سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دنیامالی: طرح اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان ابتدای امسال نهایی می‌شود

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: طرح اصلاح قانون نظام مهندسی را ابتدای امسال نهایی و به صحن مجلس ارائه می‌دهیم.

آقای احمد دنیامالی گفت: کمیسیون عمران در مورد تعارض منافع در حوزه مهندسی و نظام مهندسی ساختمان هنوز به جمع‌بندی نرسیده؛ بسیاری معتقدند کارمندان تا زمانی که بازنشسته نشده‌اند، اجازه امضا نباید داشته باشند و از طرفی برخی می‌گویند باید از ظرفیت مهندسی استفاده شود و مهندسان با رعایت تعارض منافع فعالیت داشته باشند.

برخی معتقدند مهندسان عضو هیئت مدیره‌های نظام مهندسی باید پروانه‌هایشان را تحویل بدهند تا در دوران تصدی مسئولیت در ارکان سازمان نظام مهندسی ساختمان مانند ریاست و... حق بهره‌برداری از سهمیه و پروانه‌هایشان را نداشته باشند.

۲۶ مهر ۱۴۰۰ آقای سید البرز حسینی عضو کمیسیون عمران مجلس گفته بود که شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان و وزارتخانه راه و شهرسازی در مورد نمونه‌های تعارض منافع در مهندسی ساختمان اختلاف نظر دارند.

او توضیح داد «از جامعه مهندسان برخی افراد تنها در هیئت مدیره نظام مهندسی مشغول هستند و بعضی هم حضور ندارند؛ برای نمونه در شهرداری‌ها یا ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها فعالیت می‌کنند. اینجا شناخت تعارض منافع مسئله‌ای پیچیده است و ابتدا، فارغ از اینکه الان چه اتفاقی در حال رخ دادن است، باید در مجلس و وزارتخانه راه و شهرسازی با همراهی خود صنف واقعاً قانون اصلاح شود. البته الان در جریان اصلاح قانون نظام مهندسی این اتفاق می‌افتد، اما باید یک نظر کارشناسی داده شود.»

طرح اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان هنوز به صورت نهایی از کمیسیون عمران خارج نشده؛ در ماه‌های گذشته موضوع «حذف اعضای کنونی دارای مدرک کارشناسی ناپیوسته در رشته‌های ساختمان از سازمان نظام مهندسی» واکنش‌هایی را در بر داشت که اعضای کمیسیون عمران چنین اتفاقی را رد کردند.

رئیس دفتر نظارت و ارزیابی بر عملکرد استان‌های سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بهمن ماه پارسال گفت «سازمان نظام مهندسی یک سازمان غیردولتی است، بر اساس اصل ۴۴ قانون بخش خصوصی باید کار را به دست مردم داد و سازمان نظام مهندسی یک سازمان غیردولتی و خودگردان است.»


بیشتر بخوانید


آقای غلامحسین عسکری اضافه کرد «قانونی که در کمیسیون عمران مجلس مصوب شده، به‌نوعی ریشه نظام مهندسی و مهندس را زده و یک‌سری تعریف‌هایی در آن شده که گویی جرم‌انگاری کرده است، در حالیکه خود سازمان نظام مهندسی به صورت مجزا شورای انتظامی دارد.»

