سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۳۳ درصدی ورود گردشگران نوروزی به گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: تعداد گردشگران ورودی از مبادی زمینی و هوایی به استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳ درصد رشد داشته است.

ولی جهانی گفت: بنا بر گزارش‌های دریافتی از روز ۲۵ اسفند ماه و روز آغاز به کار ستاد اجرایی خدمات سفر‌های نوروزی ۱۴۰۱ گیلان تا روز ۲۷ اسفند ماه تعداد ۲۱۴ هزار و ۱۳۶ دستگاه خودرو از طریق مبادی ورودی به استان وارد شده است که این رقم رشد ۵۳ درصدی را نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

او همچنین تعداد مسافران ورودی اعم از مبادی زمینی و هوایی را یک میلیون و ۲۵۲ هزار و ۹۶۵ نفر اعلام کرد که این عدد نیز نسبت به مدت بازه زمانی مشابه سال گذشته ۳۳ درصد رشد داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: تیم‌های نظارتی بر نحوه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی به طور شبانه‌روزی نسبت به بررسی تأسیسات گردشگری استان گیلان اقدام خواهند کرد.

از عادی‌انگاری در ایام نوروز پرهیز شود

استاندار گیلان هم عصر دیروز (شنبه ۲۸ اسفند ماه) در آخرین جلسه ستاد استانی کرونا در سال ۱۴۰۰ به کاهش بستری‌ها و فوتی‌ها در این استان اشاره و بر لزوم تداوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و پرهیز از عادی انگاری علیرغم وضعیت بهبودیافته فعلی با در نظر داشتن حضور مسافران در ایام تعطیلات نوروزی تأکید کرد.

اسدالله عباسی گفت: کشیک‌های نوروزی همه دستگاه‌های خدمات رسان استان فعال باشند و مدیران هتل ها، اقامتگاه‌ها و رستوران‌های گیلان حتما موضوع ثبت نام در سامانه «ایران من» و دریافت QR را جدی بگیرند.

او تأکید کرد: برنامه‌ها و مطالعات راهبردی باید طوری طراحی شود تا در سال ۱۴۰۱ جامعه از ویروس کرونا مصون‌سازی شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.