سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز آماده استقبال از موج دوم سفر‌های نوروزی

شیراز و استان فارس آماده پذیرایی از مسافران در موج دوم سفر‌های نوروزی است.

محمد هادی ایمانیه استاندار فارس در گفتگوی ویژه خبری شکبه دو سیما گفت: ۲۳ هزار نفر روز، ظرفیت رسمی برای اسکان مسافران در شهر شیراز در نظر گرفته شده بود که با توجه به حضور انبوه گردشگران با افزودن کلاس‌های درس، خوابگاه‌ها و حسینه‌ها این میزان به ۲۰۰ هزار نفر ظرفیت افزایش یافته است.

به گفته او، با کمک صدا و سیما و اطلاع رسانی به موقع، شاهد افزایش خروجی و کاهش ورودی مسافران در موج اول سفر‌های نوروزی هستیم.

ایمانیه گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم برای جلوگیری از افزایش کرونا به صورت مداوم و جدی در حال نظارت است.

استاندار فارس گفت: فارس یکی از پهناورترین استان‌های کشور است و حدود ۱۰ درصد از راه‌های کشور متعلق به این استان است.

ایمانیه با بیان این که کمتر از ۱۰ درصد راه‌های فارس بزرگراه است، گفت: از رانندگان درخواست می‌شود برای این که شاهد تصادف‌های دلخراش نباشیم در اقامتگاه‌های بین راهی استراحت کنند و با عجله به شیراز سفر نکنند.

او گفت: شهرداری در تمام ورودی‌های شیراز چادر‌هایی برای راهنمایی مسافران نصب کرده است و سامانه ۱۳۷ آماده پاسخگویی به گردشگران است.

استاندار فارس با بیان این که قبل از نوروز با برگزاری جلسات متعدد، تمهیداتی برای پذیرایی از مسافران نوروزی اندیشیده شد، گفت: در موج اول سفر‌های نوروزی بیش از یک میلیون زائر به زیارت امامزادگان واجب التعظیم در شیراز مشرف شدند و بیش از ۵۰۰ هزار گردشگر از اماکن تاریخی و فرهنگی دیدن کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.