سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغالزایی اولویت دولت سیزدهم

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور اولویت دولت سیزدهم را حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغالزایی اعلام کرد.

زاهدی وفا در ساری گفت: الویت دولت سیزدهم، حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغالزایی است و بهره وری سرمایه در کشور نیازمند حرکت به سوی نوآوری و کسب و کار دانش بنیان است.

او می‌گوید:مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۱ را «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نامگذاری کرده اند که در این راستا طرح‌های نیمه تمام استان‌های کشور با اولویت توجیه اقتصادی و فنی و دانش بنیان بودن بررسی می‌شود.

به گفته زاهدی وفا طرح‌های پذیرفته شده با ظرفیت اشتغالزایی با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی به بهره بهرداری خواهد رسید.

او می‌گوید: اصل رقابت اقتصادی بر مبنای نوآوری و خلاقیت است و شاخص تولید و تجاری سازی محصول در شرکت‌های دانش بنیان بر مبنای دانش است و سازمان‌های جهاد کشاورزی و صمت باید تولیدات را به این سمت سوق دهند.

به گفته زاهدی وفا در دهه گذشته متوسط رشد اقتصادی کشور صفر بوده که این امر سبب شد تا علاوه کاهش بهره وری در بخش دولتی شاهد کاهش بهره وری در بخش خصوصی هم باشیم.

او می‌گوید: بهره وری سرمایه در کشور و رسیدن به رشد اقتصادی دو و نیم درصدی، نیازمند حرکت واحد‌های تولیدی و صنعتی به سوی تولیدات نوآورانه و کسب و کار‌های دانش بنیان است.

به گفته زاهدی وفا چالش‌ها و فرصت‌های در همه استان‌های کشور در بحث تولید وجود دارد کهرشد ۸ درصدی برای اقتصاد را در سال ۱۴۰۱ هدف‌گذاری کردیم تا اقدام موثری برای محرومیت‌زدایی بعضی از بخش‌های کشور انجام دهیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.