سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح تشدید و تشویق نظارت بر قیمت های بازار در اصفهان در ایام نوروز۱۴۰۱

مدیرکل دفتر هماهنگی و امور اقتصادی استانداری اصفهان از طرح تشدید نظارت و تشویق قیمت های بازار توسط کسبه در ایام نوروز خبر داد.

احسان شهیر از طرح تشدید نظارت بر قیمت‌های بازار خبر داد و گفت: با همکاری دستگاه‌های اجرایی و نظارتی استان طرح تشدید نظارت با طرح و تصویب در ستاد تنظیم بازار آغاز به کار و درهمه شهرستان‌ها با محوریت فرمانداری‌ها اجرا می‌شود.

علاوه بر فرمانداری‌ها نظارت توسط تیم‌های تخصصی و مشترک همچون بنگاه‌ها یا انجمن‌های صنفی انجام و صنوفی که دچار تخلف هستند اعمال قانون می‌شوند و تذکر کتبی دریافت و یا با صدور برگه‌های احضاریه جریمه صادر می‌شود.

او می‌گوید متخلفان پرتکرار با دستور دادستان به مدت ۲۰ روز فعالیتشان متوقف و اطلاع رسانی لازم در خصوص پلمب و نیز بازگشایی مجدد انجام می‌شود.
همچنین بنگاه‌های امین و منصف و نیز قانونمند مور تقدیر و تشویق قرار می‌گیرند.

شهیر گفت: به طور متوسط در استان اصفهان روزانه بیش از ۸۰۰بازرسی انجام می‌گیردکه طی چند روز گذشته هزار و ۵۰۰ واحد صنفی بازدید شده و در میدان میوه و تره بار دو مورد از بنگاه‌های متخلف پلمب شدند.

این طرح با مشارکت اداره کل استاندارد بوده که معیار‌های و استاندارد لازم را برای نظارت بر اماکنی همچون مهمان پذیرها، هتل‌ها و اماکن عمومی تهیه نموده و بازرسان اتحادیه‌ها در گام اول قوانین و تذکرات لازم را به کسبه اعلام و در گام بعدی خود بازرسان اصناف، سازمان صمت، سازمان جهاد کشاورزی و تعزیرات به عنوان ضابطان قانون مرتبط اعلام قانون می‌نمایند.

به گفته مدیرکل دفتر هماهنگی و امور اقتصادی استانداری اصفهان در موضوعات بهداشتی و درمانی همچون نظارت بر داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها نظارت تخصصی توسط معاونت غذا و دارو و معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌گیرد.

او معتقد است البته بالاترین سطح نظارت، نظارت‌های مردمی است که انتظار می‌رود همشهریان با تماس شماره ۱۲۴ نظارت بر گران فروشی و بازرسی اصناف و ۱۳۵ تعزیرات حکومتی موارد تخلف را گزارش و یا با شماره اعلامی اتحادیه و نیز برچسب نصب شده در مغازه‌ها سطح نظارت‌های بالاتری را انجام دهند تا بتوانیم استانی سرآمد داشته باشیم.


منبع:ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.