سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۴۰ میلیارد تومان به تجهیز دادگستری مرکز سیستان و بلوچستان اختصاص خواهد یافت

رییس قوه قضاییه گفت: ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار به منظور خدمات رسانی قضایی به مردم سیستان و بلوچستان به تجهیز دادگستری مرکز استان اختصاص خواهد یافت.

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای امشب در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان و جمع بندی برنامه سفر یک روز به سیستان وبلوچستان گفت: برای رفع مشکلات پزشکی قانونی و ادارات ثبت اسناد و املاک این استان اقدامات عاجلی را انجام خواهیم داد.

او گفت: هم اینک تنها در ۹ شهرستان سیستان و بلوچستان اداره ثبت اسناد و املاک دایر است که مقرر شد ادارات ثبت اسناد ۲ شهرستان استان هر چه زودتر راه‌اندازی شود و برای تأسیس ادارات در سایر شهرستان‌های استان نیز اقدامات مقتضی ترتیب داده شود.

رییس قوه قضاییه گفت: همچنین به صورت موقت هشت قاضی و به تناسب آن تعدادی کارمند به مجموعه دادگستری سیستان و بلوچستان اضافه می‌شود و سه شعبه دادگاه اعم از خانواده و حقوقی نیز به ساختار قضایی استان افزوده خواهد شد تا امور قضایی مردم سیستان و بلوچستان با سرعت بیشتری پیش رود.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای گفت: در جریان سفر هیات عالی قضایی به سیستان و بلوچستان مسئولان قضایی به ۱۲ شهرستان عزیمت کردند و ضمن دیدار‌های چهره به چهره و بدون‌واسطه با مردم از برخی مراکز و مراجع قضایی از جمله زندان‌ها بازدید به عمل آوردند.

او گفت: همچنین معاون اول قوه قضاییه و رییس دیوان عالی کشور با ۲۷۶ نفر از مراجعان به دستگاه قضایی به صورت چهره به چهره ملاقات کردند و در راستای رفع مسائل قضایی آنان دستورات مقتضی را صادر کردند.

رییس دستگاه قضا گفت: همچنین نامه‌های مکتوب مردمی نیز واصل شده است که در خصوص آن‌ها ترتیب اثر داده خواهد شد و نتایج به اطلاع فرستندگان نامه‌ها خواهد رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بر رفع مشکلات قضایی در سیستان و بلوچستان تاکید کرد.

او گفت: ساختمان پزشکی قانونی در برخی شهرستان‌های این استان دایر نیست و در برخی دیگر از شهرستان‌های استان نیز نواقصی در ساختمان‌های پزشکی قانونی وجود دارد که برای رفع این مشکل ترتیباتی را اتخاذ خواهیم کرد و با مساعدت استانداری بین هفت تا هشت میلیارد تومان به این موضوع اختصاص خواهد یافت.

رییس قوه قضاییه بر برنامه ریزی برای انتقال ۲ الی سه زندان سیستان و بلوچستان از مرکز به خارج از شهر‌ها تاکید کرد و گفت: برای تحقق این مهم با مساعدت دولت و استانداری پنج الی ۶ میلیارد تومان تخصیص خواهد یافت.

رییس دستگاه قضا گفت: برای دادگستری مرکز سیستان و بلوچستان نیز حدود ۲۴۰ میلیارد تومان برآورد هزینه شده است که باید در ردیف ملی گنجانده شود و اقدامات ناظر بر آن در دستور کار قرار گیرد.

او  به انجام چند مورد ملاقات مردمی خود در جریان سفر به سیستان و بلوچستان اشاره کرد .

محسنی اژه ای گفت: عمده درخواست‌های ارائه شده مردمی اعطای تخفیف مجازات برای خویشاوندان محکوم‌شان و گلایه از تأخیر در رسیدگی‌های قضایی بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای تاکید کرد: برای مرتفع کردن مسائل و مشکلات مردم در حد مقدورات قانونی اقدام لازم را به عمل خواهیم آورد.

وی با اشاره به دلایل اطاله رسیدگی‌ها به برخی از پرونده‌های قضایی در سیستان و بلوچستان، گفت: در برخی پرونده‌های ناظر بر جرائم سنگین مانند قتل عمد، فرآیند‌های تحقیق و رسیدگی زمان‌بر است؛ از سوی دیگر تعدادی از پرونده‌های کثیرالشاکی نیز در استان وجود دارد که بعضاً ردیابی و کارشناسی اموال مرتبط با این پرونده‌ها طولانی می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای  گفت: با توجه به فرهنگ حاکم در این استان توسعه فرهنگ صلح و سازش و حل و فصل اختلافات برپایه بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های مردمی و نفوذ کلام رؤسای طوایف ضروری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ششمین سفر رسمی استانی خود امروز به همراه جمعی از مسوولان عالی قضایی به سیستان‌وبلوچستان سفر کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.