سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ناتو بزرگ‌ترین رزمایش خود در شمالگان را برگزار کرد

همزمان با درگیری‌ها در اوکراین، ناتو بزرگ‌ترین رزمایش خود از زمان جنگ سرد را در شمالگان برگزار کرد.

تفنگداران دریایی آمریکا همراه با نزدیک به سی هزار نیرو از بیست و هفت کشور دیگر در این رزمایش شرکت کردند. نیرو‌های حاضر در این رزمایش که در قلمرو نروژ برگزار می‌شود در زمین، دریا و هوا به تمرین نظامی می‌پردازند.

به گزارش شبکه تلویزیونی ”سی ان بی سی“  در این رزمایش، که «پاسخ سرد» نام گذاری شده است، ناتو اجرای بند پنج پیمان آتلانتیک شمالی، که بر مشارکت همه اعضا در جنگ در صورت حمله به یکی از اعضا تاکید می‌کند، را تمرین می‌کند. تنها موردی که این بند از زمان تدوین آن در سال ۱۹۴۹ در واقعیت به اجرا در آمد پس از حادثه یازده سپتامبر در آمریکا بود.

یکی از نیرو‌های آمریکایی شرکت کننده در این رزمایش گفت: ”آب و هوا امروز در هیچ یک از ۴۸ کشور اروپا به اندازه نروژ بد نیست. مطمئنا (در این رزمایش) چیز‌های زیادی برای یادگرفتن وجود دارد. یک هواپیمای نظامی آمریکا چند روز پیش به علت شرایط آب و هوایی نامساعد در جریان این رزمایش سقوط کرد و چهار سرنشین آن کشته شدند.

 با وجود این که هر سال ناتو برگزارکننده این رزمایش است، امسال به علت عملیات روسیه در اوکراین و تقابل غرب با مسکو اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

ژنرال دیوید برگر، فرمانده تفنگداران دریایی آمریکا مدعی شد که این رزمایش به جنگ اوکراین هیچ ربطی ندارد. او گفت: ”ساده لوحانه است که تصور کنیم مردم به جنگ اوکراین فکر نمی‌کنند. ما هم خبر‌های آن را دنبال می‌کنیم، اما این رزمایش مسئله‌ای کاملا جداست. “

توسعه ناتو در شرق اروپا و بی توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو موجب شد روسیه برای اطمینان از امنیت خود دست به عملیات ویژه نظامی در اوکراین بزند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۳۳ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
ناتو = دشمن محیط زیست