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴۶
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۰:۴۶ ۰۵ اسفند ۱۴۰۲
باید ماموران پلیس نیروی انتظامی محافظت از جان مهندسان ناظر نظام مهندسي ساختمان را برعهده گیرند که با تهدیدات مالکان ساختمان مواجه هستند .
ناشناس
۱۸:۵۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
متاسفانه شهرداری اراک جلو تخلفات اضافه زیربنا را نمی گیرد . یعنی بساز و بفروش از روی فونداسیون خلاف میکند و مهندس ناظر دستور توقف کار می‌دهد ولی شهرداری بی تفاوت نسبت به تخلفات است و حتی از مالک ساختمان حمایت می‌کند تا این خلاف ها به کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری منتهی شود و شهرداری بتواند پول بیشتری بابت تراکم فروشی و شهرفروشی دریافت کند
ناشناس
۱۰:۵۴ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
بنده ناظر ساختمانی هستم که ۱۵ ماه تعهد نظارت دارم ولی مالک ساختمان می‌گوید اگر من ناظر تاییدیه خلاف های ساختمانی را به کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ندهم ، به کارگر آرماتوربند ساختمان که معتاد به هروئین است می‌گوید مرا مورد ضرب و شتم قرار دهد !! چرا مملکت این قدر بی در و پیکر است که مالک می‌تواند به راحتی ناظر ساختمان را تهدید کند و مانع انجام وظایف حرفه ای او شود و با پول یا تهدید به مقاصد پلید خود برسد و تاییدیه خلاف های خود را بگیرد
ناشناس
۱۰:۴۹ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
باید قانونی تصویب شود که هرگونه تهدید و توهین به مهندسان ناظر ساختمان ، شدیدترین برخورد قضایی را به همراه داشته باشد . تا مالکان و کارگران آماتور بند نتوانند با تهدید و ضرب و شتم ناظران مانع انجام وظایف قانونی آنها شوند .
ناشناس
۲۱:۳۴ ۲۸ دی ۱۴۰۲
کنترل حضور و غیاب مهندس ناظر در مراحل مختلف ساخت و ساز از طریق تعریف GPS با یک لینک ارتباطی بین نظام مهندسی و شهرداری به مرحله اجرا ب‎رسد.
ناشناس
۰۰:۱۷ ۲۰ دی ۱۴۰۲
اغلب نظارت ها صوری است چون نظارت ساختمان شغل دوم اکثر مهندسان است .
ناشناس
۱۵:۵۶ ۰۳ آذر ۱۴۰۲
نحوه اجرای قانون بیمه کارگران ساختمانی مهم است ممکن است کاملا بی فایده باشد یا بسیار مؤثر...
در تبصر 6 این قانون داریم:
سازمان تأمین اجتماعی مکلف است با هماهنگی وزارتخانه‌های تعاون؛کار و رفاه اجتماعی، کشور و راه و شهرسازی از محل منابع حق بیمه سهم کارفرمایی با ایجاد زیرساخت‌های مناسب و همچنین بهره‌مندی از سامانه رفاه ایرانیان و سایر سامانه‌های مرتبط نسبت به شناسایی دقیق کارگران شاغل در امر ساختمان در دوره اشتغال اقدام نماید.
خوشبختانه در این تبصر به واسطه اینکه از وزارت راه و شهرسازی هم اسم برده شده است می توان تایید اشتغال و شناسایی دقیق کارگران ساختمانی را برعهده مهندسین گذاشت.
که نتایج بسیار خوبی در پی خواهد داشت.
✅بیمه مستقیما به کارگر ساختمانی تعلق خواهد گرفت نه اشخاصی که در این بخش نیستند و از این بیمه استفاده می کنند.
✅تهیه کارت مهارت فنی و رعایت نکات ایمنی توسط کارگران و استاد کاران جدی گرفته خواهد شد.
✅استادکاران تذکرات فنی و مهندسی را در نظر خواهند گرفت و پاسخگوی مهندسان خوهند بود.
✅ اسم و مشخصات آنها هم ثبت و ضبط خواهد شد و مجبور خواهند بود مسولیت بپذیرند.
✅مالک از هزینه ای که بابت بیمه می پردازد منتفع خواهد شد.
ناشناس
۲۲:۴۵ ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
عضویت افراد در شوراي انتظامی نظام مهندسی بیش از ۲ دوره متوالی یا غیرمتوالی ممنوع شود .
ناشناس
۲۱:۲۲ ۳۰ تير ۱۴۰۲
تعلل در تصویب و ابلاغ ساختار شکست. و هر روز مشکلات جدید گریبان سازمان‌ها گرفته می‌شود.
ناشناس
۱۲:۳۸ ۲۹ تير ۱۴۰۲
من واقعا تعجب می‌کنم، وزارت راه و شهرسازی چطور به مهندسان بازنشسته با سن بیشتر از ۶۰ سال مجوز ادامه فعالیت و اشتغال می‌دهد؟ چرا متاسفانه پروانه اشتغال مهندسان بالاتر از ۶۰ سال به راحتی تمدید میشود ؟ در حالیکه طبق قوانین پزشکی توانایی جسمانی افراد بعد از سن ۶۰ سال به شدت کاهش می یابد و انواع و اقسام مریضی ها مثل ضعف بینایی و ضعف شنوایی و عدم تمرکز ذهنی و فراموشی به سراغشان می آید. بنده در کارگاه های ساختمانی زیادی کار کردم و دیدم که مهندسان بازنشسته حتی نمی توانند از راه پله موقت ساختمان نیمه کاره بالا بروند پس فقط نقشه ها را مهر و امضا می‌کنند و پول مفت میگیرند . این امضافروشی نیست ؟
ناشناس
۱۱:۳۱ ۲۷ تير ۱۴۰۲
اکثر مهندسان مجری ساختمان بیکار شدند و به مشاغل کاذب و غیرتخصصی روی آوردند چون مهندسان چندشغله و بازنشسته فرصت کار کردن به مهندسانی که شاغل تمام وقت سرساختمان هستند ، نمی‌دهند.
ناشناس
۱۹:۰۳ ۱۶ تير ۱۴۰۲
عمر مجلس رو به اتمام است ولی هنوز اصلاحیه قانون نظام مهندسی در صحن علنی تصویب نشده
ناشناس
۱۹:۰۸ ۰۹ تير ۱۴۰۲
مهندسان مجری نظام مهندسی سرساختمان به دستگاه GPS مجهز شوند تا حضور یا عدم حضور خود سرساختمان را به شورای انتظامی نظام مهندسی و شهرداری و وزارت راه و شهرسازی و اداره کار اعلام کنند و جلوی امضافروشی و پروانه فروشی مهندسان مجری و ناظر گرفته شود
ناشناس
۱۵:۰۹ ۰۷ تير ۱۴۰۲
سامانه رصد اشتغال در نظام مهندسی فعال شود
ناشناس
۰۹:۱۲ ۰۷ تير ۱۴۰۲
جامعه معماری فاقد نماینده در شورای مبانی قیمت گذاری
بیکار
۱۳:۴۵ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
سامانه رصد اشتغال یکی از راهکارهایی است که دولت برای ساماندهی اشتغال ایجاد کرده و افراد جویای کار می‌توانند با ثبت نام در سامانه درخواست خود را برای دریافت شغل مناسب اعلام کنند.
ناشناس
۰۹:۳۹ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
چرا پروانه نظام مهندسی کارمندان اداره راه و شهرسازی اراک، ابطال و تودیع نمی‌شود؟ بر اساس قانون منع تعارض منافع ، کارمندان مرجع صدور پروانه حق استفاده از پروانه نظام مهندسی را ندارند ولی آقای جواد قطب زاده ار کارمندان اداره راه و شهرسازی اراک هستند و همزمان عضو دفتر طراحی نظام مهندسی اراک و شازند هستند و پایه ۱ طراحی و نظارت نظام مهندسی در رشته معماری دارند . ۰۳۳۱۰۰۱۶۸۸شماره نظام مهندسی
ناشناس
۰۹:۴۵ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
فساد و بی قانونی و بی عدالتی و رانت و فساد در نظام مهندسي بیداد میکند
ناشناس
۱۸:۵۱ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
با همین پولهای نظارت مهندسان میشه یک صندوق قوی برای مهندسین تاسیس بشه بجای اینکه پول اعضا را در بانکها سپرده گذاری بکنن سود بردارند، با این پولها صندوق بیمه مهندسی تاسیس بکنند تا پول اعضا هم در این صندوق رسوب کنه برای تامین آتیه اعضا ، بازنشستگی و درمان ...
ناشناس
۱۸:۴۴ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
سلام و احترام قبلا هم پیشنهاد کردم سازمان نظام مهندسی خودش صندوق بیمه مهندسی تاسیس کنه و اعضای خودش را بیمه کنه حالا در کشور هجده تا صندوق بیمه داریم مثلاصداسیما با ۳۵ هزارنفرکارمند صندوق بیمه مستقل داره صندوق بازنشستگی هم داره صنعت فولاد فرهنگیان یا نظامی ها صندوق بیمه مستقل دارند ..‌.
راهکار زیاد هست کسی حال نداره بره دنبالش من نمیدونم در این جلسات شورای مرکزی در مورد چی حرف می زنن؟
ناشناس
۰۱:۱۷ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
فقط یکبار به طور سرزده از شرکت های خدمات آزمایشگاهی خاک و بتن نظام مهندسی در اراک بازدید کنید ، هیچ کدام از اعضای هیات مدیره امتیازآور و مدیرعامل شرکت در آزمایشگاه حضور فیزیکی ندارند چون پروانه نظام مهندسی خود را واگذار کردند یا فروختند .
ناشناس
۰۹:۰۸ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
مهندسان شاغل در ادارات راه و شهرسازی و شهرداریها و بنیاد مسکن و شرکت گاز ... باید پروانه‌هایشان را تحویل بدهند تا در دوران تصدی مسئولیت در ارکان سازمان نظام مهندسی ساختمان مانند ریاست و... حق بهره‌برداری از سهمیه و پروانه‌هایشان را نداشته باشند
ناشناس
۲۱:۵۹ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
مصادیق تعارض منافع باید مشخص شود ، مثلا کارمندان نظام مهندسی و اعضای شورای انتظامی و بازرسان سازمان نظام مهندسی و مدیر اجرایی سازمان و اعضای هیات مدیره سازمان نباید از پروانه نظام مهندسی استفاده کنند و باید آنرا تودیع کنند به وزارت راه و شهرسازی
ناشناس
۱۱:۵۲ ۱۱ خرداد ۱۴۰۲
خرید و فروش مدرک و پروانه و مهر مهندسان در سایت دیوار ممنوع شود
ناشناس
۰۹:۰۲ ۲۸ شهريور ۱۴۰۱
باید امکان ارسال گزارشات تخلف ساختمانی توسط مجریان ساختمان فراهم شود ، وقتی مالک ساختمان خودش مجری ساختمان نیست .
ناشناس
۰۸:۵۲ ۲۷ شهريور ۱۴۰۱
وقتی دولت بی تدبیر ، وزیر مسکن ناکارامد باشند نمیتوانند شغل ثابت و پایدار و دائمی برای مهندسان ناظر ساختمان ایجاد کنند
ناشناس
۰۹:۰۱ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
باید جلوی پروانه فروشی ، مدرک فروشی مهندسان به شرکت های آزمایشگاه خاک و بتن نظام مهندسی ، گرفته شود
ناشناس
۱۴:۰۱ ۲۳ شهريور ۱۴۰۱
ایجاد سامانه ارجاع کار نوبتی بین آزمایشگاه های خاک و بتن نظام مهندسی ضرورتی است
ناشناس
۱۱:۰۹ ۲۰ شهريور ۱۴۰۱
بیمه اجباری مجریان ساختمان باید توسط نظام مهندسی پرداخت شود
ناشناس
۰۹:۰۴ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
ایجاد صندوق بیمه تامین اجتماعی بازنشستگی و درمان مهندسان ضروری است .
ناشناس
۲۰:۳۶ ۱۶ شهريور ۱۴۰۱
سلام و عرض ادب خدمت مهندسین عزیز

