سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شرکت‌های آلمانی قراردادهای جدید در حوزه انرژی با امارات امضا کردند

همزمان با افزایش تنش‌ها میان غرب و روسیه، شرکت‌های آلمانی قراردادهای خود با امارات را در زمینه انرژی افزایش دادند.

به دنبال تلاش غرب برای کاهش اتکا به روسیه در زمینه انرژی، وزارت اقتصاد آلمان از امضای قرارداد‌های جدید میان شرکت‌های برلین و امارات خبر داد.

خبرگزاری رویترز در گزارشی با بیان آنکه برلین به دنبال کاهش انتشار کربن و کاهش اتکای خود به انرژی روسیه است، به نقل از وزارت اقتصاد آلمان نوشت: «شرکت‌های آلمانی با شرکت‌هایی در امارات متحده عربی قرارداد‌هایی با هدف ایجاد زنجیره تامین هیدروژن امضا کرده‌اند.»

این قرارداد‌ها در جریان سفر «روبرت هابک» وزیر اقتصاد آلمان به کشور‌های حاشیه خلیج فارس برای بحث درباره تامین انرژی در درازمدت امضا شد. در حال حاضر برلین بر روی انرژی پاک‌تر سرمایه‌گذاری می‌کند تا اتکای خود به انرژی روسیه را کاهش دهد، البته این بخشی از تلاش غرب برای اعمال فشار بر مسکو با بهانه حمله روسیه به اوکراین است.

هدف قرارداد اخیر ایجاد زنجیره تامین هیدروژن از سوی امارات برای آلمان است، همچنین، یک سازمان تحقیقات آلمانی و وزارت انرژی و زیرساخت امارات توافق کردند که تبادل تخصص‌های خود در انرژی پایدار و فناوری هیدروژن کاربردی را تعمیق بخشند.

امروز ۲۶ روز از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین می‌گذرد و کشور‌های غربی، و در راس آن‌ها آمریکا، همواره در تلاش بوده‌اند تا فشار بیشتری را به این بهانه علیه روسیه وارد آورند، تحریم علیه انرژی روسیه یکی از ابزار‌های کشور‌های غربی برای اعمال فشار علیه مسکو است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.