سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با عرضه های کم و تقاضای کاذب؛

قیمت خودرو در بازار آزاد بازهم صعود کرد!

قیمت خودرو‌های داخلی هر روز روند افزایشی داشته و این افزایش قیمت در خودرو‌های کارکرده محسوس‌تر است.

آقای سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو می‌گوید: قیمت برخی خودرو‌ها از ابتدای سال تاکنون حدود ۱۰ درصد گران شده است.

این اتفاق طی هفته های اخیر به مرور زمان رخ داده است. به طوری که پژو پارس ۲۷۵ میلیون تومان بود که به ۳۰۲ میلیون تومان رسیده است؛ پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از ۲۶۳ میلیون تومان به ۲۸۱ میلیون تومان، هایما مونتاژی از ۸۱۰ به ۹۰۰ میلیون تومان، پراید ۱۱۱ از ۱۸۲ میلیون به ۱۹۰ میلیون تومان رسیده است.

با توجه به بسیاری از عواملی که بر تولید خودرو‌های جدید تأثیر منفی می‌گذارند، تعجبی ندارد که قیمت خودرو‌های دست دوم همچنان بالا می‌رود.

ویروس کرونا، کمبود تراشه و جنگ در اوکراین همگی باعث اختلال در زنجیره تامین خودرو در سطح جهانی شدند و این منجر به یک اثر منفی در بازار شد.

هم اکنون خرید یک خودروی جدید از بازار با وجود قرعه کشی هایی که در کارخانه راه افتاده است، بیش از گذشته سخت شده و افرادی که خواهان خودروی صفر کیلومتر با قیمت کم هستند، باید مدت زیادی منتظر بمانند تا بتوانند یک خودروی صفر با قیمت کارخانه بخرند و در عین حال برخی که توان مالی خودروی صفر در بازار را ندارند، به سمت خرید خودرو دست دوم می روند و بر اساس آنچه فروشندگان خودرو می گویند، هر ماه قیمت خودرو‌های دست دوم نیز به سمت افزایش قیمت جدید سوق پیدا می کند.

این افزایش قیمت تنها در خودروهای داخلی نیست و در سطح جهان قیمت خودروهای دست دوم گران شده است این موضوع را اعداد فروش رفته خودروهای دست دوم در فوریه ۲۰۲۲ در بازار ثابت می‌کند.

داده‌های منتشر شده توسط iSeeCars و بر اساس ۱.۸ میلیون فروش خودروی فرسوده در فوریه نشان می‌دهد که قیمت خودرو‌های دست دوم در ماه گذشته ۳۵ درصد نسبت به فوریه ۲۰۲۱ افزایش داشته است. در حالی که نسبت به ژانویه ۳۶.۹ درصد افزایش کمی داشته است، در فوریه با جهش بی سابقه همراه بوده است.

لیست ۱۰ خودروی برتر با بیشترین افزایش قیمت منتشر شده است که شامل خودرو‌های شاسی بلند، کوچک و نسبتاً مقرون به صرفه، به علاوه ماشین‌های برقی کارآمد است. با توجه به افزایش قیمت سوخت در سطح جهان در چند هفته اخیر، جای تعجب نیست که خودرو‌های برقی و هیبریدی از جمله مدل‌هایی هستند که بیشترین افزایش قیمت را در بازار خودرو‌های دست دوم دارند.

۱۰ خودرو برتر که با افزایش قیمت همراه هستند

در زیر لیست ۱۰ خودرو برتر آمده است: همانطور که مشاهده می‌کنید هیوندای سوناتا هیبریدی بیشترین افزایش قیمت را نسبت به بهمن ماه سال گذشته داشته است.

 قرعه کشی دردی از گرانی دوا نکرد!

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران، به ثبات قیمت‌ها و عدم وجود تقاضای کاذب در چند هفته اخیر اشاره کرد و افزود که اگر خودروسازان نیز خودرو‌های بیش‌تری را به بازار عرضه می‌کردند، قیمت‌ها تا حدودی کاهش می‌یافت. وی نوسانات ارزی ناچیز در ماه‌های اخیر را نیز دلیلی بر ثبات قیمت خودرو دانست؛ اما قیمت‌گذاری توسط شورای رقابت و یا ستاد تنظیم بازار را بی‌تاثیر شمرد.

آقای موتمنی دلیل اصلی افزایش قیمت‌ها را، عدم تامین نیاز بازار دانست و افزود که ثبت‌نام و قرعه‌کشی خودرو کافی نیست و تنها باعث سود‌های گزاف دلالان می‌شود.

او می گوید که دلالان با ثبت‌نام، خودرو را به قیمت کارخانه می‌خرند و سپس با قیمت بازار به فروش می‌رسانند و بین ۷۰ تا ۱۰۰ درصد سود می‌کنند. در نتیجه مصرف‌کنندگان واقعی مجبورند با قیمتی بسیار بیش‌تر از کارخانه خرید کنند.

