت اعتباری که بانک‌ها ملزم به رعایت آن هستند و نیز تاکید بر کنترل اجزای پایه پولی، موضوعات مهمی هستند که در دستور کار بانک مرکزی قرار دارند.

اصلاح نظام بانکی ضروری است. این اصلاح شامل سه ضلع رابطه دولت با بانک مرکزی و بانک ها، رابطه بانک مرکزی با بانک ها و رابطه بانک ها با مشتریان است که به گفته صالح آبادی امسال حتما فرآیند اصلاح در این سه رابطه باید اتفاق بیفتد تا شاهد تحول در نظام بانکی باشیم.


بیشتر بخوانید


آقای علی صالح آبادی می‌گوید: حمایت هدفمند بانک مرکزی از اقتصاد دانش بنیان به منظور رسیدن به رونق تولید و اشتغال آفرینی پایدار و همچنین توسعه طرح تامین مالی زنجیره تولید به منظور تخصیص صحیح تسهیلات بانکی، قطعا محور دیگر برنامه های عملیاتی این بانک در سال جدید خواهد بود.

قانون پولی و بانکی مصوب سال ۵۱ بوده که به دلیل به روز نبودن نمی‌تواند کارایی داشته باشد و نیاز به تدوین قوانین جدید وجود دارد، همچنین اصلاح قانون بانکداری کشور در دهه ۸۰ مطرح و اقداماتی هم برای آن انجام شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.