سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معمارپور:

تصادفات رانندگی در فارس ۱۸۳ مصدوم داشت

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز از خدمت رسانی به ۱۸۳ مصدوم حوادث ترافیکی طی ۲۴ ساعت گذشته در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

مهتاب معمارپور گفت: در روز دوم فروردین ماه ۷۱۹ ماموریت از سوی پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ فارس با هدف امدادرسانی به مصدومان و بیماران در استان، انجام شد.

به گفته او، از تعداد کل ماموریت‌های انجام شده، ۶۷ ماموریت ترافیکی شهری، ۳۲۷ ماموریت غیرترافیکی شهری، ۶۹ ماموریت ترافیکی جاده ای، ۲۵۵ ماموریت غیرترافیکی جاده‌ای بوده و یک مورد ماموریت نیز توسط بالگرد اورژانس هوایی استان انجام شده است.

معمار پور از خدمت رسانی به ۱۸۳ مصدوم حوادث ترافیکی طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد ۵۵ نفر خدمات درمانی را به صورت سرپایی دریافت کردند و ۱۲۸ نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند. 

او می‌گوید: با تلاش تیم‌های پزشکی، علاوه بر انجام ۲۳۷ مورد عمل جراحی، به ۵۱۵ مصدوم حوادث ترومایی مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی درمانی، همچنین به ۲۷۶ بیمار دارای علایم تنفسی و ۱۹۹ بیمار دارای علایم گوارشی نیز ارائه خدمت شد.

نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی و معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آمار مراجعه مردمی به بخش‌های اورژانس مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های استان را در روز دوشنبه دوم فروردین ماه جاری، ۹ هزار و ۱۱ مورد اعلام کرد و گفت: همچنین در این بازه زمانی، ۲۰ بازدید توسط کارشناسان معاونت غذا و دارو دانشگاه انجام شده که ۱۰ مورد مربوط به کارخانجات و صنایع غذایی و ۱۰ مورد نیز مربوط به داروخانه‌های شیراز بوده است.

او گف: در روز دوم فروردین ۱۴۰۱ با تلاش کارشناسان بهداشتی واحد‌های زیرمجموعه دانشگاه، از ۵۴۷ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی بازدید شد که از این تعداد، ۳۳ واحد متخلف بهداشتی نیز به مراجع قضایی معرفی و یک مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در استان نیز تعطیل شد.

این مقام مسئول گفت: در شبانه روز گذشته، ۲۹۳ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و خارج شده از مسیر مصرف نیز معدوم شد، همچنین ۳ هزار و ۳۷۵ بیمار نیز در مراکز خدمات جامع سلامت ویزیت شدند.

معمارپور گفت: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۲ مشاوره مرتبط با کروناویروس نیز از سوی کارشناسان مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شیراز به همشهریان ارایه شد.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه با اعلام خدمت رسانی به ۱۸۳ مصدوم حوادث ترافیکی طی ۲۴ ساعت گذشته گفت: از این تعداد ۵۵ نفر خدمات درمانی را به صورت سرپایی دریافت کردند و ۱۲۸ نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۵۹ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
حالا خب می دونم ثبت ش نمیکنید
ناشناس
۱۱:۵۴ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
ب قول رییس پلیس راه ور ناجا سه عامل اصلی نصادفات جادی سرعت غیر مجاز سبقت غیر مجاز و توجوع نکردن ب جلو س عمل اصلی نصادفات منجر ب مرگ میشه خدا کمک مردم کنه درین راها سالم برسن خونه هاشون خدایا تو کمک مروم بدبخت کن