هم اکنون اگر بخواهیم یک پراید دست دوم خریداری کنیم باید برای سال ۹۹ بین ۱۷۰ تا ۱۹۰ میلیون تومان هزینه کنیم؛ یا اگر بخواهیم یک پژو ۲۰۶ تیپ ۲ بخریم برای مدل ۹۹ باید حدود ۲۵۰ میلیون هزینه کنیم که مدل صفر کیلومتر آن با قیمت ۲۶۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

آنطور که نمایشگاه داران خودرو می گویند تنها یک درصد از متقاضیان قرعه‌کشی خودرو، مصرف‌کننده واقعی هستند.کارشناسان صنعت خودرو از خودروسازان بابت عرضه نکردن خودرو‌ها گله دارند که با وجود افزایش قیمت، میزان عرضه خودرو افزایش نیافته است.

لطف‌الله سیاهکلی درباره وضعیت قیمت خودرو‌های خارجی و دسته‌دوم قدیمی در سایت‌های فروش خودرو گفته بود نگاه به قیمت خودرو‌ها در این سایت‌ها نشان‌دهنده یک آشفتگی کامل در بازار خودروی خارجی است؛ به طوری که خودرو‌های خارجی مستهلک و حتی اسقاطی را با چند برابر قیمت واقعی عرضه می‌کنند.

این نماینده مجلس گفته بود برای حل مشکل آشفتگی قیمت به ویژه در حوزه خودرو‌های مستعمل و دسته ۲ باید به موضوع واردات خودروی خارجی بها داده شود. چرا که شرایط فعلی فقط به نفع دلال‌هایی است که خودرو‌های قدیمی را بازسازی کرده و چند برابر سود می‌کنند.

 وقتی به سایت‌های فروش خودرو نگاه می‌کنیم، می‌بینیم یک خودروی تولید ۴۰ سال قبل را با اسم تمیز و در حد صفر بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان عرضه می‌کنند؛ در شرایطی که همین خودرو در یک سایت معتبر فروش خودروی دسته دوم خارجی هزار یورو قیمت خورده که قیمت آن به پول ما حدود ۳۰ میلیون تومان می‌شود.

طبق گفته‌های رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران، خودرو‌های صفر کیلومتر دست دلالان است و در نمایشگاه‌ها، با توجه به ممنوعیت واردات، تنها خودرو‌های کارکرده عرضه می‌شوند.

از طرفی خلخالی عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت می گوید راه نجات صنعت خودرو آزادسازی واردات خودرو است؛ این کارشناس صنعت خودرو می گوید در صورت آزادسازی واردات خودرو، با متعادل شدن قیمت ماشین‌های خارجی در بازار، به طور حتم، قیمت خودروهای داخلی نیز متعادل خواهد شد.

این در حالی است که در سال 1400، نوسان نرخ ارز، کاهش تولید خودرو‌های داخلی و نیز، شیوه دستوری قیمت‌گذاری خودرو از سوی شورای رقابت، بیش از هر زمان دیگری موجب صعودی شدن قیمت روز خودرو در بازار شده است.حالا خریدار خودرو چشم‌انتظار کاهش قیمت است و فروشنده به تداوم صعودی شدن قیمت‌ها می‌اندیشد. سیگنال گرانی، همچنان بازار خودرو را تحت تاثیر قرار داده است. اگر وعده‌ها به سرانجام برسد، اما اوضاع فرق خواهد کرد.

در این باره که قیمت خودرو در چه شرایطی متعادل شود اظهار نظر‌های متفاوتی از سوی فعالان بازار خودرو وجود دارد. اما آنچه همه کارشناسان بر سر آن اتفاق نظر دارند، آن است که اولین گام، آزادسازی واردات خودرو‌ است.

در بازارهای جهانی، با اضافه شدن تقریباً ۱۰ هزار دلار به قیمت یک خودرو، در بازار خودرو‌های دست دوم، سدان هیبریدی کره جنوبی بیش از ۶۰ درصد گرانتر از سال گذشته شده است. هیوندای سوناتا نزدیک به 10 هزار دلار نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و هیچ نشانه ای از کاهش این روند وجود ندارد.

