سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزش باد شدید در خراسان رضوی

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی از وزش باد شدید در بیشتر مناطق استان خبر داد.

آیدا فاروقی گفت: بر اساس تحلیل نقشه‌های آینده‌نگری و تصاویر ماهواره، امروز به خصوص در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در بیشتر مناطق استان وزش باد شدید رخ می‌دهد که در مناطقی توفان و گرد و خاک به همراه دارد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بر این اساس کاهش میدان دید، کاهش کیفیت هوا و آسیب به سازه‌های سبک قابل پیش بینی است و این در حالی است که فردا از سرعت وزش باد و دمای هوا کاسته خواهد شد.

او گفت: امروز نیز به تناوب تا اواسط هفته آینده برای پاره‌ای نقاط به خصوص شمال غرب استان خراسان رضوی رگبار پراکنده باران با احتمال رعد و برق و تشکیل مه پیش‌بینی می‌شود.

فاروقی گفت: با توجه به پیش بینی سرعت و شدت وزش باد، احتمال آسیب به سازه‌های موقت، گلخانه ها، تابلو‌ها و بنر‌های تبلیغاتی و همچنین سقوط اجسام از ارتفاع وجود دارد و بر همین اساس باید تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از وزش باد شدید در نظر گرفته و همچنین از عملیات کوهنوردی و صعود به ارتفاعات به شدت پرهیز شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در سبزوار با سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت و بیشترین مقدار بارش نیز از کلات با یک دهم میلیمتر گزارش شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.