سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هلال احمر خاش و ۱۴ سال خدمات دهی به مسافران نوروزی

جمعیت هلال احمر خاش با ۱۴ سال سابقه خدمات دهی به مهمانان نوروزی از ارگانهای موفق ستاد تسهیلات خدمات سفر در این شهرستان و استان است.

جمعیت هلال احمر خاش   با برپایی سیاه چادر"گدام بلوچی" برای ترویج و معرفی فرهنگ بومی منطقه الگوسازی کرده و هم اینک در نقاط مختلف شهرستان خاش و استان شاهد نمایش این فرهنگ و زندگی مردم بلوچ در سطح کشور هستیم.

رییس جمعیت هلال احمر خاش  گفت: هموطنان ایرانی و مهمانان نوروزی به عنوان سفیران ارزشمند مردم ایران همه ساله در ایام نوروز خاطرات خوش حضور در شهرستان خاش را همراه خود می برند.

جلال هاشمزهی  گفت: برپایی سیاه چادر فرهنگی ویژه استقبال، راهنمایی و پذیرایی از مهمانان نوروزی در جوار پلیس راه خاش به زاهدان سبب شده که مسافران خستگی سفر از راه دور را از تن بیرون کرده و برای رسیدن به مقصد سفری ایمن داشته باشند.

او گفت: با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری و پذیرایی از مسافران با چای و شربت و شیرینی و غذاهای بومی و محلی تلاش شده بهترین خدمات به هموطنان ارائه شود و الحمدلله این موضوع در کاهش سوانح رانندگی نیز تاثیر بسزایی داشته است.

هاشمزهی می گوید: همه ساله مسافران نوروزی با پوشش لباس محلی زنان و مردان بلوچ و گرفتن عکس یادگاری با این لباس ها به روحیه شادابی دست پیدا می کنند و نواختن موسیقی محلی و آوازخوانی بلوچی نیز برای آنها دارای جاذبه بوده و سفری ایمن را ادامه می دهند.

 شهرستان خاش سیستان و بلوچستان با داشتن چشم اندازها و جاذبه های دیدنی و منحصر به فرد از جمله قله آتشفشانی نیمه فعال تفتان (بام شرق ایران)، گل فشان طبیعی پیرگل، ارتفاعات پنج انگشت، بیرک و سیاه بندان، رودخانه ها و دره های کارواندر و ایرندگان، درخت سرو سنگان، چشمه های آب سرد و گرم تفتان و آثار تاریخی متعدد مانند قلعه های حیدرآباد، کمال آباد و ایرندگان، بازارچه سرپوشیده، مسجد جامع و مناره زیبای آن و خیلی از موارد دیگر از مناطق بسیار مهم و جذاب بوده که آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران است.

شهرستان مرزی خاش در ۱۸۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.



 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.