سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازگشایی موزه باستان شناسی ایذه به روی گردشگران

مدیر موزه باستان‌شناسی ایذه گفت: موزه باستان شناسی پس از ۲ سال تعطیلی ناشی از شیوع بیماری کرونا، بازگشایی شد.

صادق شیخی  گفت: با توجه به بازگشایی این موزه، گردشگران و مهمانان نوروزی می‌توانند برای بازدید، مراجعه کنند.آغوش باز موزه باستان شناسی ایذه به روی گردشگران

او به رفع نواقص در موزه باستان شناسی به همت مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، معاون میراث‌فرهنگی استان، مجموعه مدیریت پایگاه میراث‌فرهنگی آیاپیر، اداره میراث‌فرهنگی و شهرداری ایذه و به‌ویژه حمایت‌های فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی خوزستان اشاره کرد و گفت: امیدواریم این موزه همانند سال‌های قبل از کرونا مورد استقبال مردم و گردشگران قرار بگیرد.

به گفته مدیر موزه باستان‌شناسی ایذه، این موزه با مساحت ۳ هزار و ۷۰۰ مترمربع و در فضای نمایشی یک‌هزار متر مربع، در یک طبقه ساخته شده است و جزو بزرگترین موزه‌های تخصصی کشور از لحاظ باستان‌شناسی به شمار می‌رود.

این مقام مسئول می گوید: علاقمندان برای بازدید از موزه می‌توانند به خیابان شهید مطهری، ساختمان سابق جهاد کشاورزی، اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‎دستی ایذه مراجعه کنند.

این موزه دارای ۷ تالار است و آثار و اشیاء تاریخی از دوران پارینه‌سنگی جدید (حدود ۴۰ هزار سال پیش) تا معاصر را در خود جای داده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.