گزارش از فائزه شعبانی اصل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹۷
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۷:۴۱ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
هیچکس به فکر ما نیست
ناشناس
۰۳:۰۶ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
دوستانی که از مردم خرده میگیرند که ثبت نام نکنند هر خودرو ثبت نامی کمه کمش ۵۰-۶۰ میلیون سود داره تو بازار و بعضی مواقع تا ۲۰۰ میلیون هم میرسه که همش سیاست کثیف این مافیای خودرو هست که بدون عرضه گذاشته بازار رو برا ۵ میلیون ثبت نام ۱۰ هزارتا ماشین میده هیچ عقل سالمی از این سود گذشت نمیکنه این رو تو سوئبس هم اجرا کنی همینه وضعیت هیچ کس از پول بدش نیماد چاره کار جای دیگریست هر سال واردات ۳-۴ میلیون دستگاه داشته باشیم مشکل حل میشه اما کسایی مثل میرسلیم و افراد پشت پرده با مغلطه کاری ذهن مردم رو منحرف میکنند خودرو خارجی از ۷،۰۰۰ دلار هست تا الی ماشالله یعنی از ۲۰۰ میلیون پراید هست تا هر قیمت که بخوای
ناشناس
۰۱:۴۳ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
دلیل افزایش در رکود چیست؟ نه تقاضایی هست نه عرضه ای
بلاش آبادی
۲۲:۴۲ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
جالبه از یه طرف داد میزنید ماشین هاش خوب نیستند بعد همه خانوادگی ثبت نام میکنید
ناشناس
۱۶:۴۴ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
از دولتی که از رییس جمهور تا وزارت صمت فقط میگن قیمت ها هر چه سریعتر کاهشی شود چیز دیگه ای انتظار نمیره
ناشناس
۱۶:۴۰ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
تیتر بالای این خبر نوشته رئیسی: چهار سال تورم ۴۰ درصد عامل اصلی گرانی‌هاست/ سرعت تورم کاهش یافته
ناشناس
۱۵:۲۴ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
کمک#
مدد#
help#
ناشناس
۱۳:۱۶ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
آقای رئیسی که ما طرفدارهایش انتظار یک کار انقلابی داشتیم فاتحه همه چیز را خواند صد رحمت به روحانی به خدا قسم ماندیم چکار کنیم توان خرید از دست مردم خارج شده و مردم مات ومبهوتند ودولت ومجلس ومجمعو شورای نگهبان بدبختی مردم نظاره می کنند دریغ از یک خبر امیدوار کننده
ناشناس
۰۹:۵۴ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
حسن کجایی که یادت بخیر
ناشناس
۲۲:۵۷ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
همش تقصیره دولت قبلیه.. زنده باد رییس جمهور مردمی و انقلابی
کیان
۰۰:۲۶ ۲۹ فروردين ۱۴۰۱
معلومه که ناهار خوردی
ناشناس
۲۲:۳۴ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
من که دیگه بخدا قسم تو هیچ انتخاباتی شرکت نمی کنم
ناشناس
۱۸:۵۶ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
دفعه قبلم کسی شرکت نکرد
فرهاد
۲۲:۳۳ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
دولت تسلیم شده مملکت دست دلالان میچرخد
ناشناس
۲۲:۱۱ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
این مصیبت تاکجامیخوادپیش بره چراهیچ دردی ازمردم دوانمیشه هی گرنی هی گرانی هی گرانی شورش دراومده هرکه میادهی دروغگوازابدرمیاد
ناشناس
۲۲:۱۱ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
شرکت های ایران‌خودرو و سایپا
اینطور نمی ماند

ظلم هم حدی دارد
ناشناس
۱۶:۵۰ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
ظلم هیچ وقت حد نداره ولی خداروشکر هیچ وقت پایدار نیست
بلاش آبادی
۲۱:۳۷ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
جالبه از یه طرف داد میزنید ماشین هاش خوب نیستند بعد همه خانوادگی ثبت نام میکنید
برابن
۱۶:۱۸ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
با دوچرخه بریم اینور و اونور؟
امید
۱۸:۵۶ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
یجوری میگی انگار بنز و بی ام و و شورلت داریم اینجا اونم با قیمت های ایرانخودرو ولی ملت ترجیح دادن ایرانخودرو بخرن. شما کجا زندگی میکنی که قدرت انتخابت بالاست؟
مسعود
۲۱:۲۶ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
