سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونمایی از مجموعه شعر و خوشنویسی «آرزوها» در شیراز

طی مراسمی با حضور فعالان میراث فرهنگی و گردشگری فارس از مجموعه شعر و خوشنویسی با عنوان «آرزوها» اثر مرتضی کشاورز در مسجد نصیرالملک شیراز رونمایی شد.

مرتضی کشاورز هنرمند و شاعر استان فارس گفت: اگرچه شعر و خوشنویسی شیراز قدمت و عظمت بسیاری دارد لیکن هنوز مکتب شعر و خوشنویسی شیراز به درستی ایجاد و تبیین نشده است و باید تلاش کرد شیراز در شعر و خوشنویسی دارای مکتب شود.

این هنرمند معمار فارس گفت: شیراز در قله‌های شعر و ادبیات قرار دارد، اما نیاز است که به سبک و مکتب شیراز در شعر و خوشنویسی، بیش از پیش پرداخته شود.

به گفته او، در کنار غزل‌ها و رباعی‌هایم در تک‌تک صفحات کتاب جدیدم «آرزوها» به هنر خوشنویسی شکسته نیز پرداخته‌ام.

کشاورز گفت: خوشنویسی ایرانی از خط کوفی آغاز و با ترکیب نسخ و تعلیق به نستعلیق رسیده و هم اکنون با روان نویسی در کتابت و ابداع فرم‌های جدید و سیال به شکسته نستعلیق رسیده است.

او گفت: هرکسی در هر جایگاه در جامعه دارای رسالتی است و به اندازه بضاعتش باید نشاط را به جامعه تزریق کند.

کشاورز قرن جدید را قرن امید نامید و ابراز امیدواری کرد که قرن جدید قرن پایان انتظار و ظهور آقا امام زمان (عج) باشد.

مجموعه شعر و خوشنویسی آرزو‌ها اثر مرتضی کشاورز با تخلص م. تفاوت، مشتمل بر ۸۰ رباعی، ۵۰ غزل و ۱۳۰ اثر خوشنویسی شکسته در ۱۶۰ صفحه توسط انتشارات سارات به چاپ رسیده است.

غزل‌های من را پس بدهید و ندیدن دلیل نبودن نبود، دو اثر دیگر مرتضی کشاورز است که توسط همین انتشارات و در سال‌های ۹۹ و ۴۰۰ چاپ و در آرامگاه سعدی و اقامتگاه سنتی راوی شیراز رونمایی شدند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.