سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش تعداد شهرهای قرمز و آبی اصفهان

بر اساس آخرین رنگ‌ بندی همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ تعداد شهرهای با وضعیت قرمز کرونا (بسیار پر خطر) در استان اصفهان افزایش یافت و از طرفی، سه شهرستان در وضعیت آبی (عادی) قرار گرفت.

بر اساس رنگ‌بندی همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ از امروز شنبه ششم فروردین، شهرستان‌های بُرخوار، نجف آباد و آران و بیدگل در استان اصفهان در وضعیت آبی (عادی) قرار گرفتند درحالیکه در هفته گذشته هیچ‌یک از شهرستان‌های استان در وضعیت آبی نبود.

از طرف دیگر تعداد شهرستان‌های با وضعیت بسیار پر خطر کرونایی در استان افزایش یافت و خوانسار، شهرضا و سمیرم به وضعیت قرمز رسیدند درحالیکه در هفته گذشته فقط شهرستان فریدونشهر در وضعیت قرمز قرار داشت.

همچنین بر اساس رنگ‌بندی جدید همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ کلانشهر اصفهان نیز از وضعیت نارنجی (پُر خطر) کرونا خارج و وارد وضعیت زرد (نسبتا پر خطر) شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درباره آخرین وضعیت همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ گفت: آمار از نظر شیوع و بروز بیماری، تعداد بیماران سرپایی و بستری، تست‌های مثبت کرونا و مرگ و میر کرونا کاهش یافته است و در شاخ نزولی پیک ششم قرار داریم.

پژمان عقدک می‌گوید تست‌های مثبت کرونا در استان در روز‌های اخیر به ۱۰ تا ۱۵ درصد رسید درحالیکه در پیک ششم تا حدود ۶۰ درصد هم افزایش یافت، همچنین پیش بینی می‌شود که در هفته آینده، تعداد شهر‌های زرد و آبی در استان اصفهان افزایش یابد.

او درباره قرمز شدن وضعیت کرونایی سه شهرستان در اصفهان، گفت: تعداد افراد بستری مبتلا به کرونا در این مناطق افزایش یافته که ممکن است دلایلی مانند میزان تردد و مسافرپذیر بودن آن‌ها در این زمینه تاثیر داشته باشد.

عقدک معتقد است هنوز سویه غالب در ابتلا به کرونا، اُمیکرون است وهنوز سویه جدیدی در استان گزارش نشده است، اما اگر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی کاهش یابد احتمال افزایش آمار کرونا از اواخر فروردین یا اوائل اردیبهشت وجود دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.