بابا هزارماشاالله به این قول وبرنامه ریزیتون درخصوص آزادسازی خودرو وبرداشتن قرعه کشی.خسته نباشید
محسن
۲۱:۰۹ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
بازار ازاد شوخی میکنید نه؟
محمد
۱۸:۵۹ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
شما واردات ازاد کن میاد پایین،کمبود تراشه مربوط به ماشین مدرن خست نه ماشبن بیست سال پیش کمبود تراش مربوط به ماشین نیسان و تویوتا روز هست نه کوییک
ناشناس
۱۸:۵۴ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
من باورم نمیشه دو تا خودرو ساز اینجوریه تاخت و تاز کنن
نقی
۱۸:۳۸ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
سلام، طاعات و عبادات مقبول؛ سؤالی ساده: طبق کدام اصل قانون اساسی، دولت یا حتی ستادهای موقت تشکیل شده، اجازه دارند آزادی های مدنی مردم را به سبب نزدن واکسن سلب کنند؟ همچنین، طبق شرع مقدس، کدام آیه و حدیث پشتوانۀ چنین اقدام غیرانسانی است؟ سؤالی ساده پرسیدم،
فلفل
۱۸:۳۷ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
قیمت یک تویوتای،کرولا هیبرید ۲۰۲۱ با بالاترین سطح ایمنی الان بیست هزار دلار است که به دلار آزاد می‌شود پانصد و پنجاه میلیون.انوقت مردم باید یک سری بنجل را با این قیمت‌ها خریداری کنند !!!
ناشناس
۱۸:۳۰ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
یعنی اگر کرونا تموم بشه و جنگ اوکراین خاتمه پیدا کنه ، خودروسازها قیمت خودروهایشان را پایین میارند؟!!!
محمد
۱۸:۲۰ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
خودرو ساز حیاکن مافیا رها کن.
ناشناس
۱۸:۱۹ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
چه قرعه کشی مردم رو گذاشتن سرکار شده محل کاسبی نمایندگی های خودرو پول می گیرن تنضمینی برنده میشی بدون ابنکه اب از اب تکون بخوره بشین تا اسمت تو قرعه کشی در بیاید
ناشناس
۱۸:۱۸ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
دیگه وقتی رئیسیم کاری از دستش بر نمیاد پس واقعا میشه فهمید که مشکل این مملکت از کجاست!
صفا
۱۸:۰۹ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
چندسالی است قیمت نجومی وبی کیفیتی خودرو وگفتار درمانی بدون عمل مسئولین مانند کشیده شدن سوهان به اعصاب مردم عمل کرده وباعث دلسردی وعدم رضایت جامعه از نظام گردیده است
ایران
۱۷:۵۵ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
اگه گرونه چرا صف 4 میلیونی می کشید براش؟ لابد خوشتون میاد دیگه. شرکت هم وقتی میبینه این همه مشتری داره گرون میکنه از اون سمت بازارم خود شرکت بالا نگه میداره.
منصور
۱۷:۵۱ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
اونایی که تو مملکت امر نهی میکنن // اگه جرات دارن بگن خودرو باید ارزون بشه
جرات همچین حرف گنده تر از دهنشون را ندارن بزنن //یعنی این حرفها به قیفشون نمیخوره // قبول دارید ؟؟
علی
۱۷:۴۷ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
وزیر نفت :از قبل از تحریم ها بیشتر نفت میفروشیم در امد ۲.۵ برابری دولت و قیمت ها هم با درامد ها رابطه مستقیم داره همه چی ۲.۵ برابر!!!!!!! ما ک همه چیو وارد میکنیم خودروی که جون مردم داره تلف میشه باید نولید ملی باشه
ناشناس
۱۷:۴۵ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
وقتی ادمی مثل میرسلم میشه مدافع حقوق این جنایت کاران
نتیجه اش میشه دریدگی این تولید کنندگان داخلی
اقایون که از این جنایتکاران حمایت میکنید
این دنیا که دستم بهتون نمیرسه
اما
ولله بلله تلله درقیامت از شما نخواهم گذشت
ناشناس
۱۷:۳۴ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
تنها راه "تحریم خرید خودروهای انحصارطلبان" توسط مردم است !! " ::خداوند سرنوشت مردمی را تغییر نمی دهند مگر اینکه خودشان تغییر کنند::" تا وقتی ثبت نام خودرو باز میشه، چند میلیون نفر حمله میکنند وضع تغییر نمیکنه !!
ناشناس
۱۷:۳۱ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
تقصیر خودتونه
ناشناس
۱۶:۴۲ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
مقصر اصلی این وضعیت تاسف بار دزدا نیستن ، مقصر عدم برخورد قاطع با این افراده وگرنه دزد همیشه دزدی خودشو می‌کنه

