سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۱۲ درصدی مصرف بنزین در فارس

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس گفت: از ابتدای شروع تعطیلات نوروزی ۴۱ میلیون لیتر بنزین مصرف شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۲ درصد رشد داشته است.

اسداله طاهری از آمادگی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس برای تأمین بنزین مورد نیاز مردم در نوروز ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: با توجه به پیش بینی افزایش سفر‌ها به استان فارس و تردد خودرو‌ها در تعطیلات نوروز روند مصرف بنزین در نوروز پیش رو افزایشی است.

او به فعالیت ۳۰۰ جایگاه پمپ بنزین، ۱۳۰ جایگاه سی ان جی و ۴ مرکز سوختگیری هوایی در سطح استان (شهرستان‌های شیراز، جهرم، لار و لامرد) اشاره و گفت: از یک هفته قبل از ایام نوروز برنامه‌ریزی برای ذخیره‌سازی مناسب فرآورده و تامین بنزین نوروزی انجام شده است و در حال حاضر وضعیت انبار‌های ذخیر سازی د رسطح استان و پالایشگاه شیراز در حد مطلوب است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس گفت: از ابتدای شروع تعطیلات نوروزی (از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۰ تا یکم فروردین‌ماه ۱۴۰۱) نزدیک به ۴۱ میلیون لیتر بنزین مصرف شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۲ درصد رشد داشته است.

به گفته طاهری، در بخش سوخت هوایی تنها روز گذشته (۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰) ۱۹۰ هزار لیتر سوخت مصرف شده که نسبت به مشابه پارسال ۲۵ درصد افزایش داشته است.

او گفت: با هماهنگی‌های انجام شده ذخیره‌سازی مناسب انواع فرآورده‌های نفتی در بخش‌های مختلف به ویژه حمل و نقل انجام شده و مشکلی وجود ندارد.

این مقام مسئول می‌گوید: با توجه به نظارت‌هایی که هر ماه از لحاظ کمی و کیفی توسط کارشناسان و گروه‌های نظارتی عملیاتی ما انجام می‌شود هیچگونه کم‌فروشی و تقلب در عرضه سوخت در فارس وجود ندارد.

طاهری گفت: استان فارس رتبه هشتم کشور در مصرف سوخت را داراست، البته این رتبه در فصلول مختلف سال ممکن است تغییر کند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس گفت: بیش از یکصدهزار نفت کش در شبانه روز کار سوخترسانی را در سطح استان انجام میدهند.

به گفته او، به منظور رعایت حقوق مصرف کننده و سوخت رسانی مطلوب‌تر به مردم در ایام تعطیلات نوروز تمامی تلمبه‌ها و نازل‌های جایگاه‌های سوخت استان پایش و کالیبره می‌شوند.

طاهری گفت: در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ میزان ۵۵۰ میلیلون لیتر فرآورده نفتگاز به ۴ پالایشگاه استان (شیراز، کازرون و جهرم) تزریق شده است. همچنین ۸ کارخانه سیمان در مصرف نفت کوره یا مازوت در پیک مصرف گاز از مصرف دوم استفاده کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.