سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اقامه نماز جمعه در شهر‌ها و بخش‌های استان قم

نخستین نماز جمعه سال جدید در شهر‌ها و بخش‌های استان اقامه شد.

نماز جمعه علاوه بر قم در دیگر شهر‌ها و بخش‌های استان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با حضور مردم مومن و خداجو برگزار شد.

دانش بنیان شدن اقتصاد موجب ماندگاری نخبگان علمی است

آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نخستین نماز جمعه سال جدید گفت: صنعت کشورمان باید دانش‌بنیان شود و با تکیه بر توان داخلی گام‌های مناسبی برداشته شود تا بیکاری به حداقل برسد.

او با اشاره به حوادث مختلف قرن گذشته از جمله وقوع جنگ‌ها و کشتار انسان‌های بی گناه گفت: بیش از ۱۰۰ جنگ در یکصد سال اخیر به وقوع پیوست که آمریکا در بیشتر آن‌ها دخیل بوده است.

خطیب جمعه قم گفت: بزرگ‌ترین افتخار قرن گذشته که شهر مقدس قم پیشگام آن بود شکل‌گیری انقلاب اسلامی، پیروزی در دفاع مقدس و انواع پیشرفت‌هایی بود که کشورمان آن را تجربه کرد.

آیت‌الله علیرضا اعرافی گفت: ایران اسلامی در آغاز قرن جدید به مسیر مهدوی خود ادامه می‌دهد و به فضل خدا بر مشکلات پیروز خواهد شد.

خطیب جمعه قم با اشاره به برگزاری باشکوه جشن‌های نیمه شعبان در قم از هیئات و افرادی که در این زمینه فعالیت کردند قدردانی کرد.

او با اشاره به ارتحال آیت‌الله ری‌شهری گفت: این دانشمند فرهیخته از خود آثار ماندگاری به‌جای گذاشت و در ولایتمداری پیشتاز بود.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه وحدت و رابطه دوستی مسلمانان مورد تأکید اسلام است ،گفت:احترام نگه داشتن و حرمت قائل بودن در روابط اجتماعی، مبتنی بر سه فلسفه توجه به قدر و منزلت افراد، حقوق دیگران و حفظ و صیانت از انسجام و همبستگی آحاد مردم است.

او  با بیان این که فاصله و جدایی میان علماء و صاحبان علم و دانش با عموم جامعه امری خطرناک است، گفت: این فاصله می‌تواند جامعه را دوقطبی و بحران زده کند؛ علما و دانشمندان باید با علم خویش در خدمت مردم و جامعه باشند و مردم نیز متقابلاً احترام آن‌ها را حفظ و صیانت کنند.

نماز جمعه پردیسان

حجت الاسلام والمسلمین حامدی امام جمعه پردیسان با تبریک سال جدید، مخاطب خاص نام‌گذاری هر سال را مسئولان، به ویژه قوه مجریه دانست و گفت: حل مشکل اقتصاد نیاز به تغییر اساسی رویکرد‌ها و تلاش شبانه روزی مسئولان دارد.

نماز جمعه دستجرد

حجت الاسلام و المسلمین یزدی امام جمعه دستجرد هم با اشاره به نامگذاری امسال، استفاده از ظرفیت نخبگان را حائز اهمیت دانست و گفت: پیشرفت‌های چشمگیر کشور در زمینه موشکی و صنایع هوا فضا با وجود تحریم‌ها با همراهی نخبگان حاصل شد که باید ادامه یابد.

نماز جمعه جعفریه

حجت الاسلام والمسلمین دهقانی امام جمعه جعفریه با تاکید بر اجرایی شدن شعار امسال "تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین" گفت: با تحقق شعار امسال، شاهد بهره وری بالاتر و در نتیجه سرعت بیشتر رشد اقتصادی کشور خواهیم بود.

نماز جمعه قنوات

حجت الاسلام و المسلمین کرمی پور امام جمعه قنوات هم با اشاره به نامگذاری امسال، حل مشکلات اقتصادی را نیازمند مدیران جهادی و انقلابی دانست و گفت: استفاده از ظرفیت‌های داخلی و اشتغال زایی جوانان باید اولویت دولتمردان باشد.

نماز جمعه فردو

حجت الاسلام والمسلمین موقعی پور امام جمعه موقت فردو هم توجه مردم به تولید داخل را یادآور شد و گفت: یکی از ضروریات پویایی اقتصاد، تولید با کیفیت و حمایت از آن است که مردم باید آنرا بعنوان فرهنگی ارزشمند در برابر تولید خارجی پذیرا باشند.

نماز جمعه کهک

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی امام جمعه موقت شهرستان کهک با اشاره به فرا رسیدن سال جدید، صله رحم را از برکات عید نوروز و سفارشات اسلام دانست و گفت: باید در شرایط کنونی ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از حضور در مکان‌های پرجمعیت خودداری کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.