علت اینکه فساد در کشور نهادینه شده فقط و فقط به خاطر تعارف با افراد دزد و خائنه

اگه قانون سفت و سخت بود آیا نباید مجریان وضع موجود محاکمه میشدند؟؟؟
ناشناس
۱۶:۳۵ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
ایا وقت عزل وزیر صنعت نرسیده است؟
ناشناس
۱۶:۳۵ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
ایا وقت عزل وزیر صنعت نرسیده است؟
ناشناس
۱۶:۳۵ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
ایا وقت عزل وزیر صنعت نرسیده است؟
ناشناس
۱۶:۳۵ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
ایا وقت عزل وزیر صنعت نرسیده است؟
ناشناس
۱۶:۳۵ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
ایا وقت عزل وزیر صنعت نرسیده است؟
ناشناس
۱۶:۳۵ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
ایا وقت عزل وزیر صنعت نرسیده است؟
ناشناس
۱۶:۳۵ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
ایا وقت عزل وزیر صنعت نرسیده است؟
ناشناس
۱۶:۳۵ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
ایا وقت عزل وزیر صنعت نرسیده است؟
ناشناس
۱۶:۳۵ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
ایا وقت عزل وزیر صنعت نرسیده است؟
ناشناس
۱۶:۳۵ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
ایا وقت عزل وزیر صنعت نرسیده است؟
ناشناس
۱۶:۳۴ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
هرموقع خواستیم ماشین بخریم قیمتها یه جوری بالارفت که از ترس و وحشت بخودمون تریدیم.
ناشناس
۱۶:۳۰ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
کشوری که منبع ثروت های خدادادی است.با این همه افراد نخبه و متخصص چرا باید گرانی و فقر توش بیداد کنه.قبلا میگفتند آفریقا کشوری ثروتمند با مردمانی فقیر.الان باید بگن ایران،کشوری ثروتمند با مردمانی فقیر.
رضا
۱۶:۲۳ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
قیمت ماشین هارو مگه میتونن کنترلی بکنند؟ پیویو هرکی ادم میره شاکی هست از این وضع قیمت.
علی
۱۶:۲۱ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
بابا این مدیریت کشور رو ی هفته بدین دسته بچه 5 ساله
دیگه بهتر از اینا اداره نکنه مث اینا که میتونه اداره کنه
ناشناس
۱۶:۲۰ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
وقتی مافیا تو خود بدنه حکومت باشه چه انتظاری داره
ناشناس
۱۶:۱۸ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
متاسفم واقعا برای این وضعیت، پرایدی که ارزش ی قرون نداره تازه عامل اصلی مرگ و میر در جاده هست قیمتش بشه ۲۰۰ میلیون واقعا مسخره‌س
ناشناس
۱۶:۱۲ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
من یکساله ساینا نوشتم هنوز سایپاتحویل نداده.بعد انتظار دارید خودرو بیاد پایین؟
ناشناس
۱۶:۱۱ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
بجای واردات خودرو پولشو بدید دانشگاه شریف تا اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در یک برنامه 2 ساله یک خودروسازی جدید کاملا ایرانی بسازند و انحصار خودرو را بشکنند.
اصرار برای واردات خودرو واقعا بیجا هست چون قیمت خودروهای وارداتی بسیار بالا هست و چیزی به قشر ضعیف جامعه نمیرسد.
فقط خودروهایی که در گمرک خاک میخوره رو ترخیص کنید و من به عنوان یک شهروند ایرانی راضی نیستم ارز نیمایی به وارد کنندگان داده شود و حلالتون نمیکنم . اگر میخواید چیزی وارد کنید مخصوصا خودرو فقط با ارز آزاد باشه
شهرام
۱۷:۵۷ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
چی میگی تو
ناشناس
۱۸:۱۰ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
یجوری حرف میزنی انگار نمیدونی خود دولت مخالف کاهش قیمت خودروهاست
محمد.ن.ک
۱۸:۱۷ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
دو کلام هم از مادر عروس بشنفین.
واقعا متاسفم برا این خوشبینیت انواع و ارقام بودجه در اختیارشون بود فقط کاسه ی چراغ عقب عوض کردند و هر روز محصول بی کیفیت تر و گرونتر و قاتل تر.حالا شما میگید بودجه در اختیار یه عده دیگه بذارند و دوباره راه اشتباه؟؟؟؟چقدر ما ساده ایم.
حسن روحانی اگه پول مفت حق من و شما رو به دو خودرو ساز کشور تزریق نکرده بوده چند سال پیش ورشکست شده بودند و ملت برا همیشه از شرشون راحت میشد ولی حیف ...تنها راه حل، واردات خودرو هست و بس
فلفل
۱۸:۴۷ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
اگه قرار بود در خود روسازی،به جایی برسیم تا حالا رسیده بودیم. از توهمات بیا بیرون
ناشناس
۰۹:۵۱ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
