سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خسارت میلیاردی سرمازدگی به باغات چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: بر اثر سرمازدگی تاکنون بیش از ۵۴۰ میلیارد ریال خسارت به باغات استان وارد شده است.

آقای ابراهیمی گفت: با خروج سامانه بارشی از استان و کاهش محسوس دما تا منفی هشت درجه سانتی‌گراد بخشی از باغات بادام و زردآلو در استان که شکوفه‌های آن‌ها باز شده بود، دچار خسارت شد.

سرمازدگی به شش هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات استان خسارت وارد کرد.


بیشتر بخوانید


به منظور حمایت از کشاورزان، پایش باغات استان توسط مسئولان باغبانی، حفظ نباتات و صندوق بیمه کشاورزی استان انجام شد که تاکنون بیش از ۵۴۰ میلیارد ریال خسارت به باغات وارد شده است و بیشترین خسارت به باغات زردآلو و بادام در شهرستان سامان است.

در ایامی که از سوی هواشناسی اطلاعیه در خصوص سرمازدگی اطلاع‌رسانی می‌شود استفاده از روش‌های فعال در جهت کنترل سرمازدگی تشعشعی و مقطعی که در اطلاعیه پیش آگاهی حفظ نباتات و هواشناسی اطلاع‌رسانی می‌شود مورد تاکید قرار دارد.

پدیده سرمازدگی یکی از معضلات بخش باغداری است که در سال‌های اخیر باعث تحمیل خسارت‌های سنگین به باغداران استان شده و در فروردین سال ۹۹ در استان ۳۷۰ میلیارد ریال و فروردین سال ۱۴۰۰ نیز ۱۴۰ میلیارد ریال به باغات استان خسارت وارد شده است.

هم‌اکنون بیش از ۴۴هزار هکتار باغ مثمر در استان وجود دارد که بیش از ۳۰ هزار هکتار بارور و بقیه شامل نهال و درختان غیر بارور است و سالانه بیش از ۱۹۰ هزار تن انواع محصولات باغی در استان تولید می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.