بهترین کار برای ثبات قیمت در قرارداد های همه مجریان این هست که اسامی مجری نیز در چهار برگی درج بشود (همانند آزمایشگاه ها ) و مبلغ دریافتی مجری به علاوه هزینه واریزی به نظام رو همان اول مالک به نظام واریز کند که مجری با مالک طرف حساب نباشد و با ارائه گزارشات مرحله ای طی ۴ یا ۵ بار مبلغ دریافتی رو از نظام مستقیما دریافت کند .
و اولین قدم برای این کار حضور مجری بر سر پروژه هستش که در نبود مجری خود نظام با آن دسته از مهندسین قاطع برخورد کنه تا واقعا مجریان واقعی به کار برسند و نه مهندسینی که به مجری به عنوان شغل دوم نگاه میکنند .
ناشناس
۲۱:۳۶ ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
۵ ماه از ابتدای سال ۱۴۰۱ گذشت ولی هیچ خبری از اصلاح قانون نظام مهندسی نیست
ناشناس
۱۵:۳۳ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
مملکت بی صاحب است که اصلاح قانون بعد ۸ سال همچنان بلاتکلیف مانده
ناشناس
۰۹:۰۵ ۲۸ شهريور ۱۴۰۱
از دادن چند کار همزمان به شرکت های خدمات آزمایشگاهی خاک و بتن نظام مهندسی خودداری شود
ناشناس
۲۳:۴۶ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
طراحی ساختمان ها در برابر سیل و طوفان ضروری است .
ناشناس
۱۳:۱۳ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
از دادن ۳ یا ۲ کار همزمان به شرکتهای خدمات آزمایشگاهی خاک و بتن نظام مهندسی خودداری شود
ناشناس
۰۰:۱۸ ۰۵ مرداد ۱۴۰۱
چرا به مهندسان مجری ، به شکل نوبتی کار داده نمیشود ؟
ناشناس
۰۹:۱۸ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
چرا کمیسیون اجتماعی مجلس از پیگیری بیمه تامین اجتماعی مهندسان ، ناتوان است ؟
ناشناس
۰۹:۰۸ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
اکثر مهندسان مجری نظام مهندسی بیکار هستند ولی دولت و مجلس حتی آمار دقیقی از تعداد مهندسان بیکار ندارند .
ناشناس
۱۰:۳۱ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
برای اجرای عدالت شغلی ، به هر مهندس مجری حداکثری سالی ۱ کار داده شود
ناشناس
۰۹:۱۲ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
از دادن چند کار همزمان به مجریان نظام مهندسی خودداری شود
ناشناس
۱۰:۴۰ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
شرط جدید صدور پایانکار ، بعد از تایید امنیت ساختمان توسط پلیس ، می توان اقدام به مراحل گرفتن پایان کار نمود .
ناشناس
۱۰:۰۰ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
کارگاه های ساختمانی باید تابع قانون کار باشند ‌.
ناشناس
۱۸:۱۸ ۳۱ تير ۱۴۰۱
با سلام و احترام
اینکه شما پروانه احدی از مهندسین با هر پایه ای را در ازای مبلغ معینی دریافت کنید و آن مهندس نه تنها به صورت تمام وقت در شرکت حضور نداشته باشد که هیچ بلکه هیچ خدمات واقعی هم ارائه ندهد و حتی آدرس محل استقرار شرکت و هیچ یک از پروژه های شرکت را هم نداند شما اسم این عمل را چه میگذارید؟
ناشناس
۲۱:۲۵ ۳۱ تير ۱۴۰۱
امضافروشی ، مدرک فروشی ، پروانه فروشی
ناشناس
۱۶:۱۰ ۳۱ تير ۱۴۰۱
پیاده سازی طرح طبقه بندی مشاغل در سازمان نظام مهندسی بر اساس الزامات وزارت کار
ناشناس
۱۵:۵۲ ۳۱ تير ۱۴۰۱
همانطور که رانندگان تریلی ملزم هستند GPS ماشین خود را به پلیس راه تحویل دهند تا نشان دهند در یک شبانه روز از ۸ ساعت بیشتر کار نکردند و خواب آلود نیستند ، باید مهندسان مجری و ناظر هم به GPS مجهز شوند تا به شورای انتظامی نظام مهندسی نشان دهند در یک شبانه روز ۸ ساعت سرساختمان بودند و سرکارشان غیبت نداشتند و امضافروشی نکردند
ناشناس
۱۱:۵۱ ۳۱ تير ۱۴۰۱
⭕ نَمُردیم و یک مرد دیدیم که از تعرفه ، بیمه و سایر حقوق مهندسین صحبت کند !!!