اولا اگه ما خودرو ساز بودیم همین خودروهایی که هست و قطعاتش مثلا در حال تولیده رو به تعداد کافی تولید میکردیم . این حرفها رو موقع وارد کردن هواپیمای مسافربری هم میزدن و حتی رهبری هم میگفتن با این مبلغ میشه هواپیما بسازیم و من مخالف واردات هواپیما هستم !! ساختیم ؟؟
الان هم شرکتهایی هستند که حاضرن خودرو وارد کنن و ریال دریافت کنن ( یکی دو شرکت تو امارات این رو گفته بودن )
مهمتر از اینا این همه ارز تا الان کجا درست خرج شده که از این به بعد بشه ؟ فقط یه کازینو راه انداختیم هرکی برنده بشه ثروتمنده و بقیه هم حسرت برنده ها رو میخورن. این کار قماره قماااااااااااااااااااااااااااار
ناشناس
۰۹:۵۶ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
حرف مفت نزن مگر می خواهند چیز جدیدی کشف کنند ؟ خودرو سازی ساختار و مدیریت می خواهد ولی اینجا مافیا حاکم شده و اجازه رشد نمی دهد
حسن
۱۶:۱۰ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
همین که می‌بینند بازار راکد شده و کسی خرید نمی کنه قیمت ها رو بالا میکشند و باز دوباره بازار فروششون رو به رونق نیندازند.که خدا ازشون نگذره
ناشناس
۱۶:۱۰ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
پیت باشگاه درددنکنه با مطالب زیبا .حسابی ما را چت باز کرده .از بی خودرویی همش تو این باشگاه سرگرمی داریم
ناشناس
۱۵:۵۳ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
تا ارزش پول ملی بالا نره و مسکن وخودرو هم کالای سرمایه ای برای مردم باشه هیچ چیز درست بشو نیست .
ناشناس
۱۵:۴۷ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
با سلام متاسفانه یه خبر بد!!!! طی یکی دو روز قبل شرکتهای تولید کننده فولا قیمت فولاد آلیازی را 30 درصد گران کردن و این یعنی قیمت خودرو را بازم میبرن بالا خدا بداد این ملت برسه.
ايراني
۱۵:۲۹ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
اينم از دولت باب دل حضرات
يعني واقعا 40 سال بي عرضگي وبي كفابيتي رو جار زدين
ناشناس
۱۵:۲۳ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
نارضایتی مردم هیچ ارزشی برای مسئولین ندارد. اطلاع دارند که مردم ناراضی هستند ولی اهمیت نمی دهند اون وقت میگن ما دولت مردمی هستیم. میشه بگید جایگاه خواسته های مردم توی تصمیمات شما دقیقا کجاست؟ شما دولت مردمی نیستید دولت سرمایه داران هستید.
ناشناس
۱۵:۲۳ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
ما تو برخورد با خودرو سازا به یکی مثل رهبر کره شمالی نیاز داریم که همگی رو اعدام کنه
ناشناس
۱۵:۲۳ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
ما تو برخورد با خودرو سازا به یکی مثل رهبر کره شمالی نیاز داریم که همگی رو اعدام کنه
ناشناس
۱۵:۲۱ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
طبق آماری که تو ذهنم هست پارسال نزدیک ۷۰۰ هزارتا خودرو تولید شد که فقط ۲۵۰ هزار تاش قرعه کشی به دست مردم رسید پس بقیه ش چطور شده؟ به دست چه کسانی رسیده؟
پیدا کنید پرتقال فروش را
ناشناس
۱۵:۰۹ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
مرگ بر تولیدکننده دلال
ناشناس
۱۵:۰۶ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
با نزدیک شدن به عمر یک ساله دولت جدید که مردم بیشترین امید را به دولت آقای رییسی عزیز داشتند اما متأسفانه با نزدیک شدن به عمر یک ساله دولت آقای رییسی مردم نا امید شدند و با توجه به گرانی و افزایش قیمت خودرو ومسکن و مصالح ساختمانی واهن وووووفقط به این نتیجه میرسیم که به هیچکس امیدی نیست و هر کسی که به قدرت میرسد فقط به فکر خودشان و اطرافیان و جناح خودش است واقعا چرا باید این شکلی باشد و با وعده‌های واهی مردم را گول زده و بعد از روی کار آمدن باز هم با حرف ها و من نبودم و دولت قبلی مردم بیچاره را به بازی گرفته و دوباره روز از نو روزی از نو تا حالا یک گروه می‌خوردند و میبردند حالا یک گروه دیگر در این مسابقه بخور بخور فقط وفقط ملت و مردم بیچاره ضرر کرده و میکنند واقعاً تا حالا هر کسی که در رأس کار قرار میگرفت با شناختی که مردم از سابقه آنها داشتند توقعی هم از خدمت به مردم وکشور نبود آما از آقای رییسی عزیز ودولت آقای رییسی توقع اینچنینی نبود اما متأسفانه در این مدت مردم خیلی امیدی ندارند
ناشناس
۱۴:۴۴ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
علی برکت الله پِِلاس پِلاس
ناشناس
۱۴:۴۱ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
یه جوانمردی نیست این مسخره بازیارو جمع کنه ؟

