سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان ظرفیت توسعه گردشگری کشور را دارد

استاندار همدان گفت: همدان با توجه به ویژگی‌هایی که دارد می‌تواند صنعت گردشگری کشور را توسعه دهد.

علیرضا قاسمی‌فرزاد گفت:با توجه به اقدامات ارزشمند دولت سیزدهم و در راس آن رئیس جمهور، برنامه ریزی مناسب و لازم برای تسهیل سفر‌ها در نوروز ۱۴۰۱ انجام شد.

امروز جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان همدان با حضور رئیس جمعیت هلال احمر و معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی برگزار شد.

او گفت: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده از یک ماه قبل، سفر‌های نوروزی با تاکید بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا انجام شد.

استاندار گفت: باید یک برنامه علمی و هدفمند در حوزه گردشگری کشور تدوین و سفر‌ها بر اساس آن توزیع شود.

قاسمی فرزاد گفت: همدان با داشتن جاذبه‌های ارزشمند گردشگری و آثار تاریخی و باستانی منحصربفرد، مقصد بسیار خوبی برای گردشگران و مسافران نوروزی است.

او گفت: باید یک برنامه علمی و هدفمند در حوزه گردشگری تدوین و بر اساس آن سفر‌های گردشگری در کشور توزیع شود.

استاندار همدان گفت: بیشتر گردشگران در ایام تعطیلات به شمال کشور سفر می‌کنند که همین موج سفر‌ها مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

او در ادامه گفت: معضل پسماند یکی از پیامد‌های موج سفر در استان‌های شمالی کشور است که باید اقداماتی از طریق رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی برای توزیع سفر‌ها انجام شود.

قاسمی فرزاد گفت: داوطلبان هلال احمر بدون چشمداشت در ایام تعطیلات نوروزی، خالصانه و صادقانه خدمات مختلفی در حوزه‌های درمانی، فرهنگی و اطلاع رسانی به مسافران ارائه می‌دهند.

او با گرامیداشت یکصدمین سالگرد تشکیل جمعیت هلال احمر، گفت: از همه عزیزانی که در ۱۰۰ سال گذشته در راه اقدامات انسان دوستانه تلاش کردند قدردانی می‌کنیم.

استاندار همدان تاکید کرد: اورژانس، پلیس، پلیس راهور، شهرداری‌ها و دستگاه‌های خدمات رسان، همه در کنار هم مجموعه خوبی را برای ارائه تسهیلات سفر‌های نوروزی تشکیل دادند.

او گفت: از ابتدای آغاز سفر‌های نوروزی تا کنون بیش از ۳۶ هزار گردشگر به استان همدان سفر و از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این استان دیدن کردند.

قاسمی فرزاد گفت: غار علیصدر به عنوان یکی از شگفتی‌های طبیعی جهان با همه مشکلات، پس از ۲ سال بازگشایی و آماده ارائه خدمات به گردشگران نوروزی شد.

او گفت: با هماهنگی صورت گرفته تالارها، رستوران‌ها و مراکز عرضه مواد غذایی استان همدان نیز آماده ارائه خدمات به گردشگران شدند.

استاندار همدان گفت: آژانس‌ها و تور‌های گردشگری برای توسعه صنعت گردشگری دوباره راه‌اندازی شد وبا ایجاد فضای مناسب علاوه بر جذب گردشگران داخلی، گردشگران خارجی را نیز می‌توانیم جذب کنیم.

او در ادامه گفت: ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی مهم‌ترین دستاورد صنعت گردشگری است واستان همدان یک هزار و ۸۰۰ جاذبه گردشگری دارد که یک هزار و ۱۰۰ مورد آن ثبت ملی شده است.

قاسمی فرزاد گقت: ثبت جهانی منظر تاریخی از هگمتانه تا همدان در دستور کار قرار دارد و اولویت نخست حوزه گردشگری استان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.