♦️آقای امیر حسین مرادزاده ، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان غربی اعلام کردند تا تعیین تکلیف :

1️⃣ منابع درآمدی سازمان
2️⃣ بیمه مهندسین
3️⃣ تعرفه خدمات مهندسی سال ۱۴۰۱
4️⃣ ابلاغیه نظامنامه ارجاع نظارت کشوری
5️⃣ تعیین تکلیف تعداد کار مهندسین

در جلسات شورای مرکزی حضور نخواهم داشت .

آیا در سازمان های نظام مهندسی مردان دیگری وجود دارند تا از حقوق مهندسان دفاع کنند ؟

ناشناس
۲۲:۱۲ ۳۰ تير ۱۴۰۱
فرماندهان سپاه از عضویت در سازمان نظام مهندسی منع شوند
ناشناس
۱۸:۱۴ ۳۰ تير ۱۴۰۱
بازرس اداره کار به ساختمان های در حال ساخت ، سرکشی کند .
ناشناس
۰۹:۳۷ ۳۰ تير ۱۴۰۱
مهندس فسیل و بازنشسته و ازکارافتاده و پیر و محافظه کار ، حق استفاده از پروانه اشتغال نظام مهندسی ندارد چون هزاران مهندس جوان ، بیکار هستند
ناشناس
۲۱:۴۹ ۳۰ تير ۱۴۰۱
جناب آقای مهندس محبت خواه ، مدیرکل محترم راه و شهرسازی استان تهران - با سلام :

آیا بخاطر تخلفات مشروحه ذیل :

۱ - امضاء تفاهم نامه خلاف قانون با سازمان آتشنشانی شهر تهران .

۲ - عدم اجرای بخشنامه مقام وزارت موسوم " تعارض منافع " .

۳ - عدم اجرای بخشنامه ها و ابلاغیه های وزارتخانه و اداره کل راه و شهرسازی استان تهران .

۴ - استخدام های خارج از ضابطه و توام با فامیل بازی و رفاقتی آن هم اشخاصی که فاقد صلاحیت های لازم می باشند .

۵ - عدم شفاف سازی امور مهم سازمان برای اعضاء .

۶ - و . . .

سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران هنوز مشمول ماده ۲۶ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان نشده است ؟ ؟ ؟ ! ! !
ناشناس
۱۹:۵۵ ۲۹ تير ۱۴۰۱
تعارض منافع = اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه ها نباید از پروانه نظام مهندسی خود استفاده کنند چون تمام طراحان ، ناظران ، مجریان و بازرسان و اعضای شورای انتظامی نظام مهندسی از شاگردان و مریدان آنها هستند و به کار آنها ایراد نمیگیرند .
ناشناس
۲۳:۴۵ ۲۹ تير ۱۴۰۱
چاقو هیچ وقت دسته خودش رو نمی بره
ناشناس
۰۰:۴۵ ۲۹ تير ۱۴۰۱
#کار_من_کجاست؟

سوال ما این است؛ چطور می شود که طی چندین سال اخیر در تعداد زیادی از شهرستانهای استان تهران چند مهندس اکثر کارهای تفکیک را درو کرده باشند و اکثر مهندسان از بدو دریافت پروانه اشتغال فقط تعداد بسیار کمی کار گرفته باشند؟ چرا رئیس بعضی دفاتر بیشتر نماینده بنگاهی های محل و بساز و بندازهای شهرستان ها هستند و حتی با جسارت تمام درخواست تخلف از اعضاء می کنند؟ چرا سهمیه تفکیک توسط بعضی دفاتر فروخته می شود؟
چرا کمیته تفکیک نظام مهندسی استان تهران گزارش های فراوانی در این رابطه از طرق مختلف دریافت کرده‌اند و سکوت را بجای پیگیری و معرفی اخلال گران برگزیده اند. کمیته تفکیک استان تهران بایستی در مقابل تخلفات تعداد زیادی از دفاتر استان تهران به اعضاء جوابگو باشد.
ناشناس
۰۰:۰۱ ۲۹ تير ۱۴۰۱
چرا یک صندوق بیمه بازنشستگی مختص مهندسان عضو نظام مهندسی ایجاد نمیشود ؟ ( مثل صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد مبارکه ، کارکنان بانکها ...)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۲۸ تير ۱۴۰۱
با توجه به کاهش ساخت و سازها باید فکری برای اشتغال مهندسان کرد
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۸ تير ۱۴۰۱
نظارت و بازرسی بر ساختمان های در حال ساخت ، تشدید شود .
ناشناس
۲۰:۵۲ ۲۷ تير ۱۴۰۱
فساد و بی قانونی در نظام مهندسی ، موج می زند.
ناشناس
۰۰:۰۴ ۲۹ تير ۱۴۰۱
ای کاش سازمان های امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی ، به جای مبارزه با بدحجاب ها به فکر مبارزه با مهندسان امضافروش ، مدرک فروش ، پروانه فروش بودند .
ناشناس
۰۰:۰۶ ۲۹ تير ۱۴۰۱
❄️اجرایی شدن بخشنامه تعارض منافع در بخش پرسنل، بازرسان،گروه کنترل ،شورای انتظامی و اعضای هیات مدیره نظام مهندسی استان قم از تاریخ ۱۴۰۰/۰۶/۳۱

❄️طبق مصوبه هیات مدیره و ابلاغیه صادر شده از طرف رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم ، بخشنامه تعارض منافع در بخش پرسنل این سازمان اجرایی گردید.
ناشناس
۱۹:۱۱ ۲۷ تير ۱۴۰۱
نمایندگان نجومی بگیر و چندشغله مجلس ، درد مهندسان را درک نمیکنند .
ناشناس
۱۷:۴۵ ۲۷ تير ۱۴۰۱
صدور شناسنامه شغلی و حرفه ای مهندسان ضروری است.
ناشناس
۱۰:۰۵ ۲۷ تير ۱۴۰۱
مهندسانی که شغل دولتی دارند و حقوق بگیر دولت هستند باید شناسایی شوند .
ناشناس
۱۹:۱۳ ۲۷ تير ۱۴۰۱
مهندسان شاغل در بخش دولتی ، حق استفاده از پروانه اشتغال نظام مهندسی ندارند .
ناشناس
۱۵:۴۰ ۲۶ تير ۱۴۰۱
⭕قاچاقچیان پروانه اشتغال

♦️مستند به نامه فوق و وفق بند ( ۸ )ماده ۱۵ و بند (ت) ماده ۲۹ آیین نامه اجرایی ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان :

1️⃣ ثبت قرارداد اجرای ساختمان با قیمت غیر واقعی توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان مغایر با وظیفه ی کشف تخلف میباشد لذا لازم است انجمن های مربوطه و سازمان در خصوص تعیین قیمت اجرای واقعی به تبادل اندیشه بپردازند.

2️⃣ حسب وظیفه ی کشف تخلف و تعقیب متخلف ، سازمان نظام مهندسی بایستی :