یه مردی پیدا نمیشه ریشه این ظالمارو خشک کنه؟
ناشناس
۱۴:۴۱ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
یه جوانمردی نیست این مسخره بازیارو جمع کنه ؟

یه مردی پیدا نمیشه ریشه این ظالمارو خشک کنه؟
ناشناس
۱۴:۴۱ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
یه جوانمردی نیست این مسخره بازیارو جمع کنه ؟

یه مردی پیدا نمیشه ریشه این ظالمارو خشک کنه؟
بهمن
۱۴:۳۹ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
پراید + مرغ = خوشبختی و آرزو در ایران
ناشناس
۱۴:۳۶ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
فقط لعنت
Bakhtiyari
۱۴:۳۲ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
#واردات چهل ملیون دستگاه خودرو برقی و گازی
#واردات چهل ملیون دستگاه خودرو برقی و گازی
#واردات چهل ملیون دستگاه خودرو برقی و گازی
#واردات چهل ملیون دستگاه خودرو برقی و گازی
#واردات چهل ملیون دستگاه خودرو برقی و گازی
#واردات چهل ملیون دستگاه خودرو برقی و گازی
#واردات چهل ملیون دستگاه خودرو برقی و گازی
#واردات چهل ملیون دستگاه خودرو برقی و گازی
#واردات چهل ملیون دستگاه خودرو برقی و گازی
#واردات چهل ملیون دستگاه خودرو برقی و گازی
#واردات چهل ملیون دستگاه خودرو برقی و گازی
#واردات چهل ملیون دستگاه خودرو برقی و گازی
ناشناس
۱۴:۳۱ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
فقط میشه گفت خاک تو سرتون
بختیاری
۱۴:۳۰ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
همه با هم و مخصوصا دولت ،جهاد سازندگی
#قطعه سازی به جای سرهم بندسازی
#قطعه سازی به جای سرهم بندسازی
#قطعه سازی به جای سرهم بندسازی
#قطعه سازی به جای سرهم بندسازی
#قطعه سازی به جای سرهم بندسازی
#قطعه سازی به جای سرهم بندسازی
#قطعه سازی به جای سرهم بندسازی
#قطعه سازی به جای سرهم بندسازی
#قطعه سازی به جای سرهم بندسازی
#قطعه سازی به جای سرهم بندسازی
#قطعه سازی به جای سرهم بندسازی
#قطعه سازی به جای سرهم بندسازی
#قطعه سازی به جای سرهم بندسازی
#قطعه سازی به جای سرهم بندسازی
#قطعه سازی به جای سرهم بندسازی
#قطعه سازی به جای سرهم بندسازی
#قطعه سازی به جای سرهم بندسازی
#قطعه سازی به جای سرهم بندسازی
#قطعه سازی به جای سرهم بندسازی
#قطعه سازی به جای سرهم بندسازی
#قطعه سازی به جای سرهم بندسازی
#قطعه سازی به جای سرهم بندسازی
بختیاری
۱۴:۳۰ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
همه با هم و مخصوصا دولت ،جهاد سازندگی
#قطعه سازی به جای سرهم بندسازی
#قطعه سازی به جای سرهم بندسازی
#قطعه سازی به جای سرهم بندسازی
#قطعه سازی به جای سرهم بندسازی
#قطعه سازی به جای سرهم بندسازی
#قطعه سازی به جای سرهم بندسازی
#قطعه سازی به جای سرهم بندسازی
#قطعه سازی به جای سرهم بندسازی
#قطعه سازی به جای سرهم بندسازی
#قطعه سازی به جای سرهم بندسازی
#قطعه سازی به جای سرهم بندسازی
#قطعه سازی به جای سرهم بندسازی
#قطعه سازی به جای سرهم بندسازی
#قطعه سازی به جای سرهم بندسازی
#قطعه سازی به جای سرهم بندسازی
#قطعه سازی به جای سرهم بندسازی
#قطعه سازی به جای سرهم بندسازی
#قطعه سازی به جای سرهم بندسازی
#قطعه سازی به جای سرهم بندسازی
#قطعه سازی به جای سرهم بندسازی
#قطعه سازی به جای سرهم بندسازی
#قطعه سازی به جای سرهم بندسازی
بختیاری
۱۴:۳۰ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
همه با هم و مخصوصا دولت ،جهاد سازندگی
#قطعه سازی به جای سرهم بندسازی
#قطعه سازی به جای سرهم بندسازی
#قطعه سازی به جای سرهم بندسازی
#قطعه سازی به جای سرهم بندسازی
#قطعه سازی به جای سرهم بندسازی
#قطعه سازی به جای سرهم بندسازی
#قطعه سازی به جای سرهم بندسازی
#قطعه سازی به جای سرهم بندسازی
#قطعه سازی به جای سرهم بندسازی
#قطعه سازی به جای سرهم بندسازی
#قطعه سازی به جای سرهم بندسازی
#قطعه سازی به جای سرهم بندسازی
#قطعه سازی به جای سرهم بندسازی
#قطعه سازی به جای سرهم بندسازی
#قطعه سازی به جای سرهم بندسازی
#قطعه سازی به جای سرهم بندسازی
#قطعه سازی به جای سرهم بندسازی
#قطعه سازی به جای سرهم بندسازی
#قطعه سازی به جای سرهم بندسازی
#قطعه سازی به جای سرهم بندسازی
#قطعه سازی به جای سرهم بندسازی
#قطعه سازی به جای سرهم بندسازی
ناشناس
۱۴:۲۲ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
این بازار خود رو در کشور ما دو جانب دارد .
1. خودرو سازان خورد ها زیر استاندارد با کیفیت بسیار بد و با گرانی میفروشند.
2. جانب دوم معادله هم خریدارانی که اتومبیل را به هر قیمتی و هر کیفیتی میخرند و در قرعه کشی و صف ایستادن ازهم گوی سبقت میربایند.
تا این خریدار هست این تولیدات بی کیفیت هم هست مدیران هیچ انگیزه ای ندارند که کار طاقت فرسای پژوهش و ارتقای کیفیت بدهند.
تا رقابت نباشد دستگیره درب و فرمان و ترمز هم آپشن خواهد شد به یاری و کوشش خودرو سازان .
ناشناس
۱۴:۱۳ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
ویروس کرونا، کمبود تراشه و جنگ در اوکراین همگی باعث اختلال در زنجیره تامین خودرو در سطح جهانی شدند و این منجر به یک اثر منفی در بازار شد!!!! مرد مومن چکار ما به بازار جهان ملت ایران اسیر دست مافیای خودرو شدند الان ما با قیمت دلار 200 هزار تومنی داریم در ایران ماشین میخریم آنهم ماشین مستعمل و کهنه 10 سال قبل را
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
خدایی این همه حرف زدید بسه دیگه اقا یه کار عملی انجام بدید
هزارتا کارنشناس داریم تو این مملکت یکی از یک بدتر
نمیتونید بیاین جلو مردم بگین ما عرضه نداریم.
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
خدایی این همه حرف زدید بسه دیگه اقا یه کار عملی انجام بدید
