سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با سهندی مطرح شد

واردات سالانه ۱۲ میلیارد دلار مواد غذایی به کشور

کارشناس کشاورزی گروه تولید ستاد توسعه زیست فناوری گفت: ایران سالانه حدود ۱۲ میلیارد دلار مواد غذایی به کشور وارد می‌‎کند.

مهدی سهندی گفت: رئیس جمهور در پی نامه‌ای گفته است که "برنامه جهش اقتصاد غذا را با جدیت و با استفاده از فناوری‌های پیشرفته و با هدف ارتقاء امنیت غذایی کشور اقدام، پیگیری و گزارش کنید".

پیرو این دستور دبیرخانه فناوری‎‌های نوین کشاورزی و غذا با عضویت نمایندگان تام الاختیار از «معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری»، «وزارت جهاد کشاورزی»، «وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی»، «وزارت علوم، تحقیقات و فناوری»، «وزارت صنعت، معدن و تجارت»، «وزارت امور اقتصاد و دارایی»، «وزارت نیرو»، «سازمان برنامه و بودجه کشور»، «کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی»، «صندوق توسعه ملی»، «صندوق نوآوری و شکوفایی» و «مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری» تشکیل شد.

تا کنون اکثر سازمان‌ها همکاری مطلوبی داشتند و نماینده معرفی کردند و تنها منتظر معرفی نماینده از «کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی» و «صندوق توسعه ملی» هستیم.

سهندی گفت: طبق آمار‌های «وزارت جهاد کشاورزی» و «گمرک جمهوری اسلامی ایران» در سال ۱۳۹۹ حدود ۱۲۳ میلیون تن انواع مواد غذایی در کشور تولید شد و حدود ۶/۲۳ میلیون تن انواع مواد غذایی و نهاده‌های تولید محصولات کشاورزی و غذا به کشور وارد شده است. به عبارتی کشور ما سالانه حدود ۱۲ میلیارد دلار مواد غذایی را وارد می‌‎کند و در عین حال ۶ میلیارد دلار صادرات داشتیم که بیشتر مربوط به محصولات باغبانی و صنایع غذایی بوده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.