سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جوایز عتباتی، شگرد کلاهبردار واتساپی در کرج

رئیس پلیس فتای البرز از شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی که از طریق شبکه اجتماعی واتساپ به بهانه برنده شدن در عتبات عالیات اقدام به کلاهبرداری می‌ کرد، خبر داد.

سرهنگ جلیلیان گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر این که فرد ناشناسی ازطریق تماس واتساپی و اعلام این که برنده عتبات عالیات شده اید، پس از جلب اعتماد، اطلاعات بانکی و رمز ورود به اینترنت بانکی آن‌ها را دریافت و اقدام به خالی کردن حساب آنان می‌کرده است، بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت.

او می‌گوید: با بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد متهم از طریق اپلیکیشن واتساپ تماس می گرفته و پس از جلب اعتماد و فریب مالباختگان اقدام به گرفتن اطلاعات بانکی و همچنین دریافت رمز با ورود به اينترنت بانک اشخاص حساب شهروندان را خالی و سپس اقدام به خرید و برداشت می کرده است.

رئیس پلیس البرز گفت: کارآگاهان این پلیس پس از اشراف کامل اطلاعاتی علی رغم جابه جایی مخفیگاه وی، او رادر کرج مورد شناسایی قرار دادند و در یک عملیات غافلگیرانه فرد کلاهبردار دستگیر شد.

او می‌گوید: میزان خسارت مالی وارد شده به شکات توسط این فرد تاکنون ۵۰۰ میلیون ریال بوده است که کماکان سایر اقدامات جهت کشف زوایای پنهان و شکات احتمالی ادامه دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.