سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح ملی خدمات نوروزی بشر دوستانه در شهداد آغاز شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمان گفت: طرح ملی خدمات نوروزی بشردوستانه جمعیت هلال احمر از ۲۵ اسفند ماه آغاز شده وتا پایان تعطیلات ادامه دارد.

رضا فلاح امروز طی بازدید از خدمات جمعیت هلال احمر به مسافران در شهداد گفت: طرح ملی خدمات نوروزی بشر دوستانه به همت جوانان جمعیت هلال احمر از ۲۵ اسفند ماه آغاز شده وتا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد وهم چنین پوشش حوادث به همت حوزه امداد ونجات تحت عنوان خدمات ملی نوروزی در حال انجام است.

او با اشاره به اینکه حدود ۲۳ پایگاه امدادونجات درجاده‌ها باحضور بیش از ۴۰۰ نیروی عملیاتی درپایگاه‌ ها انجام می شود و حوادث را پوشش می‌دهند گفت: همچنین مراکز پاسخ گویی اضطراری که در شعب حضور دارند ودر مراکز استان نیز تیم هوایی واکنش سریع باهمکاری تیم خواهران آمادگی لازم را دارند تا در هر مکانی از استان حوادث را سریعا پوشش دهند.

فلاح می‌گوید: مهم‌ترین هدف ما از ایجاد طرح ملی بشر دوستانه پیشگیری از وقوع حادثه وکاهش میزان تصادفات است.

او همچنین هدف دیگر طرح بهرفت را بهبود رفتار ترافیکی دانست وگفت: میثاق نامه‌ای که مسافران امضا می‌کنند و چندیدن تعهد می‌دهند از جمله بستن کمربند ایمنی، سرعت استانداردی که باید رعایت کنند وموضاعات دیگر که در کاهش تصادفات نقش بسیار مهمی دارند.

او در ادامه گفت: طرح دوم طرح تیم صحاب است که در بعضی از مکان‌های پرتردد ومسافر پذیر از جمله شهداد حضور دارند و سامانه حرکت‌های امدادی بشر دوستانه که با دوچرخه انجام می‌دهند.

به گفته او طرح خدمات بشر دوستانه همچون پاکسازی محیط زیست همچنان ادامه دارد.

او با بیان اینکه دبیرخانه چهل چراغ امسال به استان کرمان تعلق گرفته وتا تیرماه نیز ادامه دارد گفت:طرح چهل چراغ به این صورت است که هر فرد باید ۴۰ کار خیر ونیک را به نیت شهدا و به ویژه سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی انجام دهد مانند ۴۰ چای، ۴۰ صفحه قرآن، ۴۰ شارژ موبایل و هرکاری که بتوان یک خدمت عامه المنفعه برای مردم باشد.

او درپایان می‌گوید: تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا ایام نوروز خوب وشیرینی را برای همه‌ مسافران از سراسر استان داشته باشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.