سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضاربان آمر به معروف دستگیر شدند/دستگیری کلاهبرداران اسکیمری در مرودشت

مهم‌ترین حوادث بیست و هشتم اسفندماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث امروز شنبه بیست و هشتم اسفندماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

ضاربان آمر به معروف دستگیر شدند

فرمانده انتظامی کوار از دستگیری ۳ نفر از کسانی که آمر به معروف را در این شهرستان مورد ضرب و شتم قرار داده بودند خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی گفت: در پی درگیری سه راکب موتورسوار با آمر به معروف، شناسایی و دستگیری ضاربان به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او گفت: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که یکی از شهروندان به دلیل تذکر لسانی به سه راکب موتورسوار که ترک‌نشینان آنان ۳ نفر مونث بوده که کشف حجاب کرده بودند مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

به گفته فرمانده انتظامی کوار، ماموران پلیس آگاهی تحقیقات خود را در این زمینه آغاز و موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی هر ۳ ضارب را دستگیر و به مقر انتظامی دلالت دهند.

سرهنگ هاشمی گفت: متهمان در تحقیقات به عمل آمده به بزه انتسابی اعتراف کردند و افراد دستگیر شده به منظور سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

کشف بیش از ۴۲ کیلوگرم در فسا  

فرمانده انتظامی فسا گفت: کشف بیش از ۴۲ کیلوگرم پیش ساز مواد محترقه پرخطر و ۳۱ فقره سرقت از عمده اقدامات پلیس این شهرستان در اسفندماه بود.

سرهنگ محمدهاشم قسام گفت: طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی با تدابیر و برنامه‌ریزی‌های انجام شده به صورت هدفمند و مستمر در اسفندماه با رویکرد برخورد با هنجار شکنان به اجرا گذاشته شد.

او گفت: در مدت گفته شده ۲۱ نفر سارق دستگیر و ۳۱ فقره سرقت اعم از اماکن خصوصی و موتورسیکلت کشف و مقداری اموال مسروقه نیز کشف و به مالباختگان تحویل شد.

فرمانده انتظامی فسا به آمار کشفیات مواد محترقه اشاره کرد و گفت: ۴۲ کیلو و ۶۶۰ گرم پیش ساز مواد قابل انفجار و همچنین کشف ۸ هزار و ۵۸۲ عدد مواد محترقه و پلمب ۶ واحد صنفی متخلف در این خصوص از دیگر عملکرد پلیس در اسفندماه بود.

سرهنگ قسام دستگیری ۱۳ نفر متهم و کشف ۲۶ فقره کلاهبرداری رایانه‌ای توسط پلیس فتا از دیگر اقدامات عنوان کرد.

این مقام انتظامی گفت: برخورد قاطعانه با هنجارشکنان و قانون گریزان، مشارکت و احساس مسئولیت شهروندان قانون‌مدار را می‌طلبد که پلیس را در تحقق این امر مهم یاری کنند.

دستگیری کلاهبرداران اسکیمری در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری ۲ نفر در این شهرستان خبر داد که در پوشش فروشنده پوشاک بوسیله دستگاه اسکیمر اقدام به برداشت ۲ میلیارد ریال از حساب مشتریان کرده بودند.

سرهنگ فرشید زینلی گفت: در پی ارجاع چند فقره شکایت به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شهروندان، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان گرفت.

ا گفت: با توجه به اظهارات شکات و بررسی‌های فنی مشخص شد متهمان با استفاده از دستگاه اسکیمر از کارت بانکی مشتریان کپی برداری کرده و با ساخت کارت جدید اقدام به برداشت وجه نقد از حساب آنان کرده‌اند.

فرمانده انتظامی مرودشت گفت: کارکشناسان تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند هر دو متهم را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

سرهنگ زینلی گفت: در بازرسی از مخفیگاه کلاهبرداران ۴ دستگاه اسکیمر، ۴۰۰ عدد کارت خام بانکی و تجهیزات رایانه‌ای کشف شد و متهمان در بازجویی اولیه به برداشت ۲ میلیارد ریال از حساب تعداد زیادی مشتری به روش اسکیمری اقرار کردند.

این مقام انتظامی گفت: هر ۲ متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند و اسکیمر دستگاهی است که از طریق آن مجرم اقدام به کپی برداری از کارت بانکی نموده و سپس تبدیل به ایجاد یک کارت مشابه می‌کند و رمز کارت را نیز از غفلت مشتریان اخذ و مورد سوء استفاده قرار می‌دهد.

رئیس پلیس شهرستان مرودشت خطاب به شهروندان توصیه کرد: خرید‌های خود را از مراکز معتبر انجام دهند و به هیچ وجه رمز کارت را به فروشنده نگویند و خودشان وارد کنند و همچنین دقت کنند دستگاه کارت خوان چسب خورده، شکسته و یا قطعه‌ای اضافه (اسکیمر) نداشته باشد تا مورد کلاهبرداری قرار نگیرند.

دستگیری سارقان با ۱۳ فقره سرقت

فرمانده انتظامی پاسارگاد از شناسایی و دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای و کشف ۱۳ فقره سرقت از اماکن خصوصی خبر داد.