ناشناس
۱۰:۰۷ ۲۷ تير ۱۴۰۱
کارمندان ادارات راه و شهرسازی استان ها حق استفاده از پروانه اشتغال نظام مهندسی ندارند و باید پروانه اشتغال خود را تحویل دهند .
ناشناس
۰۹:۲۳ ۲۶ تير ۱۴۰۱
باید ترتیبی اتخاذ شود که حق بیمه تامین اجتماعی مهندسان مجری توسط کارفرما (مالکان زمین و ساختمان) پرداخت شود
ناشناس
۰۹:۱۲ ۲۶ تير ۱۴۰۱
اغلب مهندسان مجری نظام مهندسی ، سرساختمان حضور ندارند چون شغل دیگری اختیار کردند لذا شناسایی مهندسان مجری چندشغله در نظام مهندسی ضروری است.
ناشناس
۲۱:۵۲ ۲۸ تير ۱۴۰۱
سلام با توجه به اینکه استخدام یک سازمان بودن یعنی شاغل تمام وقت ، و مجری باید به صورت تمام وقت در کارگاه حضور داشته باشد پس مهندسی که معلم آموزش و پرورش یا مربی سازمان فنی وحرفه ایست نمی تواند مجری پروژه ای باشد .
ناشناس
۱۰:۰۶ ۲۵ تير ۱۴۰۱
هیچ امنیت شغلی برای مهندسان وجود ندارد.
ناشناس
۰۹:۴۶ ۲۶ تير ۱۴۰۱
ناشناس
۱۹:۰۲ ۲۴ تير ۱۴۰۱
درآمد برخی مهندسان از یک کارگر کمتر است .
ناشناس
۱۷:۴۹ ۲۴ تير ۱۴۰۱
چرا بازرسی ساخت نداریم ‌؟
ناشناس
۱۷:۲۵ ۲۴ تير ۱۴۰۱
قانون ممنوعیت تصدی بیش از ۱ شغل در نظام مهندسی رعایت نمیشود
ناشناس
۰۹:۴۸ ۲۴ تير ۱۴۰۱
مرض چندشغلگی برخی مهندسان باعث گسترش امضافروشی و پروانه فروشی و مدرک فروشی مهندسان شده
ناشناس
۰۰:۵۸ ۲۴ تير ۱۴۰۱
چرا اکثریت مهندسان هیچ گونه بیمه بازنشستگی ندارند .
ناشناس
۰۹:۵۴ ۲۴ تير ۱۴۰۱
چون سازمان نظام مهندسی بی برنامه و بی قانون است.
ناشناس
۱۰:۰۴ ۲۴ تير ۱۴۰۱
وزارت کار باید پاسخگو باشد
ناشناس
۰۸:۳۰ ۲۳ تير ۱۴۰۱
افرادی که شغل ثابت و رسمی دارند مثل کارمندان دولت ، کارگران کارخانه جات دولتی ( پتروشیمی ، پالایشگاه ، نیروگاه حرارتی ) ، ... شناسایی شده و از دریافت کار نظارت و اجرا نظام مهندسی منع شوند
ناشناس
۱۰:۰۳ ۲۴ تير ۱۴۰۱
وکیل های عضو کانون وکلای دادگستری نباید شغل دولتی داشته باشند وگرنه پروانه وکالت آنها باطل میشود
ناشناس
۱۷:۲۴ ۲۴ تير ۱۴۰۱
این قانون منع تعارض منافع است
ناشناس
۱۳:۳۳ ۲۲ تير ۱۴۰۱
دلالی ، شغل محسوب میشود ولی نظارت نظام مهندسی شغل نیست ،!!!
ناشناس
۰۷:۲۴ ۲۲ تير ۱۴۰۱
مهندسانی که شاغل در ارگان های دولتی هستند و شاغل تمام وقت سرساختمان نیستند از دریافت کار نظارت و اجرای نظام مهندسی منع شوند .
ناشناس
۰۸:۵۵ ۲۲ تير ۱۴۰۱
امیدوارم خانه رییس مجلس در اثر یک زلزله ۷ ریشتری فروبریزد و نابود شود تا به فکر اصلاح قانون نظام مهندسی بیافتند .
ناشناس
۰۸:۵۹ ۲۲ تير ۱۴۰۱
سازمان برنامه و بودجه باید حق بیمه مهندسان بیکار و چندشغله را پرداخت کند تا آمار واقعی از اشتغال ارائه شود
ناشناس
۰۹:۰۱ ۲۲ تير ۱۴۰۱
آقا کارمند پتروشیمی شازنده از ۸ صبح تا ۴ عصر سرکاره ، کی وقت میکنه بر بتن ریزی فونداسیون و ستون ها نظارت کنه ؟
ناشناس
۱۰:۰۰ ۲۴ تير ۱۴۰۱
مگر می شود کارکنان سازمان نظام مهندسی استان یزد مجاز به استفاده از پروانه اشتغال نباشند ولی در کرمانشاه مجاز باشند
اتفاقا من امروز پرسیدم که اقایان هیئت مدیره ما این اقدام را در عدم جوابیه استعلام بیان می فرمایند که مسئول وزارت خانه در جواب من فقط خندید و مصوبه را از من گرفت و در کیفش گذاشت
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۹ تير ۱۴۰۱
دادن ۵ کار همزمان به شرکت های مجری حقوقی پایه ۲ ممنوع شود
ناشناس
۱۱:۴۸ ۱۹ تير ۱۴۰۱
برای جلوگیری از پروانه فروشی و امضافروشی مهندسان در شرکت های خدمات آزمایشگاهی خاک و بتن نظام مهندسی باید تیم های بازرسی متشکل از دادستانی و وزارت راه و شهرسازی و شهرداری و اداره کار تشکیل شوند و بازدید های دوره ای ( هفتگی و ماهانه ) از محل آزمایشگاه داشته باشند و عدم حضور اعضای هیات مدیره شرکت آزمایشگاهی را به شورای انتظامی نظام مهندسی گزارش کنند .
ناشناس
۰۷:۲۸ ۲۲ تير ۱۴۰۱
شما ساعت ۱۲ ظهر به یک آزمایشگاه خاک نظام مهندسی سرکشی کنید قطعا یا مدیرعامل یا برخی اعضای هیات مدیره شرکت حقوقی آزمایشگاهی در آزمایشگاه حضور ندارند
ناشناس
۱۱:۳۲ ۲۲ تير ۱۴۰۱
برای جلوگیری از خرید و فروش مدرک مهندسان در شرکت های حقوقی نظام مهندسی ، باید شرکت های حقوقی را ملزم کرد برای مدیرعامل و اعضای هیات مدیره امتیاز آور شرکت ، لیست بیمه تامین اجتماعی رد کنند ‌
ناشناس
۱۱:۴۱ ۱۹ تير ۱۴۰۱
مهندسان چندشغله و مهندسانی که سهامدار چندین شرکت حقوقی در نظام مهندسی هستند باید شناسایی شوند .
ناشناس
۱۱:۱۸ ۱۹ تير ۱۴۰۱
ایجاد تیم های کنترل و بازرسی ساخت برای نظارت بر عملکرد مجریان ساختمان
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۹ تير ۱۴۰۱
