سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز صادرات گاز مایع روسیه به افغانستان

خبرگزاری رویترز گزارش داده که تولید‌کننده‌گان گاز مایع (LPG) روسی به دنبال از دست دادن مسیرهای سنتی به غرب به دلیل جنگ اوکراین، قصد دارند صادرات گاز مایع به افغانستان را از سر گیرند.

داده‌های راه آهن نشان می‌دهد که کارخانه پروسس گاز (GPP) در شهر «اورنبورگ روسیه» که متعلق به کازروس گاز ( Kazrosgaz) است، قصد دارد حدود ۱۰ هزار تُن گاز مایع را به افغانستان ارسال کند.

رویترز تأکید کرده که این شرکت گاز پیش از جنگ اوکراین محموله‌های گاز مایع را از طریق راه آهن عمدتاً به بندر «ازمیل اوکراین و بلاروس» صادر می‌کرد، اما درگیری اخیر سبب شده که این شرکت به دنبال مسیرهای جای‌گزین باشد.

داده‌های راه آهن نشان می‌دهد که کارخانه‌های لاک آویل پرمنتروسانتز و آمسکی کلچک قصد دارند در ماه مارچ بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن LPG را به افغانستان صادر کنند.

راه‌ آهن روسیه با ارسال گاز مایع به اوکراین و بنادر «دریای آزوف و دریای سیاه روسیه» بخش بزرگی از صادرات گاز مایع روسیه و قزاقستان را انجام می‌دادند، اما اکنون چنین کاری میسر نیست.

طبق این گزارش، صادرات گاز مایع به بلاروس نیز به دلیل ذخیره بیش از حد در این کشور به حالت تعلیق درآمده است.

اکنون تولیدکننده‌گان گاز ال‌پی‌جی روسیه تصمیم گرفته‌اند که روند صادرات گاز به افغانستان را از سر گیرند.

 تولیدکنند‌ه‌گان گاز روسی از اواسط سال ۲۰۲۰ میلادی در بحبوحه محدودیت‌های مرتبط به ویروس کرونا و سودآوری ضعیف، روند صادرات گاز مایع به افغانستان را متوقف کرده بودند.

برچسب ها: صادرات ، روسیه ، افغانستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.