سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی دولت: تنها در ٢٠٠ روز اول دولت، ۵۰ درصد به ترانزیت ترافیک دیتای کشور افزوده شد

بهادری جهرمی گفت: تنها در ۲۰۰ روز اول دولت، آمار‌های ترانزیت گاز، دیتا و حمل‌ونقل را افزایش دادیم.

سخنگوی دولت در صفحه شخصی خود نوشت: ۵۰درصد به ترانزیت ترافیک دیتای کشور افزوده شد، ترانزیت ریلی با ۱میلیون ونهصد هزارتن رکورد شکست و ترانزیت گاز سالانه ۲میلیارد متر مکعب بسته شد.

به گفته بهادری جهرمی، قرارداد‌های ترانزیتی باعث ایجاد مزایای اقتصادی، امنیتی و دیپلماتیک و افزایش پایداری مصارف داخلی شده است.

پیش از این عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه همه عوامل برای اینکه ایران به «هاب» منطقه‌ای ترانزیت دیتا تبدیل شود، فراهم است، گفت: ترانزیت داده بین غرب و شرق دنیا از طریق خاک کشور ما مزیت‌های ویژه‌ای برای کشور‌های همسایه دارد که مهم‌ترین آن‌ها کاهش زمان پینگ ۲۰ تا ۳۰ میلی‌ثانیه ناشی از کوتاه شدن فاصله تا مراکز داده در اروپا است.

به گفته زارع پور، همچنین امکان تعمیر و بازیابی خرابی مسیر‌های فیبر از راه ایران در کوتاه‌ترین زمان نسبت به مسیر‌های دریایی مثل دریای عمان، خلیج عدن و کانال سوئز فراهم است.

گفتنی است، ترانزیت ارتباط ترافیک دیتا مخابراتی به ارتباط دادن دیتای مخابراتی از یک سوی یک مکان به سوی دیگر، و ترابری این دیتا‌ها و انتقال‌آن‌ها گفته‌می‌شود.

از سویی دیگر میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن ایران ۲۵ اسفند پارسال از شکسته شدن رکورد صد ساله صادرات، واردات و ترانزیت ریلی با جابجایی ۴ میلیون تن بار خبر داد.

همچنین بنا به اعلام معاونت ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها‌ی وزارت راه و شهرسازی، در راستای افزایش بهره‌وری خطوط ریلی قرار است ۵ خط ریلی جدید در سال ۱۴۰۱ افتتاح شوند.

در زمینه ترانزیت گاز نیز ایران در حال حاضر سهمی حدود ۲ درصدی از تجارت گاز جهان را دارا است، این در شرایطی است که در جایگاه دومین دارنده ذخایر گازی جهان قرار داشته و در زمینه تولید گاز نیز در رتبه چهارم قرار دارد.

نکته مهم آن است که تا سال ۲۰۴۵ میلادی، در حالی که تقاضا برای نفت خام تنها ۸.۵ درصد افزایش خواهد داشت، تقاضای گاز رشد ۲۴ درصدی را تجربه می‌کند؛ بنابراین یکی از مواردی که علاوه بر درآمدزایی، سهم ایران را در تجارت جهانی گاز افزایش می‌دهد، احیای سوآپ گازی است که درحال حاضر ایران با امضای قرارداد سوآپ ۲ میلیارد متر مکعبی گاز با ترکمنستان و جمهوری آذربایجان علاوه بر پایداری شبکه گاز داخلی در استان‌های شمالی کشور، به دنبال تقویت سهم تهران در تجارت جهانی گاز است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۱۸ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
خدا رو شکر ، رتبه بندی معلمان پس از تبلیغات گسترده و بعد از 12 سال به کجا رسید خخخخخ
ناشناس
۱۷:۵۸ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
گفتن ها ندیدی؟
ناشناس
۲۲:۰۷ ۰۶ فروردين ۱۴۰۱
درس نداده چی میخای