متاسفانه مجری بودن تعریفش عوض شده و عوض اینکه خود مجری تمام اکیپ هارو بیاره و مصالح و... رو انتخاب کنه٫ شده یجورایی ناظر . هم اون سازنده زورش میاد مجری داشته باشه و هم مجری یکم طبق مباحث نظام مهندسی بخواد عمل کنه با سازنده درگیر میشه. به نظر شاید باید یه قانون تصویب بشه که کلا کسی که مهندس نیست نتونه توی ساخت و ساز دخالت کنه و کار رو به شرکت های مجری یا مجری ای که اکیپ اجرایی داره واگذار کنه و هزینه رو مرحله به مرحله واریز کنه تا تحویل . اینجوری هم مهندس شان و منزلتش حفظ میشه. هم با مالک درگیر نمیشن. هم مفت کاری نمیکنن. هم مالک در مصالح و طراحی و اجرا دخل و تصرف نمیکنه و یه ساختمان ایده آل تحویل مردمی که خودمون هم جزوشون هستیم میشه.
ناشناس
۲۰:۴۸ ۱۷ تير ۱۴۰۱
فساد اداری ، امضافروشی مهندسان چندشغله ، تعارض منافع در نظام مهندسی ، از مشکلات اصلی این سازمان است
ناشناس
۱۹:۵۵ ۱۷ تير ۱۴۰۱
قانون سال ۷۸ دیگر کارایی ندارد
ناشناس
۲۰:۵۳ ۱۷ تير ۱۴۰۱
دوستان توجه داشته باشید که ممنوعیت بکارگیری مجریانی که شاغل هستند (چه کارمند و چه بیمه پرداز شرکت های خصوصی) جهت جلوگیری از ترک فعل توسط مجریان محترمه.
شخصی که در یک شرکت یا اداره بصورت تمام وقت مشغول به کاره، امکان حضور دائمی در محل پروژه نداره و همین موضوع باعث ارتکاب جرم ترک فعل خواهد شد.
موضوع اصلا ارتباطی به این نداره که کسی به حق خودش راضی باشه یا چون یه نفر کارمنده و درآمد داره باید بزاره بقیه کار کنن. خیر این موضوعات نیست و ممنوعیت فقط به دلیل حضور دائمی سر پروژه است.
ناشناس
۱۸:۴۰ ۱۷ تير ۱۴۰۱
تکلیف مهندسان شاغل در مشاغل آزاد باید مشخص شود ، با استعلام از اتاق اصناف کشور میتوان مهندسان صاحب جواز کسب مشاور املاک ، مبل فروشی ، میوه فروشی ... را شناسایی کرد
ناشناس
۱۷:۵۱ ۱۷ تير ۱۴۰۱
طبق قانون، مجری ذیصلاح باید شاغل تمام وقت سرساختمان باشد ولی در نظام مهندسی اراک ، مجریانی را میشناسم که حتی یک بار هم سرکارشان حاضر نشدند ، و حضور تمام وقت سرساختمان ندارند مثل مهندس گ..... که هم مجری است که جواز کسب مشاور املاک داره و بیشتر اوقات در مغازه معاملات ملکی است و طبق قانون ، این افراد چندشغله اصلا نباید کار مجری ساختمان بگیرند
ناشناس
۱۴:۲۸ ۱۷ تير ۱۴۰۱
کنترل تردد و حضورو غیاب مهندسان سرساختمان توسط سامانه های آنلاین و هوشمند انجام شود
ناشناس
۱۰:۲۲ ۱۶ تير ۱۴۰۱
باید ترتیبی اتخاذ شود تا برای ثبت قرارداد مجریان ، استعلام بیمه تامین اجتماعی بگیرند که مجری در ارگان های دولتی و خصوصی شاغل نباشد
ناشناس
۱۱:۵۱ ۱۵ تير ۱۴۰۱
طبق قانون کار ، مهندسان مجری و ناظر باید ۴۴ ساعت در هفته کار کنند و بازرسان اداره کار هم باید حضور یا عدم حضور مهندسان سرکارشان را کنترل کنند .
ناشناس
۱۱:۵۳ ۱۴ تير ۱۴۰۱
حداقل ۸ ساعت حضور در کارگاه برای مهندسان اجباری شود
ناشناس
۱۱:۰۲ ۱۴ تير ۱۴۰۱
باسلام خدمت همکار محترم
مسائل زیادی در حوزه مهندسی هست که صحیح نیست و باید اصلاح گردد منجله :
-تلقی نشدن مهندسی به عنوان شغل در قانون و عدم وجود بیمه مناسب برای مهندسان
- عدم شفافیت تقسیم کارها
-عدم بروز رسانی تعرفه های خدمات مهندسی با توجه به تورم و نرخ روز
-عدم حمایت همه جانبه مهندسان توسط سازمان نظام مهندسی و وزارت مربوطه
-محاسبه تعرفه تمدید قرارداد نظارت و پروانه ساخت
و موارد دیگر . . .
منتها راه حل همه این مسائل مطالبه گری و اتحاد فردفرد اعضاست.
ناشناس
۲۳:۵۷ ۱۳ تير ۱۴۰۱
چرا کارت شناسایی عکس دار مجهز به اسکنر اثر انگشت برای ناظران و مجریان ساختمان و نمایندگان مجری ، صادر نمیشود ؟
ناشناس
۱۱:۵۲ ۱۴ تير ۱۴۰۱
الان هر بیسوادی که اصلا مدرک دانشگاهی و پروانه اشتغال نظام مهندسی ندارد میتواند خود را به عنوان سرپرست کارگاه یا نماینده مجری جا بزند
ناشناس
۲۳:۴۳ ۱۳ تير ۱۴۰۱
سامانه های آنلاین برای کنترل حضور و غیاب مهندسان سرساختمان نصب شود
ناشناس
۲۰:۵۹ ۱۳ تير ۱۴۰۱
برخی مهندسان مجری حتی ۱ روز هم در کارگاه ساختمانی حضور ندارند .
ناشناس
۲۳:۴۲ ۱۳ تير ۱۴۰۱
چون حضور و غیاب و کنترل تردد مهندسان مجری و ناظر سرساختمان به ندرت انجام میشود
ناشناس
۰۹:۳۶ ۱۳ تير ۱۴۰۱
چرا سرپرست کارگاه ساختمانی توسط شرکت مجری حقوقی ، بیمه نمیشود ؟
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۲ تير ۱۴۰۱
همه مهندسان مجری و شرکت های مجری حقوقی به نوبت باید ۱ کار بگیرند تا هیچ مجری بیکار نماند .
ناشناس
۰۹:۱۴ ۱۲ تير ۱۴۰۱
از دادن بیش از ۱ کار در سال به مهندسان مجری ، جلوگیری شود
ناشناس
۰۰:۰۴ ۱۲ تير ۱۴۰۱
کلا نظام مهندسی به حال خود رها شده
ناشناس
۱۹:۳۴ ۱۱ تير ۱۴۰۱
متاسفانه مدیران نظام مهندسی افرادی چندشغله هستند به همین خاطر در برخورد با فساد اداری ضعیف هستند
ناشناس
۲۳:۴۳ ۱۱ تير ۱۴۰۱
خوب همانطور که قابل پیشبینی بود تا این لحظه سازمان نظام مهندسی ساختمان ۲۹ استان به سامانه ملی شفافیت وصل نشدند.

