سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح ضلع جنوبی صحن پیامبر اعظم قم در نخستین لحظات قرن جدید

معاون اجرایی آستان حضرت معصومه (س) از افتتاح ضلع جنوبی صحن پیامبر اعظم (ص) همزمان با آغاز سال ۱۴۰۱ خبر داد.

 هادی محمودنژاد گفت: با توجه به تاکید آیت‌الله سعیدی به ارائه خدمات مطلوب به زائران، ضلع جنوبی صحن پیامبر اعظم توسط سازمان مجری طرح و وزارت راه و شهرسازی در آستانه تحویل سال جدید در اختیار آستان مقدس قرار گرفته است.

او با بیان این که احداث صحن پیامبر اعظم و شبستان زیرین این صحن با عنوان شبستان فاطمی از اواخر دهه ۸۰ آغاز شده است گفت: مرحله دوم این طرح که صحن پیامبر اعظم است همزمان با آغاز سال ۴۰۱ به صورت کامل در اختیار زائران قرار می‌گیرد و مرحله پایانی با نام شبستان فاطمی نیز تا پایان سال جدید به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون آستان بانوی کرامت گفت: سفر رئیس جمهور به قم در تکمیل این طرح تاثیرگذار بوده و با تخصیص منابعی که انجام شده است، سرعت طرح افزایش خواهد داشت.

محمودنژاد گفت: ضلع شمالی صحن پیامبر اعظم و کتابخانه آستان نیز در این صحن به عنوان مرحله نخست چند سالی است که در اختیار زائران قرار دارد و در مجموع ظرفیت پذیرش این صحن و شبستان فاطمی حدود ۲۰ هزار زائر است.

معاون حرم حضرت معصومه با اشاره به این که مساحت صحن پیامبر اعظم با احتساب ملحقات حدود ۱۷ هزار و ۸۵۰ متر مربع است ،گفت: مساحت زیر زمین ۱۷ هزار و ۲۳۰ متر مربع و مساحت مفید شبستان فاطمی هم هشت هزار متر مربع و مساحت کتابخانه فاطمی نیز ۱۱ هزار و ۱۶۰ متر مربع است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.