سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز پویش ابتکاری سفر بی خطر در کردستان

پویش مردمی سفر بی خطر به همت استاندار کردستان و با همراهی شماری از چهره‌های مردمی آغاز به کار کرد.

اسماعیل زارعی کوشا گفت: فرهنگ‌سازی در حوزه ترافیک در راستای کاهش تصادفات، نیازمند مشارکت عمومی و فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای بویژه تولید محتوای بومی و استفاده از چهره‌های مردمی است.

او گفت: قطعاً نقش دستگاه‌های اجرایی در کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن بسیار مهم است، اما تجربه نشان داده در هر زمینه‌ای که مشارکت مردم جلب شود نتایج بسیار بهتری کسب می‌شود.

او می گوید باید برای فرهنگ‌سازی ترافیکی، از چهره‌های محبوب و مردمی در بخش‌های فرهنگی، هنری، ورزشی، علمی و … که کلام آن‌ها بر مردم تاثیرگذار است، بهره بگیریم.

او با یادآوری نقش رسانه‌ها و فضای مجازی در زمینه فرهنگ‌سازی، از فعالان این حوزه‌ها خواست با تولید محتوا و بومی‌سازی این محتوا‌ها با استفاده از ظرفیت‌های بومی، در ارتقاء فرهنگ ترافیکی جامعه گام بردارند.

استاندار کردستان همچنین از عدم توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل به موازات افزایش تعداد وسائل نقلیه و تردد‌های درون و برون شهری ابراز تاسف کرد و گفت: طبق آمار‌های اعلام شده، معادل ۹ تا ۱۱ درصد بودجه سالانه کشور صرف خسارت‌های ناشی از تصادفات می‌شود؛ که باید به این خسارت‌های مالی، خسارت‌های فرهنگی، اجتماعی و عاطفی را هم اضافه کنیم.

زارعی‌کوشا گفت: کردستان به عنوان یک استان فرهنگی باید در شاخص فرهنگ ترافیکی هم سرآمد باشد.

به گفته او پویش مردمی سفر بی‌خطر آغاز یک راه است و نباید مختص این ایام باشد لذا امیدواریم به جایی برسیم که کردستان برترین استان در شاخص رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.