پرسش ها این است:

آقای دادستان شما چرا ورود نمی کنید؟
آقای دادستان حتما باید جلسه حضوری با هییت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان ها بگیرید تا یک کار کوچکی به آنها بگویید؟
آقای دادستان حتما باید نامه بزنید؟

خوب آقای دادستان همانگونه که برخی موارد را تلفنی به دستگاه ها دستور میدهید ، اینجا هم تلفن به رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان حوزه قضایی بزنید تا به سامانه ملی شفافیت وصل شوند
ناشناس
۱۱:۰۱ ۱۱ تير ۱۴۰۱
باید ظرفیت اشتغال به کار شرکت های مجری حقوقی پایه ۲ از ۹۰۰۰ متر مربع به ۲۰۰۰ متر مربع کاهش یابد و تعداد کار همزمان شرکت های مجری حقوقی پایه ۲ از ۵ کار همزمان به ۲ کار همزمان در سال کاهش یابد.
ناشناس
۱۹:۲۸ ۱۰ تير ۱۴۰۱
حسگر اثر انگشتی که امضا فروشان را از امضا فروشی منع و دلالان و شبکه های مافیایی و رانتی را در دام خواهد انداخت منتظر خرید این دستگاه و نصب آن در واحد خدمات مهندسی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان غربی هستیم
ناشناس
۱۱:۰۴ ۱۱ تير ۱۴۰۱
حتی کنترل تردد و ورود و خروج کارمندان دولت به اداره دولتی از طریق کارت ثبت ساعت یا اسکنر اثر انگشت انجام میشود
ناشناس
۱۹:۲۴ ۱۰ تير ۱۴۰۱
مهندسان مجری و ناظران نظام مهندسی به دستگاه GPS با اسکنر اثر انگشت مجهز شوند تا حضور یا عدم حضور خود سرساختمان را به شورای انتظامی نظام مهندسی و اداره کار و دادستانی کل کشور اعلام کنند .
ناشناس
۱۴:۴۰ ۱۰ تير ۱۴۰۱
این همه نیرو و امکاناتی که صرف سرکوب اعتراضات مردم ابادان به حادثه ریزش متروپول شد ، اگر صرف شناسایی مهندسان ناظر امضافروش میشد هیچ وقت این حوادث به وقوع نمی پیوست.
ناشناس
۱۷:۰۹ ۰۹ تير ۱۴۰۱
چرا اغلب اعضای هیات مدیره نظام مهندسی، چندشغله یا بازنشسته هستند و ۸ ساعت حضور تمام وقت در سازمان ندارند ؟
ناشناس
۱۵:۳۸ ۰۹ تير ۱۴۰۱
مهندسان شاغل در آزمایشگاه های خاک و بتن نظام مهندسی جزو مشاغل سخت و زیان آور دسته بندی شوند .
ناشناس
۱۵:۲۸ ۰۹ تير ۱۴۰۱
چرا یک پزشک عمومی با مدرک دانشگاهی غیرمرتبط با ساختمان در مقام ریاست کمیسیون عمران مجلس قرار دارد ؟
ناشناس
۱۳:۰۲ ۰۹ تير ۱۴۰۱
بیمه تامین اجتماعی ناظران ساختمان به شکل اجباری توسط نظام مهندسی پرداخت شود
ناشناس
۰۰:۲۴ ۰۹ تير ۱۴۰۱
صدور پروانه اشتغال به کار شرکت های حقوقی نظام مهندسی بر اساس نیاز هر شهرستان و متناسب با نیاز بازار کار باشد
ناشناس
۱۶:۱۳ ۰۸ تير ۱۴۰۱
چرا فقط مهندسان پایه ۱ نظارت و اجرا و طراحی مجاز به شرکت در انتخابات هیات مدیره و بازرسان سازمان هستند ؟
ناشناس
۱۵:۲۷ ۰۹ تير ۱۴۰۱
مگر مهندسان پروانه دار پایه ۳ و ۲ عضو سازمان نیستند ؟ که از کاندید شدن در انتخابات هیات مدیره و بازرسان سازمان منع شدند؟
ناشناس
۱۶:۰۴ ۰۸ تير ۱۴۰۱
شرکت های حقوقی نظام مهندسی ملزم به پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی اعضای امتیاز آور شرکت شوند ‌