هزارتا کارنشناس داریم تو این مملکت یکی از یک بدتر
نمیتونید بیاین جلو مردم بگین ما عرضه نداریم.
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
خدایی این همه حرف زدید بسه دیگه اقا یه کار عملی انجام بدید
هزارتا کارنشناس داریم تو این مملکت یکی از یک بدتر
نمیتونید بیاین جلو مردم بگین ما عرضه نداریم.
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
خدایی این همه حرف زدید بسه دیگه اقا یه کار عملی انجام بدید
هزارتا کارنشناس داریم تو این مملکت یکی از یک بدتر
نمیتونید بیاین جلو مردم بگین ما عرضه نداریم.
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
خدایی این همه حرف زدید بسه دیگه اقا یه کار عملی انجام بدید
هزارتا کارنشناس داریم تو این مملکت یکی از یک بدتر
نمیتونید بیاین جلو مردم بگین ما عرضه نداریم.
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
خدایی این همه حرف زدید بسه دیگه اقا یه کار عملی انجام بدید
هزارتا کارنشناس داریم تو این مملکت یکی از یک بدتر
نمیتونید بیاین جلو مردم بگین ما عرضه نداریم.
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
خدایی این همه حرف زدید بسه دیگه اقا یه کار عملی انجام بدید
هزارتا کارنشناس داریم تو این مملکت یکی از یک بدتر
نمیتونید بیاین جلو مردم بگین ما عرضه نداریم
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
خدایی این همه حرف زدید بسه دیگه اقا یه کار عملی انجام بدید
هزارتا کارنشناس داریم تو این مملکت یکی از یک بدتر
نمیتونید بیاین جلو مردم بگین ما عرضه نداریم
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
خدایی این همه حرف زدید بسه دیگه اقا یه کار عملی انجام بدید
هزارتا کارنشناس داریم تو این مملکت یکی از یک بدتر
نمیتونید بیاین جلو مردم بگین ما عرضه نداریم
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
خدایی این همه حرف زدید بسه دیگه اقا یه کار عملی انجام بدید
هزارتا کارنشناس داریم تو این مملکت یکی از یک بدتر
نمیتونید بیاین جلو مردم بگین ما عرضه نداریم
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
خدایی این همه حرف زدید بسه دیگه اقا یه کار عملی انجام بدید
هزارتا کارنشناس داریم تو این مملکت یکی از یک بدتر
نمیتونید بیاین جلو مردم بگین ما عرضه نداریم
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
خدایی این همه حرف زدید بسه دیگه اقا یه کار عملی انجام بدید
هزارتا کارنشناس داریم تو این مملکت یکی از یک بدتر
نمیتونید بیاین جلو مردم بگین ما عرضه نداریم
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
خدایی این همه حرف زدید بسه دیگه اقا یه کار عملی انجام بدید
هزارتا کارنشناس داریم تو این مملکت یکی از یک بدتر
نمیتونید بیاین جلو مردم بگین ما عرضه نداریم
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
خدایی این همه حرف زدید بسه دیگه اقا یه کار عملی انجام بدید
هزارتا کارنشناس داریم تو این مملکت یکی از یک بدتر
نمیتونید بیاین جلو مردم بگین ما عرضه نداریم
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
چرا دولت دهها کارخانه خودروسازی رو به کمک نخبه ها و دانش هوافضای سپاه تاسیس نمیکنه وقتی این دو شرکت خون مردم رو اینجوری می مکند
ايراني
۱۵:۳۱ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
تو كل مملكت و تو تمام ادارات و توليد نظامي گذاشتن
ناشناس
۱۶:۲۳ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
همین الان هم همه چیز دست سپاه هست برای همین کشور بی صاحب شده
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
قدرت مافیای خودرو از قدرت رییس جمهور تو ایران بیشتره
حاج حسین
۱۴:۱۱ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
تقاضای کاذب کجا بود؟ کلی از مردم خودرو مدل پایین دارن که داره 20 30 سال کار میکنه و باید عوض بشه رو استفاده میکنن شما چرا تیتر زدین تقاضای کاذب یه پراید یا پیکان چند سال عمر مفید داره؟
ناشناس
۱۴:۱۰ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
یه مررردد تو این مملکت .تو مسئولان پیدا نمیشه مشکل خودروسازز رو حل کنه .انحصار و گرانی سر به فلک تاکی؟پراید و این قیمت ؟خدایاااااااا
ناشناس
۱۴:۰۸ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
مملکت انگاری صاحب نداره هر روز شاهد صعود ++++++++++هست چرا واقعا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
a.n
۱۴:۰۷ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
اینکه خودرو انحصاری است و اینکه وزیر کاملا منفعل و ناکارآمد است و اینکه رانت و دلالی شده بلای جان مردم مستضعف و اینکه از مجلس فعلی توقع بیشتری داشتیم بماند، ولی خدا نگذرد از مسببین اصلی، که با شاه کلید قفل کردن تولید را ، صنعت را کشاورزی را ، مسکن را ،اعتماد ملی را
ناشناس
۱۳:۵۶ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
لعنت بر همه تون.خون ملت را کردید توی شیشه برای یک ماشین آشغال
ناشناس
۱۳:۵۲ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
فعلا که ما درگیریم یه پولی جور کنیم بتونیم یه خونه ۷۰ متری اجاره کنیم . دیگه این چیزا دغدغه ما نیست
ناشناس
۱۳:۵۱ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
خوبه بره بالا
ناشناس
۱۳:۴۶ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
همه مردم میدونن باخودرو روز دنیا فاصله زیادی هست ولی وقتی مجبورت میکنن یا اینو بخر یااینو انتخابت چی میشه درها رو بستن وهمین که هست به مصرف کننده احترام نمیزارن هم پول غیر معقول رو می‌ده هم جونش رو.
ناشناس
۱۳:۴۴ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
اینها همه توجیه است را حل نیست سود خودتان در کار است و بس