سرهنگ مصطفی توکلی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی و کابل برق از مزارع کشاورزی در شهرستان پاسارگاد، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

او گفت: ماموران پلیس آگاهی پس از اقدامات پلیسی و بررسی سرنخ‌های به جا مانده، دو متهم را در این خصوص شناسایی و آنان را در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی پاسارگاد گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان اموالی شامل آهن‌آلات، لوله و اتصالات ساختمانی، لوله‌های کشاورزی و کابل برق مسروقه کشف شد.

سرهنگ توکلی گفت: متهمان در بازجویی اولیه به ۱۳ فقره سرقت از اماکن خصوصی اقرار و سپس روانه دادسرا شدند و کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در خرم‌بید

‎ فرمانده انتظامی خرم‌بید از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی طی هفته گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی‌اکبر کریمی گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف برخورد با رانندگان متخلف و افزایش احساس امنیت در بین شهروندان به مدت یک هفته به مرحله اجرا در آمد.

او گفت: در اجرای این طرح و با برنامه‌ریزی و انجام کار‌های فنی، ماموران کلانتری قادرآباد موفق شدند ۳۰ دستگاه موتورسیکلت متخلف فاقد پلاک و مدارک را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی خرم‌بید گفت: در این طرح ۲ دستگاه موتورسیکلت و یک سواری پراید مسروقه کشف و ۲ سارق و مالخر نیز دستگیر شدند.

او گفت: برخورد با قانون گریزان با قوت ادامه خواهد داشت و شهروندان می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

کشف ۱۰ کیلو تریاک در کوه چنار

جانشین فرمانده انتظامی کوه چنار از کشف ۱۰ کیلو تریاک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ دوم پرویز ارجمند گفت: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ و در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت افردی در امر تهیه وتوزیع مواد مخدر در سطح شهرستان کوه چنار، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

او گفت: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی و شناسایی دقیق فعالیت و محل سکونت این افراد، ماموران با هماهنگی مقام قضائی در عملیاتی ضربتی منازل و مخفیگاه متهمان را مورد بازرسی قرار دادند.

به گفته جانشین فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار، ماموران در بازرسی از آن منازل موفق به کشف ۱۰ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک شدند.

سرهنگ ارجمند به دستگیری ۳ نفر در این زمینه اشاره و گفت: پس از تشکیل پرونده متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

کشف خودرو سرقتی در فسا

فرمانده انتظامی فسا از کشف سورای ال ۹۰ در محور شیراز- فسا خبر داد که سابقه سرقت مسلحانه در شهرستان سروستان دارد.

سرهنگ محمدهاشم قسام گفت: ماموران پاسگاه انتظامی امامزاده اسماعیل (ع) حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک سواری ال ۹۰ که در کنار جاده در محور شیراز- فسا پارک بود مشکوک شدند.

او گفت: در بررسی‌های انجام شده از سامانه پلیس مشخص شد خودرو سابقه سرقت مسلحانه از شهرستان سروستان دارد.

فرمانده انتظامی فسا گفت: خودرو مکشوفه جهت تحویل به مالباخته روانه پارکینگ و اقدامات تخصصی جهت شناسایی عاملین سرقت در دستور کار پلیس قرار دارد.

نجات پیرمرد گرفتار از میان شعله‌های آتش

رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز از مهار آتش سوزی یک منزل و نجات پیرمردی گرفتار در میان شعله‌های آتش و دود به همت آتش‌نشانان خبر داد.

محمد هادی قانع، گفت: در پی تماس تلفنی شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر مشاهده آتش و دود از طبقه دوم منزلی مسکونی در خیابان کارگر و گرفتار شدن یک پیرمرد در این آتش‌سوزی، ستاد فرماندهی با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله گروه نجات و اطفاء حریق ایستگاه‌های ۱۱ و ۱۹ را به محل حادثه اعزام کرد.

قانع گفت: با رسیدن تیم عملیاتی به محل حادثه مشاهده شد آتش سوزی طبقه دوم یک ساختمان سه طبقه، به دلیل دپوی ضایعات، با شعله‌های سرکش در حال گسترش بود و منجر به گرفتار شدن پیرمرد ۸۰ ساله ساکن در طبقه سوم در میان دود و شعله‌های آتش شده بود.

این مقام مسئول به تقسیم شدن گروه‌های اطفاء حریق و امداد و نجات به دو گروه جهت کنترل دقیق عملیات اشاره و گفت: گروه اول عملیات جستجو برای نجات پیرمرد، محبوس شده درآتش سوزی را آغاز که پس از دقایقی موفق به یافتن و نجات این پیرمرد از محل آتش‌سوزی شده و این فرد را به سلامت به فضای بیرون انتقال دادند و گروه دوم که عملیات اطفائ حریق را برعهده داشت، اقدام به مهار کامل آتش سوزی این واحد مسکونی کردند.

به گفته او، علت دقیق وقوع این آتش سوزی توسط کارشناسان آتش نشانی شیراز در دست بررسی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.